Volkswagen T-Roc odhalen, naznačuje SUV menší než Tiguan

Další ženevskou premiérou skupiny Volkswagen je koncept T-Roc. Pokud se za několik let objeví ve výrobě, půjde o malý crossover ve stylu Renaultu Captur.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Roc
  2. Volkswagen T-Roc: Fotogalerie

Volkswagen T-Roc je koncept malého SUV či crossoveru s technikou Golfu. Automobilka ho poprvé ukázala v rámci koncernového večera, na němž jsme poprvé viděli i Škodu VisionC.

Techniku si T-Roc půjčuje od Golfu. Konkrétně to znamená platformu MQB a motor 2.0 TDI, který najdeme v Golfu GTD, Octavii RS TDI nebo i právě odhaleném Audi TT

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKoncept T-Roc se chlubí střechou „targa“ s odnímatelnými panely

Systém pohonu všech kol na bázi spojky Haldex umožní řidiči přepínat mezi třemi režimy – Street, Offroad a Snow. V posledních dvou jmenovaných rozděluje elektronika hnací sílu mezi přední a zadní nápravu v pevném poměru 50:50. Převodovka je sedmistupňová dvouspojková.

Design Volkswagenu T-Roc by měl naznačovat, jak budou v blízké budoucnosti vypadat všechna SUV se stylizovaným W na přídi. Koncept má odnímatelné střešní panely, ale není zřejmé, nakolik lze s tímto detailem počítat i pro produkční verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor 2.0 TDI z Octavie RS roztáčí všechna kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a mezinápravové spojky Haldex

Volkswagen T-Roc má při hmotnosti 1420 kg typicky koncepční proporce: je o čtvrt metru kratší a o dvacet centimetrů nižší, ale o 23 mm širší než Tiguan. Automobilka se nicméně chystá podobné SUV vyrábět. Na trhu by se mohlo objevit do tří let.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Roc
  2. Volkswagen T-Roc: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků