VW T6 má po poslední modernizaci. Zaměřuje se hlavně na digitalizaci

Multivan, Transporter a jejich další deriváty prochází modernizací, která je rozsáhle zaměřená na digitalizaci populární dodávky.

Celá rodina oblíbených dodávek Transporter a Multivan se dočkává modernizace, a přestože na zevnějšku vylepšeného modelu T6.1 spatříte řadu kosmetických novinek, úpravy se především zaměřují na digitální technologie, konektivitu a aktualizování bezpečnostní výbavy pro současné trendy na trhu. Změn se však dočkala i nabídka motorizací.

Díky přechodu z hydraulického posilovače řízení na elektrický tak například T6.1 zajistí ve standardní výbavě takzvaný Cross Wind Assist, který vůz automaticky stabilizuje při detekci silného bočního větru. Dále ale nechybí i asistent udržování jízdy v pruhu, parkovací asistent s kamerovým systémem, autonomní brzdění a varování před srážkou při couvání, asistent pro upevnění a manévrování s přívěsem nebo funkce čtení dopravních značek.

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

T6.1 se taky ve stylu ostatních Volkswagenů již dočkává i výbavy ve formě digitální přístrojové desky o velikosti 10,25 palců a třetí generace infotainment systému MIB3 s až 9,2palcovou dotykovou obrazovkou. Rozhraní navíc přichází s integrovanou eSIM kartou, takže dodávka může být po celou dobu připojena k internetu a nabídne řadu on-line funkcí a aplikací včetně internetového rádia a streamovacích služeb.

Zcela základní verze užitkového Transporteru pak dostává rozšířenou základní výbavu s elektricky ovládanými okny, centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky, novými světlomety H7, vnitřním LED osvětlením a rádiem s Bluetooth a hands-free.

Mercedes třídy V prošel lehkou modernizací. Pod kapotou má nový diesel

Mercedes třídy V prošel lehkou modernizací. Pod kapotou má nový diesel

Pod kapotou T6.1 se objeví nové motory 2.0 TDI, které nabídnou výkon 66 kW (90 koní) a 81 kW (110 koní), kdežto od starší verze si novinka vypůjčuje 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 koní) a 2.0 TDI Biturbo o 146 kW (199 koní). V závislosti na motorizacích je k mání dvouspojková převodovka DSG a také pohon všech kol.

Rovněž přitom začne VW nabízet i čistě elektrickou variantu T6.1, na které automobilka spolupracovala s německým úpravcem ABT. Elektrický dodávka bude mít výkon 82 kW (112 koní), dostane na výběr akumulátory o kapacitě 38,8 kWh nebo 77,6 kWh a umožní tak dojezd přes 400 kilometrů.  

Na evropském trhu se mají modernizované verze Transporteru a Multivanu objevit letos na podzim.

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

Škoda Citigoe iV

Elektromobily se už konečně stávají cenově dostupné. Za méně než půl milionu u nás sice koupíte nanejvýš městská miniauta, právě v těch však dává elektrický pohon v současnosti největší smysl. Jak se vstup do tohoto segmentu podařil Škodovce, jsme zjišťovali v redakčním testu.

dnes | Jan Mička | 23 příspěvků
TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků