Volkswagen T6 dostal od ABT naděleno až 235 naftových koní

Je to k nevíře, ale společnost ABT letos slaví neuvěřitelných 120 let. Je tedy mnohem starší, než třeba BMW, které letos s velkou pompou slaví stovku. Pochopitelně se tak ABT od svých úplných počátků nezabývá tuningem koncernových aut, to se naplno rozjelo až v roce 1970.

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy  

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy  

I tak má ale ABT dlouholeté zkušenosti s úpravami aut. Společně s tím letos oslavuje 65. výročí legendární Volkswagen Bus, takže se ABT rozhodlo zabít dvě mouchy jednou ranou a stvořili skutečně unikátní Volkswagen T6.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyři koncovky výfuku a pod kapotou dvoulitrový turbodiesel s výkonem až 235 koní

Auto dostalo nové nárazníky vpředu i vzadu, sportovnější prahy, spoiler na zádi a hned čtyři koncovky výfuku. Podvozek se přiblížil blíže asfaltu díky novému sportovnímu odpružení od Bilsteinu, zároveň se auto může postavit buď na devatenácti, nebo dvacetipalcová kola.

Pod kapotou se nachází dvoulitrový turbodiesel, ze kterého dokážou u ABT dostat zajímavější hodnoty, než kolik vám dá standardně Volkswagen. Z původního výkonu 110 kW (150 k) může být rázem 132 kW (180 k), z výkonnější verze, která standardně nabízí 150 kW (204 k), dokáže ABT vydolovat 173 kW (235 koní). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků