Volkswagen také začne dávat filtry pevných částic na benzinové motory

Volkswagen také začne dávat filtry pevných částic na benzinové motory

Zhruba od poloviny příštího roku začne koncern Volkswagen montovat do aut vybavených benzinovými motory s přímým vstřikováním filtry pevných částic. Je to především proto, aby koncernové automobilky s rezervou vyhověly novým emisním předpisům Euro 6c, které zpřísňují limity právě pro pevné částice a mění metodiku měření.

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

Od září 2017 se totiž začne nejen spotřeba, ale i emise měřit podle nového jízdního cyklu WLTP, který má více odpovídat reálnému provozu. Zároveň se skutečné emise nebudou měřit v laboratoři, ale pomocí speciálního zařízení namontovaném na výfuku přímo v provozu.

Koncern Volkswagen nyní vyvíjí filtr pevných částic i pro své přímovstřikové benzinové motory označované obchodně jako TSI nebo TFSI. První ho dostane Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI a Audi A5 s motorem 2.0 TFSI. To podle VW sníží emise pevných částic těchto motorů až o 90 %.

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Kde se pevné částice v benzinových motorech vlastně berou? Kvůli přímému vstřikování (přišlo především po velkému tlaku na snižování spotřeby a navázaných emisí CO2) se nestačí vzduch s palivem ve spalovací komoře dostatečně smísit na rozdíl od klasických nepřímovstřikových motorů.

Volkswagen do roku 2022 namontuje každý rok filtr pevných částic na zhruba 7 milionů nových aut. Německý koncern tak doplňuje Mercedes-Benz, který záměr montovat na benzinové motory filtr pevných částic již oznámil. Filtr pevných částic pro benzinové motory používá trochu jiné materiály, ale princip funkce je v zásadě stejný.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků