TEST Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG R-Line: Vydařená brazilská přihrávka

11 komentářů

Já I.
12. ledna • 11:11

Předělané Polo za 790.000,-? No nekup to... javascript:void InsSm(':-O')

MirekSt
8. ledna • 14:55

Bohuzel to vubec neni hezke auto. Predek je zastaraly ( vedle novych modelu Mazdy a Huyndai ) zadek ma zadni svetla bez jakehokoliv napadu “nalepena” na podivny hrb, nad svetly je male zadni okno a ani z profilu to neni zadna elegance. Na boku je prolis, dobre znamy uz z pomerne stareho Pola. Vzhledem k tomu, ze stejny prolis ma indicka Skoda Kushaq a Skoda Slavia, cimz byla kvuli usetreni nakladu na spolecnou produkci Skody a VW vynechana hezka tornado linie Skodovek, desim se momentu, kdy budou mit i evropske modely Skody na miste tornado linie pouze nejaky podobny hranaty prolis. Je opravdu velka skoda pro Skodu, ze si nedokazala znovu ziskat Josefa Kabane, kteremu zrejme Oliver Stefani, byvaly designer exterieru VW, ktery ma na svedomi onen hranaty bocni profil na starem VW Polo, nesaha ani po kotniky…

simson33
7. ledna • 14:04

A koukám, že v testu Kodiaqu už je chyba taky odstraněna. Byť tedy s křížkem po funuse, zpětně se na testy už moc lidí nedívá.
To, že Kodiaq přišel s faceliftem o DQ 500 (úspora nákladů, náhrada DQ 381 je slabší a je Made in China) Škoda Auto pochopitelně prezentovat nechce a některá média dělají všechno pro to, aby se správné informace k zákazníkům nedostaly…

Jan Mička
7. ledna • 14:33 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, převodovky v kodiaqu jsme řešili s kolegy a je to trochu jinak. Kodiaq měl v době uvedení DQ500 i u slabších nafťáků, s přechodem na přísnější Euro normu v září 2018 ale zůstala jenom u RS BiTDI. Změna tedy nastala dříve než s faceliftem. Převodovka DQ381 je dimenzovaná na 420 N.m, současný motor 2.0 TDI/147 kW má 400 N.m a pořád s ním kodiaq utáhne až 2,5 tuny, takže to pasuje. Za chybu v testu kodiaqu se omlouvám a děkuji za upozornění. Sám jsem se musel dovzdělat. Chyby nedělám záměrně pro to, aby se k lidem nedostaly správné informace. Kolikrát mě docela překvapuje, k jakým teoriím čtenáři docházejí na základě chyby redaktora. Hezký víkend,Honza

simson33
7. ledna • 15:25

Děkuji za odpověď.
Ad1) Je zajímavé, že předfaceliftové Kodiaqy mají v TP zapsáno u brzděného přívěsu 2,5 tuny a pofaceliftové 2,3 tuny. Já v tom vidím přímou souvislost se změnou převodovky.. konstrukce auta je stále stejná.
Ad2) Na webu o vaření, je to jedno, ale na motoristickém webu ve dvou testech za sebou uvést chybné údaje o typu převodovky u mainstreamového vozu trochu problém (dle mého názoru) je.
Ad3) Za největší odborný informační průšvih však považuji, že čtenář na auto.cz ani na autorevue.cz informaci o změně lepší převodovky DQ 500 za horší a čínskou DQ 381 nedostal vůbec, ať k ní došlo kdykoli. Prostě jste k tomu mlčeli. Přitom význam této změny je technicky podstatný. Pak mohou vzniknout různé spekulace, proč se o tom nepíše, když je jinak každá změna v nabídce Škody ostře sledovaná.

Ingos
7. ledna • 16:37

Kde jsi přišel na to, že DQ381 je čínská převodovka? Vyvýjí se v Německu a také se tam vyrábí (Kassel).
Dále netuším, proč by měla být horší, jen proto že snese nižší točivý moment, tak nemusí být hůře sladěná nebo mít nižší životnost. Naopak bude lehčí, modernější a pravděpodobně i s menšími ztrátami než starší DQ500.

simson33
7. ledna • 17:52

Tak samozřejmě, že jsem slovy "čínská převodovka" nemyslel, že byla vyvinuta v Číně, ale že se v Číně vyrábí. Alespoň při uvedení na trh byla tato informace k dispozici.
DQ 500 je stavěna na max. 600 Nm, DQ 381 na 420 Nm. Výkonová rezerva sama o sobě může přispět k delší životnosti při tahání přívěsu nebo jízdě v terénu. VW DQ 500 dále montuje do Transportérů, Tiguanů a sportovních modelů jako RS3, Q3 RS. Kodiaq byl o tuto převodovku "ošizen", aby se ušetřilo (můj názor, nikomu ho nevnucuju), což pro uživatele mj. znamená, že tahat přívěs těžký 2,5 tuny už s Kodiaqem nelze. V technických údajích na českém webu Škoda Auto je zajímavě uvedena tažná síla 2,3 až 2,5, ale v technickém průkazu už je "jen" 2,3 tuny.

simson33
7. ledna • 13:48

Redakční kolega J. Mička v testu Kodiaqu TDI 147kW uvedl, že má převodovku DSG DQ 500. Napsal jsem dotaz do Škody Auto a přišla mi odpověď, že má DQ 381.
Redakce by si na DSG měla dávat pozor😀

Ingoa
7. ledna • 13:26

Mohl bych se zeptat autora kde dostal informaci, že ta převodovka je s mokrýma spojkama? Já mám teda za to, že všechny 1.5TSI jsou párované se suchou dvojspojkou DQ200 do 250Nm. Moc se mi nezdá, že by tam dali DQ381.

Vladimír  Kadera (Autorevue.cz)
7. ledna • 13:38

Dobrý den,
ano, máte pravdu, byla chyba v tabulce. Jedná se o převodovku DQ200 do 250 N.m. už by to tam nemělo být.
Děkuji za upozornění

Ingos
7. ledna • 14:08

Není za co. Díky za reakci.

Doporučujeme

Články odjinud