Volkswagen T6.1 na baterky ujede až 138 km. Oproti naftě je o půl milionu dražší

33 komentářů

Lojza
20. března • 23:18

V tom folcvagenu se úplně zblaznili nebo jsou vsicbni sjety. Toho imbecila, který tento nesmysl schválil bych chtěl jednou potkat.

Benzín
20. března • 18:22

Krásná ukázka ekonomické zbytečnosti. Jen aby nám soudruzi z Brusele nechtěli na tomhle "startovat" ekonomiku z blížící se krize. Vyhlásit nějaký ten nový zelený úděl. Samozdřejmě natisknout, k realizaci patřičné množství fiat "oběživa", a za pomocí dotací začít uvádět/udržovat tohle ekonomické perpetum mobile v/při životě. Však střadatelé a domácnosti to v inflaci zaplatí. A když to nebude dost máme ještě vrtulníky na shoz dalších tištěných oběživ mezi lid sprostý a rovnou můžeme ještě více zvýšit záporné úroky ještě víc do mínusu. A když ani to nebude dost, můžem přinejhorším škrtnout jednu nulu na tom oběživu, či rovnou máme takový krásný institut-znárodnění, to už je pak jedno. Bohužel už i takové větry tu začínají vanout. Smutné, jen že začínají vanout ze západu.

Kankunen
20. března • 14:12

Není problém ceny v tom, že dodávky se nepočítají do flotilových emisí, takže cena je nedotovaná.?

Q
20. března • 16:23

Ano, lehká užitková auta se nepočítají.

EL2020
20. března • 15:22

Problém ceny je podle mě v tom, že to látají jako malosériovou výrobu v nějaké manufaktuře, což je při západoevropských platech vždycky průšvih. Pokud prý stojí 1 kW baterií cca 100 Euro, tak ten příplatek za elektromobil nedává smysl, mělo by to stát stejně jako ten diesel. Chápu, že elektromobil není jen baterie, ale oproti tomu dieselu tam zase spousty věcí nejsou.

Q
20. března • 16:28

1 kWh baterek nestojí 100 Euro.
A žádná automobilka vám neprodá auto za nákupní cenu dílů. Do ceny auta se kromě výrobních nákladů na montáž musí započítat režijní náklady celé automobilky, marže, náklady na záruku, u elektromobilů taky náklady na budoucí likvidaci atd.

EL2020
20. března • 15:57

1kWh baterií jsem myslel samozřejmě...

Lukas-e30
20. března • 13:54

A to se vyplati 😂😂😂

EL2020
20. března • 13:25

Cena 1.2 milionu a baterie z VW Up? Co hulí?

eLzyx
20. března • 18:30

třeba počítají s velkou zakázkou od Deutsche Post, když ti teď přestali vyrábět ty svoje elektrododávky. A pak je to jednoduché, díky takto velké zakázce jsou to minimálně gumové rohože zdarma. A to se už vyplatí. Samozřejmě pro toho, co ten nákup podepíše, bude zdarma něco jako Bentley Babajaga.

eLzyx
20. března • 12:49

elektrická VW T2 z roku 1970 ujela 70km. Za 50 let VWývoje dvojnásobný dojezd. Wow. Takže aby to zvládlo aspoň 300km, tak si budeme muset u VW počkat dalších 50let? A bude tu tou dobou ještě VW?

jarecek
20. března • 12:19

to je neco na zpusob absurdniho divadla v automotive?

Joe Doe
20. března • 10:40

Ked je to VW, tak 'ujede az' 138 km.Ked je to cokolvek ine, tak 'ujede jenom'....

Pavel
20. března • 10:03

Je to nějak obráceně, pokud je evropský zájem aby se tyto auta rozšířily, měl by stát min. o 100tkč méně než verze s klasickým motorem. Nějak to nedokážu pochopit, EU nám tlačí něco, co většina lidí nechce a ještě je to o pouhých 500tkč dražší...

moje jmeno
20. března • 10:00

A ještě zapomněli napsat, že v této "ikonické" dodávce s plechem za zády každá osoba nad 180cm postupně umírá na skrčeninu. Řídit to je fakt za trest!

Q
20. března • 9:36

Všimli jste si, že v Evropě dnes nejde koupit dodávka s benzínovým motorem? Takový Transporter by stál zhruba polovinu co elektrický a za ušetřené peníze by se dalo najet statisíce kilometrů po městě.

LOL
20. března • 16:20

Ono to asi bude o tom, že si mnozí pamatují benzinové ZILy a spotřebu 50 na 100. :-D

eLzyx
20. března • 12:55

je otázka jestli je to obecným nezájmem zákazníků kupovat dodávky s benzinovým motorem, nebo je to tak drahými homologacemi různých typů, že se vyplatí prodávat max. 3 motorizace ...

Q
20. března • 16:15

Na straně zákazníků to asi nebude. U menších dodávek, kde benzínový motor v nabídce je, si ho zákaznící kupují docela dost (Fiat Doblo, Dacia Dokker, VW Caddy). A určitě i nemálo větších dodávek jezdí jen cukačky po městě. Homologace lehkých užitkových vozidel je jednodušší a méně přísná.

Nojono
20. března • 20:47

V cukačkách po městě vás benzínová dodávka sežere i s botama a kloboukem. Tam má smysl jen nafta nebo elektřina. A elektřina smysl nemá, protože takové auto, které by smysl mělo a dalo se zaplatit, na trhu žádné není.

a
23. března • 11:28

V pátý generaci se ještě dal sehnat Transporter s archeologickou vykopávkou - dvoulitrovým benzinem původem z 80.let. Myslím, že ideální volba pro nějaké domovy seniorů nebo rozvážku na krátké trasy po městě, kde je úplně jedno, že to má spotřebu 12 l/100 km. Vzhledem k tomu, že jsem tenhle motor měl v Octavii I, tak vím, že při neošizeném naprosto základním servisu ten motor nalítá minimálně 400 000 km bez jakékoliv újmy. Olej, filtry, svíčky, rozvody. Nic jiného. Když vidím naftový dodyny smluvních dopravců PPL nebo DPD, tak jsou po pár letech zralý do šrotu, hulí to jak fabrika a je to před anebo už těsně po smrti. Takže benzín rozhodně smysl má.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Akro
24. března • 21:51

K tomu nebylo potřeba žravý benzín. S pětiválcem 2,4D jsme s T4 jezdili na servisní zásahy ještě při stavu tachometru 999 999km a nic zásadního se na něm dělat nemuselo. TéPětka 2,5TDI šla do světa v dobré kondici při 790 000km a na Crafterech máme přes půl milionu km. Jak na pětiválcích, tak na novějších čtyřválcích. V podstatě se opakovaně mění jen čidla tlakové diference.

korona
20. března • 9:34

Prezentace výsledků předkrizového blbnutí.Ještě že ta krize přišla a tohle všechno jde do hajz|u.

Jančo Šicko
20. března • 9:01

Po roku statia v sklade dílera VW pre nezaujem uvedomelych občanov,sa takejto predraženej haraburdy budu chcieť zbaviť hlboko pod cenu+ so štatnym darom 5000-6000 ečka može byť vysledne cena cca 25000 e.Psychicky normaly živnostník sa nezadlží sumou 45-50 000 za auto s ktorym po 2-3 rozvozoch je dojazd na rezerve a potom bude prinutený rozmyšlať kde je ďalší kabel,pri ktorm stratí kopu času.

a
20. března • 9:01

To je dojezd jak z roku 1927.

Kavárník
20. března • 9:00

Abt má plecháče? Zajímavé. :-D

jozka
20. března • 9:07

Kdyz rozpocet vyfuci za tuzkove baterky, budou i plechace :-D

vana
20. března • 8:56

Až 138 kiláků ? Tak to jsou ve stejném bodě jako byly osobáky před patnácti lety.Mimochodem odkaz v článku směřuje na představení T6.1 u kterého před rokem VW sliboval baterky s 77,6 kWh.

Nornik
20. března • 19:01

Nejlepší je, že za 1.2 to má parametry motoru jako kdyby tam dali 1.0tsi. Tohle nemuze jezdit na nic jinýho než na dotace.

Manooo
20. března • 8:51

Škoda slov ale toto by si jedine kúpil človek, ktorý to nemá v hlave v poriadku 😂😁

Nojono
20. března • 19:21

Souhlas, elektrifikace pro elektrifikaci. Jiný význam tento nesmysl nemá. Přitom do podlahy T6 by se vešly bloky o kapacitě přes 100kWh, ale to by nebylo jen za půl mega plus

jozka
20. března • 8:02

Zkuste si precist hned po sobe a zacatek perexu a nerozesmat se. Jde to dost tezko...

jozka
20. března • 8:03

oops... nadpis a zacatek perexu... pardon.

Doporučujeme

Články odjinud