Volkswagen T-Cross oficiálně představen: Slibuje praktičnost, nabídne i diesel

Nejmenší crossover od Volkswagenu má po amsterdamské premiéře. Nabídne široké možnosti personalizace a prostorný interiér.

Volkswagen v Amsterdamu strhl plachtu z jednoho ze svých nejdůležitějších modelů. Byť bez přímého předchůdce, T-Cross vstoupí do pořádně rozjeté řeky crossoverů segmentu B.

Je také předobrazem pro vůz podobného typu od Škody, který se odhalí v první polovině příštího roku. Základem je platforma MQB A0 a za blízkého příbuzného můžeme považovat jak Volkswagen Polo, tak v rámci segmentu také Seat Arona. Právě Španělé se svým malým crossoverem vyrukovali z koncernu VW překvapivě jako první.

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Pokud bychom novinku měli zařadit rozměrově, je o dvanáct centimetrů kratší než T-Roc. Ve srovnání s Polem je však s délkou 4,11 metru o 54 mm delší a s výškou 1,56 metru malý hatchback překonává o 112 milimetrů. Rozvor náprav 2,56 metru je pak téměř shodný.

Design exteriéru zaujme hranatým denním svícením ve stylu T-Rocu, především ale barevnými doplňky. Svůj odlišný odstín mohou mít i kola, zrcátka, střecha a další prvky. Uvnitř je dominantou středový dotykový displej infotainmentu. Nechybí ani příplatkový virtuální kokpit či bezdrátové dobíjení telefonu. Volkswagen slibuje velkorysý vnitřní prostor, alespoň na třídní poměry. Zadní lavice je posuvná, s dělenými a polohovacími opěradly. Tím vznikne zavazadlový prostor o objemu 385 až 485 litrů, v případě sklopení až 1281 litrů.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Nabídka motorů žádné překvapení neskrývá. Základem je benzinový tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 či 85 kilowattů. Čtyřválec 1.5 TSI nabízí slušných 110 kW, kdežto zájemci o naftu budou mít nadále k mání čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 70 kilowattů. Výkonnější motory budou k dispozici se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. T-Cross je výhradně předokolkou.

Samozřejmostí je nálož asistenčních systémů. Armáda zahrnuje nouzové brzdění front assist s detekcí chodců, hlídaní pruhů, asistent rozjezdu do kopce, aktivní parkovací asistent, rozpoznání bdělosti řidiče či adaptivní tempomat.

Volkswagen T-Cross - základní technické údaje
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1498 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 70/5500 85/5500 110/5000-6000 88/3250-4000
Točivý moment [N.m/min] 175/2000-3500 200/2000-3500 230/1750 250/-
Převodovka 5M 6M/7DS 7DS 5M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 180 182 220 181 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 9,9 7,8 12 (12,4)
Komb. spotřeba [l/100 km] - - - -
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků