Volkswagen T-Roc R zachycen při testování. S dvoulitrem nabídne 300 koní

Není už tajemstvím, že Volkswagen chystá výkonnou verzi R i pro svůj crossover T-Roc. Nově zachycené snímky maskovaného prototypu nám již přitom ledacos odhalují.

Chystaný Volkswagen T-Roc R můžeme v podstatě označit za současný Golf R s karoserií kompaktního SUV. Maskovaný prototyp vyfocený britským Auto Expressem v okolí Nürburgringu částečně prozrazuje vzhledové směřování ostřejšího T-Rocu.

Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

Volkswagen přemýšlí o ukončení Golfu Variant. O kombík prý už není zájem

Lze tak vidět agresivnější přední nárazník s většími otvory přístupu vzduchu, 19palcová litá kola nejspíše vypůjčená z Golfu R, o pár milimetrů snížený podvozek a rovněž ostřeji tvarovaný zadní nárazník se čtveřicí koncovek výfuku. Jednoduše klasika, kterou známe právě z výkonného Golfu.

Technika pod kapotou T-Rocu R zřejmě taky nebude překvapením. Očekává se tedy přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu kolem 221 kW (300 koní) a točivém momentu 380 Nm. Motor, který nejenže používá sám Golf R, ale také je nyní k nalezení v ostrém SUV Cupra Ateca. Určitě také dojde na pohon všech kol a automatickou převodovku DSG.

Volkswagen v reklamním spotu poodhaluje T-Cross. Má být hlavně cool!

Volkswagen v reklamním spotu poodhaluje T-Cross. Má být hlavně cool!

Volkswagen má do budoucna zájem o rozšíření výkonných variant R na další modely a T-Roc bude jedním z dalších vozů, na kterých toto označení uvidíme. Podle automobilky mají modely R větší potenciál k rozšíření, navíc v kategorii SUV.

„Po výkonných SUV je poptávka. Některé prémiové automobily jsou již poměrně úspěšné. Souhlasím s tím, že je to vhodný krok pro značku,“ uvedl dříve Herbert Diess, vedoucí koncernu VW. V případě tradičního GTI se ale nemusíme obávat, zde zůstane VW věrné pouze ostrým hatchbackům.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků