Volkswagen Taigun v novém a blíže sériové podobě

Na autosalonu v Novém Dillí Volkswagen vystavil upravené provedení své studie Taigun.

Pro koncept Volkswagen Taigun, představený poprvé už předloni v Sao Paulu, je to asijská premiéra. Připomeňme, že půjde o kompaktní SUV vycházející po technické stránce z malého modelu Volkswagen Up!. Kromě oranžového lakování namísto původního světle modrého si na upraveném voze všimneme především přepracované zadní části karoserie, na jejíž čelo se dostalo rezervní kolo v podobě známé již z Fordu EcoSport mířícího do stejných vod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnami prošla hlavně záď karoserie

Úpravy studie Taigun údajně vycházejí z výsledků průzkumu, který Volkswagen dělal mezi potenciálními zákazníky hned po předloňském představení vozu. A právě z něj také vyplynulo, že si zákazníci přejí mít rezervní kolo snadno přístupné bez nutnosti manipulace se zavazadly. Kvůli této úpravě se záď Taigunu dočkala dvoudílného víka, samostatné okno se otevírá nahoru a spodní část do strany.

Volkswagen Taigun: předzvěst malého SUV na základě VW Up!

Volkswagen Taigun: předzvěst malého SUV na základě VW Up!

O pohon Taigunu se zatím stará přeplňovaná verze známého zážehového litrového tříválce 1,0 TSI, jenž se objeví už v sériovém Volkswagenu Polo 2014. Na motor naladěný na 110 koní (81 kW) a 175 Nm navazuje manuálně řazená šestistupňová převodovka, s níž vůz při pohotovostní hmotnosti 998 kg dosáhne průměrné spotřeby 4,7 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserie bude čtyřmístná

Výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 s a dosažení nejvyšší rychlosti 186 km/h. To nejsou vůbec špatné hodnoty, ovšem s pohonem všech kol se u Taigunu nepočítá. V základním, čtyřmístném uspořádání interiéru lze za zadní sedadla uložit 280 l zavazadel, po jejich sklopení až 996 l. O zahájení sériové výroby modelu Volkswagen Taigun se zatím nehovořilo, ale dojde k ní zřejmě v průběhu roku 2016.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků