Volkswagen Taigun: předzvěst malého SUV na základě VW Up!

Značka Volkswagen v Brazílii představila studii Taigun. Není to překlep, s velkoprodukčním typem Tiguan nemá nic společného. A hlavně, je citelně menší.

V brazilském Sao Paulu tento týden probíhá mezinárodní autosalon. Jednu z nejdůležitějších akcí svého druhu v tomto mimořádně důležitém regionu obsazují světové automobilky nejen specifickými, cenově dostupnými lokálními modely, ale chutě lačnících davů se pokoušejí povzbuzovat také novými koncepty mezinárodního dosahu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Taigun Concept

Automobilka Volkswagen zde představila studii kompaktního SUV pojmenovanou Taigun, jež ale působí dosti dotaženým a k sériové podobě blízkým dojmem. U Volkswagenu je tento přístup ke konceptům normální, vzpomeňme třeba prototyp VW Golf GTI Concept z letošního autosalonu v Paříži, který působí takřka jako zcela běžný velkoprodukční model. O tom, že „studie“ Taigun má již velmi blízko sériové výrobě, svědčí také škála velmi konkrétních technických údajů.

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Takže zpět k Volkswagenu Taigun. Stojí údajně na mechanickém základu minivozu Volkswagen Up!, ale s ohledem k univerzálnímu a k různým účelům snadno adaptovatelnému zaměření výchozí platformy VW MQB to není nijak překvapivé zjištění. Taigun je 3 859 mm dlouhý, 1 728 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž alespoň délka karoserie je o poznání kratší než u Tiguanu (dokonce i takový Nissan Juke je delší).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trumfem studie Taigun mají být prostorný interiér, hospodárný provoz a zlepšená průjezdnost horšími cestami 

Novinka od Volkswagenu stojí na rozvoru náprav 2 470 mm, což je o 50 mm více než u VW Up! a v porovnání s délkou karoserie jde o celkem slušnou hodnotu. Nový Taigun uvnitř usadí čtveřici dospělých pasažérů a nabídne prostor pro zavazadla s objemem 280 l, který po sklopení zadních sedadel nabude až na 987 l.

 

Je to jednoduché a nikoho to neurazí: proč by se zrovna tento Volkswagen vyrábět neměl…?

 

O pohon studie Volkswagen Taigun se stará upravený, experimentální zážehový litrový tříválec sériového Up!u opatřený přímým vstřikováním a přeplňováním (že by konečně náznak odpovědi na jednotku Ford 1,0 EcoBoost…?), díky nimž dosahuje výkonu 110 koní (81 kW) a točivého momentu 175 Nm při 1 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původ v modelu Up! je obzvláště patrný při pohledu do interiéru

Volkswagen Taigun má vynikat pohotovostní hmotností 985 kg a s výše specifikovaným motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 s a dosáhne rychlosti 186 km/h, přičemž v kombinovaném jízdním režimu vykáže průměrnou spotřebu 4,5 l/100 km. Studie vyjíždí na sedmnáctipalcových litých ráfcích obouvajících pneumatiky s rozměry 205/50 R17.

Zvenčí Volkswagen Taigun vyniká velmi ostře řezanými a jednoduchými linkami s do stran vytaženými podběhy blatníků, nicméně ani robustní obklady spodních částí nárazníku, prahů a dveří nepopřou inspiraci malým VW Up!. Na subkompakt Up! se jednoznačně odvolává také pojetí až primitivně působícího interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U Volkswagenu nyní údajně budou vyhodnocovat odezvy laické i odborné veřejnosti, a pokud hodnocení dopadne dobře, setkáme se s Volkswagenem Taigun v běžném provozu v průběhu následujících dvou let.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků