Volkswagen T-Cross oficiálně představen: Slibuje praktičnost, nabídne i diesel

Nejmenší crossover od Volkswagenu má po amsterdamské premiéře. Nabídne široké možnosti personalizace a prostorný interiér.

Volkswagen v Amsterdamu strhl plachtu z jednoho ze svých nejdůležitějších modelů. Byť bez přímého předchůdce, T-Cross vstoupí do pořádně rozjeté řeky crossoverů segmentu B.

Je také předobrazem pro vůz podobného typu od Škody, který se odhalí v první polovině příštího roku. Základem je platforma MQB A0 a za blízkého příbuzného můžeme považovat jak Volkswagen Polo, tak v rámci segmentu také Seat Arona. Právě Španělé se svým malým crossoverem vyrukovali z koncernu VW překvapivě jako první.

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Pokud bychom novinku měli zařadit rozměrově, je o dvanáct centimetrů kratší než T-Roc. Ve srovnání s Polem je však s délkou 4,11 metru o 54 mm delší a s výškou 1,56 metru malý hatchback překonává o 112 milimetrů. Rozvor náprav 2,56 metru je pak téměř shodný.

Design exteriéru zaujme hranatým denním svícením ve stylu T-Rocu, především ale barevnými doplňky. Svůj odlišný odstín mohou mít i kola, zrcátka, střecha a další prvky. Uvnitř je dominantou středový dotykový displej infotainmentu. Nechybí ani příplatkový virtuální kokpit či bezdrátové dobíjení telefonu. Volkswagen slibuje velkorysý vnitřní prostor, alespoň na třídní poměry. Zadní lavice je posuvná, s dělenými a polohovacími opěradly. Tím vznikne zavazadlový prostor o objemu 385 až 485 litrů, v případě sklopení až 1281 litrů.

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Retro koncept Volkswagenu převáží Porsche. A nápadně připomíná starý Mercedes

Nabídka motorů žádné překvapení neskrývá. Základem je benzinový tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 či 85 kilowattů. Čtyřválec 1.5 TSI nabízí slušných 110 kW, kdežto zájemci o naftu budou mít nadále k mání čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 70 kilowattů. Výkonnější motory budou k dispozici se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. T-Cross je výhradně předokolkou.

Samozřejmostí je nálož asistenčních systémů. Armáda zahrnuje nouzové brzdění front assist s detekcí chodců, hlídaní pruhů, asistent rozjezdu do kopce, aktivní parkovací asistent, rozpoznání bdělosti řidiče či adaptivní tempomat.

Volkswagen T-Cross - základní technické údaje
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1498 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 70/5500 85/5500 110/5000-6000 88/3250-4000
Točivý moment [N.m/min] 175/2000-3500 200/2000-3500 230/1750 250/-
Převodovka 5M 6M/7DS 7DS 5M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 180 182 220 181 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 9,9 7,8 12 (12,4)
Komb. spotřeba [l/100 km] - - - -
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků