Volkswagen T-Cross oficiálně představen: Slibuje praktičnost, nabídne i diesel

Nejmenší crossover od Volkswagenu má po amsterdamské premiéře. Nabídne široké možnosti personalizace a prostorný interiér.

Volkswagen v Amsterdamu strhl plachtu z jednoho ze svých nejdůležitějších modelů. Byť bez přímého předchůdce, T-Cross vstoupí do pořádně rozjeté řeky crossoverů segmentu B.

Je také předobrazem pro vůz podobného typu od Škody, který se odhalí v první polovině příštího roku. Základem je platforma MQB A0 a za blízkého příbuzného můžeme považovat jak Volkswagen Polo, tak v rámci segmentu také Seat Arona. Právě Španělé se svým malým crossoverem vyrukovali z koncernu VW překvapivě jako první.

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Pokud bychom novinku měli zařadit rozměrově, je o dvanáct centimetrů kratší než T-Roc. Ve srovnání s Polem je však s délkou 4,11 metru o 54 mm delší a s výškou 1,56 metru malý hatchback překonává o 112 milimetrů. Rozvor náprav 2,56 metru je pak téměř shodný.

Design exteriéru zaujme hranatým denním svícením ve stylu T-Rocu, především ale barevnými doplňky. Svůj odlišný odstín mohou mít i kola, zrcátka, střecha a další prvky. Uvnitř je dominantou středový dotykový displej infotainmentu. Nechybí ani příplatkový virtuální kokpit či bezdrátové dobíjení telefonu. Volkswagen slibuje velkorysý vnitřní prostor, alespoň na třídní poměry. Zadní lavice je posuvná, s dělenými a polohovacími opěradly. Tím vznikne zavazadlový prostor o objemu 385 až 485 litrů, v případě sklopení až 1281 litrů.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Nabídka motorů žádné překvapení neskrývá. Základem je benzinový tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 či 85 kilowattů. Čtyřválec 1.5 TSI nabízí slušných 110 kW, kdežto zájemci o naftu budou mít nadále k mání čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 70 kilowattů. Výkonnější motory budou k dispozici se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. T-Cross je výhradně předokolkou.

Samozřejmostí je nálož asistenčních systémů. Armáda zahrnuje nouzové brzdění front assist s detekcí chodců, hlídaní pruhů, asistent rozjezdu do kopce, aktivní parkovací asistent, rozpoznání bdělosti řidiče či adaptivní tempomat.

Volkswagen T-Cross - základní technické údaje
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1498 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 70/5500 85/5500 110/5000-6000 88/3250-4000
Točivý moment [N.m/min] 175/2000-3500 200/2000-3500 230/1750 250/-
Převodovka 5M 6M/7DS 7DS 5M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 180 182 220 181 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 9,9 7,8 12 (12,4)
Komb. spotřeba [l/100 km] - - - -
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků