Volkswagen také začne dávat filtry pevných částic na benzinové motory

Volkswagen také začne dávat filtry pevných částic na benzinové motory

Zhruba od poloviny příštího roku začne koncern Volkswagen montovat do aut vybavených benzinovými motory s přímým vstřikováním filtry pevných částic. Je to především proto, aby koncernové automobilky s rezervou vyhověly novým emisním předpisům Euro 6c, které zpřísňují limity právě pro pevné částice a mění metodiku měření.

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

Od září 2017 se totiž začne nejen spotřeba, ale i emise měřit podle nového jízdního cyklu WLTP, který má více odpovídat reálnému provozu. Zároveň se skutečné emise nebudou měřit v laboratoři, ale pomocí speciálního zařízení namontovaném na výfuku přímo v provozu.

Koncern Volkswagen nyní vyvíjí filtr pevných částic i pro své přímovstřikové benzinové motory označované obchodně jako TSI nebo TFSI. První ho dostane Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI a Audi A5 s motorem 2.0 TFSI. To podle VW sníží emise pevných částic těchto motorů až o 90 %.

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Kde se pevné částice v benzinových motorech vlastně berou? Kvůli přímému vstřikování (přišlo především po velkému tlaku na snižování spotřeby a navázaných emisí CO2) se nestačí vzduch s palivem ve spalovací komoře dostatečně smísit na rozdíl od klasických nepřímovstřikových motorů.

Volkswagen do roku 2022 namontuje každý rok filtr pevných částic na zhruba 7 milionů nových aut. Německý koncern tak doplňuje Mercedes-Benz, který záměr montovat na benzinové motory filtr pevných částic již oznámil. Filtr pevných částic pro benzinové motory používá trochu jiné materiály, ale princip funkce je v zásadě stejný.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků