Volkswagen T-Cross oficiálně představen: Slibuje praktičnost, nabídne i diesel

Nejmenší crossover od Volkswagenu má po amsterdamské premiéře. Nabídne široké možnosti personalizace a prostorný interiér.

Volkswagen v Amsterdamu strhl plachtu z jednoho ze svých nejdůležitějších modelů. Byť bez přímého předchůdce, T-Cross vstoupí do pořádně rozjeté řeky crossoverů segmentu B.

Je také předobrazem pro vůz podobného typu od Škody, který se odhalí v první polovině příštího roku. Základem je platforma MQB A0 a za blízkého příbuzného můžeme považovat jak Volkswagen Polo, tak v rámci segmentu také Seat Arona. Právě Španělé se svým malým crossoverem vyrukovali z koncernu VW překvapivě jako první.

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Pokud bychom novinku měli zařadit rozměrově, je o dvanáct centimetrů kratší než T-Roc. Ve srovnání s Polem je však s délkou 4,11 metru o 54 mm delší a s výškou 1,56 metru malý hatchback překonává o 112 milimetrů. Rozvor náprav 2,56 metru je pak téměř shodný.

Design exteriéru zaujme hranatým denním svícením ve stylu T-Rocu, především ale barevnými doplňky. Svůj odlišný odstín mohou mít i kola, zrcátka, střecha a další prvky. Uvnitř je dominantou středový dotykový displej infotainmentu. Nechybí ani příplatkový virtuální kokpit či bezdrátové dobíjení telefonu. Volkswagen slibuje velkorysý vnitřní prostor, alespoň na třídní poměry. Zadní lavice je posuvná, s dělenými a polohovacími opěradly. Tím vznikne zavazadlový prostor o objemu 385 až 485 litrů, v případě sklopení až 1281 litrů.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Nabídka motorů žádné překvapení neskrývá. Základem je benzinový tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 či 85 kilowattů. Čtyřválec 1.5 TSI nabízí slušných 110 kW, kdežto zájemci o naftu budou mít nadále k mání čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 70 kilowattů. Výkonnější motory budou k dispozici se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. T-Cross je výhradně předokolkou.

Samozřejmostí je nálož asistenčních systémů. Armáda zahrnuje nouzové brzdění front assist s detekcí chodců, hlídaní pruhů, asistent rozjezdu do kopce, aktivní parkovací asistent, rozpoznání bdělosti řidiče či adaptivní tempomat.

Volkswagen T-Cross - základní technické údaje
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1498 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 70/5500 85/5500 110/5000-6000 88/3250-4000
Točivý moment [N.m/min] 175/2000-3500 200/2000-3500 230/1750 250/-
Převodovka 5M 6M/7DS 7DS 5M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 180 182 220 181 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 9,9 7,8 12 (12,4)
Komb. spotřeba [l/100 km] - - - -
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků