Volkswagen také začne dávat filtry pevných částic na benzinové motory

Volkswagen také začne dávat filtry pevných částic na benzinové motory

Zhruba od poloviny příštího roku začne koncern Volkswagen montovat do aut vybavených benzinovými motory s přímým vstřikováním filtry pevných částic. Je to především proto, aby koncernové automobilky s rezervou vyhověly novým emisním předpisům Euro 6c, které zpřísňují limity právě pro pevné částice a mění metodiku měření.

Ojetiny | Technika | Život řidiče

Filtry pevných částic aneb DPF (4/4): Výměna, čištění, vytloukání DPF

Od září 2017 se totiž začne nejen spotřeba, ale i emise měřit podle nového jízdního cyklu WLTP, který má více odpovídat reálnému provozu. Zároveň se skutečné emise nebudou měřit v laboratoři, ale pomocí speciálního zařízení namontovaném na výfuku přímo v provozu.

Koncern Volkswagen nyní vyvíjí filtr pevných částic i pro své přímovstřikové benzinové motory označované obchodně jako TSI nebo TFSI. První ho dostane Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI a Audi A5 s motorem 2.0 TFSI. To podle VW sníží emise pevných částic těchto motorů až o 90 %.

Ojetiny | Zajímavosti | Technika | Život řidiče | Palivo | Příslušenství

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin

Kde se pevné částice v benzinových motorech vlastně berou? Kvůli přímému vstřikování (přišlo především po velkému tlaku na snižování spotřeby a navázaných emisí CO2) se nestačí vzduch s palivem ve spalovací komoře dostatečně smísit na rozdíl od klasických nepřímovstřikových motorů.

Volkswagen do roku 2022 namontuje každý rok filtr pevných částic na zhruba 7 milionů nových aut. Německý koncern tak doplňuje Mercedes-Benz, který záměr montovat na benzinové motory filtr pevných částic již oznámil. Filtr pevných částic pro benzinové motory používá trochu jiné materiály, ale princip funkce je v zásadě stejný.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků