Volkswagen T-Roc odhalen, naznačuje SUV menší než Tiguan

Další ženevskou premiérou skupiny Volkswagen je koncept T-Roc. Pokud se za několik let objeví ve výrobě, půjde o malý crossover ve stylu Renaultu Captur.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Roc
  2. Volkswagen T-Roc: Fotogalerie

Volkswagen T-Roc je koncept malého SUV či crossoveru s technikou Golfu. Automobilka ho poprvé ukázala v rámci koncernového večera, na němž jsme poprvé viděli i Škodu VisionC.

Techniku si T-Roc půjčuje od Golfu. Konkrétně to znamená platformu MQB a motor 2.0 TDI, který najdeme v Golfu GTD, Octavii RS TDI nebo i právě odhaleném Audi TT

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKoncept T-Roc se chlubí střechou „targa“ s odnímatelnými panely

Systém pohonu všech kol na bázi spojky Haldex umožní řidiči přepínat mezi třemi režimy – Street, Offroad a Snow. V posledních dvou jmenovaných rozděluje elektronika hnací sílu mezi přední a zadní nápravu v pevném poměru 50:50. Převodovka je sedmistupňová dvouspojková.

Design Volkswagenu T-Roc by měl naznačovat, jak budou v blízké budoucnosti vypadat všechna SUV se stylizovaným W na přídi. Koncept má odnímatelné střešní panely, ale není zřejmé, nakolik lze s tímto detailem počítat i pro produkční verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor 2.0 TDI z Octavie RS roztáčí všechna kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a mezinápravové spojky Haldex

Volkswagen T-Roc má při hmotnosti 1420 kg typicky koncepční proporce: je o čtvrt metru kratší a o dvacet centimetrů nižší, ale o 23 mm širší než Tiguan. Automobilka se nicméně chystá podobné SUV vyrábět. Na trhu by se mohlo objevit do tří let.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen T-Roc
  2. Volkswagen T-Roc: Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků