Volkswagen Taigun v novém a blíže sériové podobě

Na autosalonu v Novém Dillí Volkswagen vystavil upravené provedení své studie Taigun.

Pro koncept Volkswagen Taigun, představený poprvé už předloni v Sao Paulu, je to asijská premiéra. Připomeňme, že půjde o kompaktní SUV vycházející po technické stránce z malého modelu Volkswagen Up!. Kromě oranžového lakování namísto původního světle modrého si na upraveném voze všimneme především přepracované zadní části karoserie, na jejíž čelo se dostalo rezervní kolo v podobě známé již z Fordu EcoSport mířícího do stejných vod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnami prošla hlavně záď karoserie

Úpravy studie Taigun údajně vycházejí z výsledků průzkumu, který Volkswagen dělal mezi potenciálními zákazníky hned po předloňském představení vozu. A právě z něj také vyplynulo, že si zákazníci přejí mít rezervní kolo snadno přístupné bez nutnosti manipulace se zavazadly. Kvůli této úpravě se záď Taigunu dočkala dvoudílného víka, samostatné okno se otevírá nahoru a spodní část do strany.

Volkswagen Taigun: předzvěst malého SUV na základě VW Up!

Volkswagen Taigun: předzvěst malého SUV na základě VW Up!

O pohon Taigunu se zatím stará přeplňovaná verze známého zážehového litrového tříválce 1,0 TSI, jenž se objeví už v sériovém Volkswagenu Polo 2014. Na motor naladěný na 110 koní (81 kW) a 175 Nm navazuje manuálně řazená šestistupňová převodovka, s níž vůz při pohotovostní hmotnosti 998 kg dosáhne průměrné spotřeby 4,7 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserie bude čtyřmístná

Výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,2 s a dosažení nejvyšší rychlosti 186 km/h. To nejsou vůbec špatné hodnoty, ovšem s pohonem všech kol se u Taigunu nepočítá. V základním, čtyřmístném uspořádání interiéru lze za zadní sedadla uložit 280 l zavazadel, po jejich sklopení až 996 l. O zahájení sériové výroby modelu Volkswagen Taigun se zatím nehovořilo, ale dojde k ní zřejmě v průběhu roku 2016.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků