Volkswagen T6 dostal od ABT naděleno až 235 naftových koní

Je to k nevíře, ale společnost ABT letos slaví neuvěřitelných 120 let. Je tedy mnohem starší, než třeba BMW, které letos s velkou pompou slaví stovku. Pochopitelně se tak ABT od svých úplných počátků nezabývá tuningem koncernových aut, to se naplno rozjelo až v roce 1970.

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy  

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy  

I tak má ale ABT dlouholeté zkušenosti s úpravami aut. Společně s tím letos oslavuje 65. výročí legendární Volkswagen Bus, takže se ABT rozhodlo zabít dvě mouchy jednou ranou a stvořili skutečně unikátní Volkswagen T6.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyři koncovky výfuku a pod kapotou dvoulitrový turbodiesel s výkonem až 235 koní

Auto dostalo nové nárazníky vpředu i vzadu, sportovnější prahy, spoiler na zádi a hned čtyři koncovky výfuku. Podvozek se přiblížil blíže asfaltu díky novému sportovnímu odpružení od Bilsteinu, zároveň se auto může postavit buď na devatenácti, nebo dvacetipalcová kola.

Pod kapotou se nachází dvoulitrový turbodiesel, ze kterého dokážou u ABT dostat zajímavější hodnoty, než kolik vám dá standardně Volkswagen. Z původního výkonu 110 kW (150 k) může být rázem 132 kW (180 k), z výkonnější verze, která standardně nabízí 150 kW (204 k), dokáže ABT vydolovat 173 kW (235 koní). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 110 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků