| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion | Foto: Petr Homolka

| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka
| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka
| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka
| Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion Foto: Petr Homolka
31
Fotogalerie

TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion: Je luxusní, ale sousedy s ním nepodráždíte

Crossover s téměř dvousetkoňovým foukaným dvoulitrem a pohonem všech kol? Zajímavý exemplář pro maximalisty - i po stránce ceny.

Radosti
Motor má elán i rozumnou spotřebu
Spolehlivé jízdní asistenti
Solidní jízdní vlastnosti
Starosti
Hůře využitelný kufr
Dotykové ovládání základních funkcí
Cenu si musíte obhájit sami před sebou
8  /10

Když T-Roc vstupoval před pěti lety na trh, neměl žádného přímého předchůdce. Strefil dobu, kdy lidé začínali lačnit po crossoverech, kterými se to nyní v nabídce Volkswagenu jen hemží – v současné době mu v nabídce dělají společnost ještě Taigo a T-Cross. A prodejně se mu dařilo, do loňského faceliftu si ho pořídil více než milion zákazníků.

Nabídnout auto o velikosti Golfu s vyšší stavbou karoserie, se ukázalo být dobrým nápadem i díky zajímavé skladbě motorů. Základem je litrové tříválcové TSI na benzin s 81 kW, dále si můžete dopřát o jeden válec a půl litru zdvihového objemu více ve formě 110kW jednotky 1.5 TSI a pro fajnšmekry je zde foukaný dvoulitr se 140 kW nebo dokonce 221 kW u T-Rocu R. Ten je k mání výhradně jako čtyřkolka.

Naftu zastupuje dvoulitrové TDI s výkonem 85 kW, 110 kW nebo 140 kW, přičemž dvě silnější verze si můžete objednat i s pohonem všech kol. V rámci faceliftu dostal T-Roc v základu diodová světla vpředu i vzadu, nová kola a také větší paletu laků. Nejde tedy o nic dramatického, změny zvenčí byste museli hledat lupou, ale uvnitř se toho dělo podstatně více. Na středovém panelu zmizely otočné kruhové ovladače klimatizace, které najdeme například v současné Škodě Karoq nebo sesterském Seatu Ateca. Teplotu nyní nastavujete dotykovými ploškami v malých prohlubních, které lze s trochou cviku nahmátnout o po paměti, původní řešení však padlo do ruky lépe.

Obrazovka multimediálního systému byla u předfaceliftové verze zapuštěná do palubní desky, nyní je umístěna v její horní časti a ční do prostoru jako tablet. Nachází se tak blíže k volantu a proto je lépe přístupná – tuto změnu lze kvitovat. Zde je ve své vrcholné podobě s 9,2“ displejem, skvěle fungujícím hlasovým ovládáním v hovorové řeči, funkcemi streamování a  3D mapami. Na obrazovce se snadno zorientujete, do různých funkčních celků se dostanete skrze dlaždice, které máte stále na očích. Nastavení hlasitosti je řešeno ploškami po levé straně, klasické kolečko by určitě bylo lepší, ale pořád jde o příjemnější systém, než posuvníky v jiných koncernových autech.

Jednou z dalších změn je 8“ digitální přístrojový štít v základní výbavě, u této vrcholné verze R-Line je přítomen ve své maximální 10,25“ variantě. Dobře se čte, nastavíte si na něm přesně to, co potřebujete, a umí zobrazit i navigační mapu. Jedním ze specifik provedení R-Line je akčněji pojatý volant s perforovanými segmenty po stranách – skvěle padne do rukou, ale i na něj se nastěhovaly plošky místo klasických tlačítek. Sem tam se stane, že o ně nechtěně zavadíte, ale po většinu času slouží dobře. Jejich funkční oblasti však nejsou výrazněji prostorově členité pro snazší nahmátnutí.

Verze R-Line po faceliftu dále dostala sportovní sedačky z plnotučného R modelu – mají výrazné tvarování v oblasti stehen i trupu a v zatáčkách posádku hezky podrží. Zároveň mají dobrou šířku sedáku a jsou dostatečně pohodlné i na delších cestách.

Zatímco dopředu se bez problému poskládají i vyšší jedinci, vzadu může mít větší posádka menší problém s místem na kolena. Výška je v pořádku, stropnice normálně rostlému člověku nedře o hlavu. Z hlediska přepravní kapacity Volkswagen uvádí 445 litrů, ale podívejte se sami – v kufru moc místa není, pokud máte jeho podlahu v poloze lehce pod nakládací hranou. Pod ní se sice také vejde dost věcí, ale například německý ADAC si všímá, že udávaná čísla poněkud nesedí a dle jejich metodiky jde jen o 375 litrů. Pochvalu si ale zaslouží přítomnost dojezdového kola.

Pokračování 2 / 3

Cestování po dospělácku

Benzinový čtyřválec s důstojným objemem a solidní dávkou výkonu dává T-Rocu velmi slušnou dynamiku. Jeho 140 kW a 320 N.m vás dostanou na stovku za sedm sekund a nějaké drobné, trakce je hromada díky pohonu všech kol a obecně auto této velikosti hezky zapadne i na klikatou okresku. Spolupráce se sedmistupňovým automatem je zcela bezproblémová, převodovka s kvalty manipuluje bez cukání nebo nelogičností, motor nedusí ani nenechává zbytečně řvát ve vysokých otáčkách. Škoda jen, že dvoulitr nemá atraktivnější zvuk. Jistě, neměl by lézt do zelí čistě sportovnímu T-Rocu R, ale vzhledem k jeho elánu by mohl pod zátěží vyluzovat něco lepšího, než jen monotónní hučení.

Když vás popadne chuť, i s tímto napůl eRkovým T-Rocem může být vcelku zábavné svezení. V zatáčkách nevykazuje tendence cestovat z oblouku ven, moc se nenaklání a solidně brzdí i při akčnější projížďce. Na druhou stranu, při normálním cestování je ukázkově tichý, což dobře ladí i se zbytkem dobře odhlučněného vozidla. Se spotřebou se můžete pohybovat mezi šesti a sedmi litry na sto.

Máme zde i přepínač jízdních režimů, kterým můžete kromě terénních a sněžných módů volit také mezi ekologickou či sportovní nebo vlastní charakteristikou – jednak z hlediska pohonu a řízení, dále stran adaptivní regulace podvozku DCC. Ten na rozdíl od jiných koncernových vozů na modernější platformě MQB evo nemá plynule měnitelnou charakteristiku šoupátkem a rozdíly v několika pevně daných předvolbách nejsou noc a den. Mohly by být výraznější. V kombinaci s efektními 18“ koly v pneu 215/50 je (u verze R Line standardně montované sportovní) odpružení tužší, ale ne nepohodlné. S roletami v asfaltu si poradí bez odskakování či poskakování, a dokonce i při projetí velké díry vám nedá herdu do zad.

Jakožto vrcholná civilní verze má R-Line skvělou výbavu i ohledně asistenčních systémů. Na palubě máme inteligentní tempomat ACC s regulací odstupu od jiných vozidel a spolehlivým udržením v jízdním pruhu, který umí díky rozpoznávání dopravních značek sám nastavovat rychlostní limity. Jde o velmi příjemného společníka na delší cesty, kterému můžete důvěřovat. Dobře funguje i automatické parkování.

Příplatková světla IQ.Light LED Matrix fungují také na jedničku – stíhají vykrývat okolní vozidla a neoslňují je, mají parádní účinek a opravdu s nimi vidíte téměř jako ve dne. Auto, které dobře kombinuje luxusní a lehce sportovní pojetí, tak díky elektronickým pomocníkům působí velmi dospěle.

Pokračování 3 / 3

Závěr: Za všechny peníze?

Při pohledu na celkovou cenu včetně příplatků může leckomu poněkud zvadnout úsměv. V roce 2022 auta prostě nejsou levná, koneckonců T-Roc v nejdostupnější specifikaci Life s litrovým TSI a manuální převodovkou startuje na 652 tisících. Ano, má velmi dobrou základní výbavu, včetně adaptivních LED světlometů, 16“ litých kol, adaptivního tempomatu, už zmíněného 8“ digitálního kokpitu a infotainmentu se stejnou úhlopříčkou i mraku asistentů a pomocníků.

R-Line s benzinovým dvoulitrem seženete za 979.900 Kč, což je pořádný ranec peněz a s všemi zde zvolenými příplatky se dostáváme na cenu jen o chlup nižší, než za třísetkoňový T-Roc R. Navzdory vyčerpávající výbavě a nejvyšší specifikaci je téměř milion v základu a 1,2 milionu s volitelnými prvky za auto o velikosti Golfu se znáčkem Volkswagenu vysoká cena. Na druhou stranu, pokud nechcete provokovat sousedy, jde o zajímavou a diskrétní volbu s kombinací pořádného výkonu, stylu a techniky.

Volkswagen T-Roc: Souhrn cen
Základní cena vozidla                 651.900 Kč (1.0 TSI/81 kW Life)
Cena s testovaným motorem a výbavou 979.900 Kč (2.0 TSI/140 kW R-Line)
Cena testovaného vozidla         1.246.200 Kč (2.0 TSI/140 kW R-Line)

Technické údaje: Volkswagen T-Roc

Rok • stupeň výbavy
2022 • R-Line
Počet válců/ventilů na válec
4/4
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 984 cm3
Nejvyšší výkon
140 kW (190 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 200 až 6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
320 Nm při 1 500 až 4 100 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,2 s
Nejvyšší rychlost
218 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
445 l • 1 237 l
Objem palivové nádrže
55 l
Prům. spotřeba: komb.
6,3 l/100 km
Rozvor náprav
2 594 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 244 × 1 819 × 1 553 mm

Standardní výbava: 17" kola z lehké slitiny Valencia Gray, Automatická regulace odstupu ACC do 210 km/h, Front Assist - systém sledování provozu s funkcí nouzového brzdění,  Asistent pro rozjezd do kopce, Automatická klimatizace Climatronic, Digital Cockpit 8" obrazovka s barevným multifunkčním ukazatelem, Elektrické ovládání oken, Infotainment Ready2Discover 8" barevný dotykový display, Lane Assist systém pro udržování vozu v jízdním pruhu, Parkovací asistent Park Assist, Přední LED světlomety včetně LED denního svícení, USB-C port 2x vpředu 2x USB-C port pro nabíjení vzadu, Vnější zpětná zrcátka el. sklopná elektricky nastavitelná vyhřívaná s paměťovou funkcí, Zimní paket vyhřívání předních sedadel a vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, Multifunkční sportovní volant v kůži s pádly pro řazení převodovky DSG s dotykovou funkcí a haptickou odezvou, Digital Cockpit Pro 10,25" obrazovka s barevným multifunkčním ukazatelem, Paket Sport sportovní podvozek, progresivní řízení, volba jízdních režimů včetně režimu ECO, Zatmavená zadní okna boční zadní okna, Zpětná kamera, LED světlomety Plus

Příplatková výbava: Telefonní rozhraní Comfort (10.900 Kč), Soundsystem beats® (11.800 Kč), Adaptivní regulace podvozku DCC (26.900 Kč), Easy Open s funkcí SAFELOCK (22.800 Kč), Světlomety IQ.Light LED Matrix (41.500 Kč), Navigace Discover Pro (40.500 Kč), Paket Black Style + 18" kola (10.100 Kč), Asistenční systémy řidiče Plus (21.100 Kč), Potahy sedadel v kůži Nappa (57.800 Kč)

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud