Nový VW T-Cross poprvé naživo: Globální prcek se odvázal! Bude to hit?

praotec Prejt  |  29. 10. 2018 08:02

Brutalni designovy odvaz!!! Vubec bych nepoznal,ze jde o VW,bravo!

Odpovědět  |   | 
buffalo007  |  29. 10. 2018 12:03

Vážený pane, asi jste zapomněl že píšete ke článku o Volkswagenu!
Copak VW někdy vytvářel designový odvaz? VW má jeden z nejumírněnějších designů. Němci si nedovolí nějaké módní výstřelky. Stačí se podívat například jaké barvy můžete mít u Passatu B8 - Černá, 2 odstíny šedé, 2 odstíny stříbrné, 2 odstíny bílé a největší odvaz je tmavě modrá.

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  29. 10. 2018 13:33

To je pravda. Nemecky design je de facto nekolikere machnuti sekyrou a je hotovo.

Odpovědět  |   | 
pan Michaelidis  |  29. 10. 2018 08:39

Neskutečně revoluční počin! O tomto se bude psát ještě za 400 let na všech autowebech planety!

Odpovědět  |   | 
pirate  |  29. 10. 2018 17:18

Nebude.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  29. 10. 2018 08:44

Bude to jako vždy obrovský hit, až takový, že se nedočká nástupce... Jděte s SUV někam!

Odpovědět  |   | 
josephko  |  29. 10. 2018 08:45

Je to trend, ktorý začala už pred viacerými rokmi prvá generácia Nissanu Qashqai. Autá budú zhruba o 10 cm vyššie ako bolo doteraz zvykom, čo umožní pohodlnejšie sedenie, nastupovanie a aj dávanie detí do detských sedačiek. Bonusom je o niečo väčší kufor a lepší výhľad. Oproti hatchbacku sa technicky nelíšia, vážia viac menej rovnako, ale za každý centimeter výšky si automobilky seknú prirážku aspoň 10.000 kaček. A najlepšie na tom je, že zákazníci sú túto cenovú prirážku ochotní akceptovať.
Ono je to ale čiastočne z núdze cnosť. Je to príprava na dobu elektromobilovú. V elektroautách sú batérie pod podlahou, takže najlepší spôsob ako nájsť pre ne dodatočný priestor, je zvýšiť karosériu.
Mimochodom, s výškou karosérie sa vraciame o 60 až 80 rokov naspäť. Vtedy len športové roadstery boli nízke, klasické autá boli podstatne vyššie ako sú dnes.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  29. 10. 2018 08:52

Nesmysl, není lepší udělat auto s menším odporem vzduchu než s větší baterií (tím pádem spotřebuje více energie, auto bude těžší, déle se bude nabíjet)? Zajímavé, že ani Model S ani 3 nejsou vysoké a přitom mají poměrně velký dojezd.

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  29. 10. 2018 09:19

josephko má pravdu, ale len v tom že automobilky zistili, že o trochu vyššie auto môžu predávať za o poriadne vyššiu cenu, biznis je biznis, a keď sú ľudia ochotný platiť viac no nevyužijú to ?

Odpovědět  |   | 
Scarab  |  29. 10. 2018 09:20

Je sice hezké mít auto s nízkým odporem vzduchu, ale daleko lepší je mít auto do kterého se nastupuje pohodlně a ne jako do tanku - Evropa navíc stárne a tak je předpoklad, že o podobná auta bude větší zájem - smutné je, že za pouhé zvýšení podvozku si automobilky nechají platit nesmyslné sumy (časem to možná vyřeší konkurence, ale zatím to moc nevypadá). Navíc auto s větší světlostí podvozku a s větší průchodností na polních cestách je pro národ chalupářů ideální - čtyřkolku si bohužel většina z nás nemůže dovolit, ale předokolka s větší světlostí (95% cest stejně bude po silnici, po polní cestě to je tak poslední kilometr) a slušným zavazadlovým prostorem (případně i tažným zařízením) je přijatelný kompromis - až na tu nesmyslnou cenu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 10. 2018 09:45

Navic spousta (pokud ne vetsina) tech aut v realu (v Evrope) absolvuje predevsim (pri)mestsky provoz (s tim souvisejicimi rychlostnimi omezenimi atp), takze nejaky odpor netreba hrotit.

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  29. 10. 2018 11:25

To je pravda, odpor vzduchu na usecich s povolenou rychlosti mensi nez 80 km/h byl zrusen. Rozhodla o tom EU narizenim. Bruselsti rovnez zamysleji zrusit to otravne treni, lec jim prozatim dela problemy predstava, jak se pak budou stourat v nose.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  29. 10. 2018 12:54

Nezdá se mi, že bych do dvojkové nebo trojkové Octavie nastupoval jako do tanku, za to se mi blbě leze do služební ix35, která je dost vysoká a navíc je za mnou (185cm) míň místa, jak v soukromém Riu. A že by byl kufr bůh ví jak velký se taky říct nedá. Po projetí po polní cestě, při otevření pátých dveří na mě 1/3 nákladu vypadne (fakt praktické). A další věc je ta, že kam se vyhrabu s 4x4 ix35, tam se vyhrabu i s trojkovou Octavií 4x2.

Výhoda teréňáků byla vždy v robustnosti podvozku a karoserie, ale ta je dneska úplně někde jinde a celé to podtrhnou pneumatiky s malým výškovým profilem.

PS: dneska prakticky ke každé chatě vede štěrková nebo asfaltová cesta a tu jednu setinu chalupářů, co to tak nemají, je nějaké rádoby SUV nevytrhne, ale pokukují po úplně jiné sortě vozidel.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  29. 10. 2018 10:03

1. Batozinovy priestor - nuz, neviem, ale velmi casto ma SUV rovnaky, ci dokonca mensi, kufor ako porovnatelny kombik. Quasqai, Tiguan atd. mali v svojich pociatkoch kufre velkosti hatchbacku. Samozrejme, je to od pripadu k pripadu ale tie rozdiely su zanedbatelne.

2. Vyska. Nie je pravda.
Skoda Octavia (50-70 roky) mala cosi cez 1.4 metra.
Nissan Maxima, co je takmer 5-metrovy sedan, z prvej polovice 90. rokov mal menej ako 1.40 m. Mazda 626 sa drzala, aj medzigeneracne, na 1.40, Xedosy boli pod 1.40. Honda S2000 ma 1.285, je teda len o 10 cm nizsia ako Maxima ci Xedos z 90. rokov - a to porovnavame sedany a roadster.

Takze nizke sedany, bez sportovych ambicii, sa v minulosti vyrabali pomerne bezne.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  29. 10. 2018 12:13

Zkus si příspěvek na který reaguješ přečíst ještě jednou, možná potom nebudeš takto nesmyslně reagovat.
1. V čem je např. Tiguan porovnatelný s kombíkem? Když už, tak možná Kodiaq.
2. To jsi zcela evidentně nepochopil. Píše o tom, že SUV je vlastně návrat k normální výšce automobilu. Tvoje reakce je úplně mimo.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  29. 10. 2018 13:00

Tiguana můžeš klidně porovnat s Rapidem, těch 20cm na výšku je fakt bezva vozit...

http://www.autohit.cz/porovnani-automobilu/...

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  29. 10. 2018 16:20

Tahle dvě auta jsou neporovnatelná, zkus se v nich svézt a pochopíš. Navíc jsem měl na mysli nového Tiguana, proč se dnes zabývat starším modelem.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  29. 10. 2018 16:47

Jel jsem v obou. Tigi 2.0tdi DSG, Rapid 1.4tsi a 1.2tsi. Najeto lehce přes 100k km. A? U Tigiho v řízení a otřesech karoserie cítím velká a těžká kola, ve vyšších rychlostech je řízení zvláštní, aerodynamický odpor je znát, ale jde z něj pocit daleko většího auta, než je. Výhoda? Kromě šířky interiéru prakticky žádná.

Spolu s Rapidem mají podobný kufr a u ojetin podobnou cenu, akorát ten Rapid bude určitě novější.

Nový je cenově přestřelený, proto nemá adekvátní konkurenci v jiné, než SUV třídě.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  29. 10. 2018 17:03

Ve starším jsem jezdil jenom jako spolujezdec, nového mám. Srovnání s Rapidem je nemožné.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  30. 10. 2018 09:21

Proč nemožné?

Odpovědět  |   | 
pacho  |  30. 10. 2018 19:27

prečo nemožné??

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  31. 10. 2018 06:42

Jasně, mohu srovnávat i auto s motorkou. Kdo chce, tak mi rozumí.

Odpovědět  |   | 
buffalo007  |  29. 10. 2018 12:15

Větší kufr většinou je, ale do výšky, takže využití je spíše nulové.
Výhled, sezení a nastupování je skvělý. Jeden čas jsem jezdil s Alhambrou a je to opravdu pohodlné. V Outlandru už to nebylo tak pohodlné, ale ten pocit velkého auto je dobrý.
Příplatek za SUV nyní bude velký z důvodu velké poptávky. Až začnou klesat prodeje nebo třeba přijde krize, tak to podle mě půjde dolů.
Pro baterky není nutné zvyšovat karoserii - viz. Tesla a jiné elektrická auta.
S hladem po SUV se nedostaneme o 60 let nazpět, ale dostaneme se na úroveň USA, kde velká auta mají taky hodně velký podíl.
Nezapomínat na to, že většina lidí chce komfortní auto, které vypadá sportovně. Kategorie roadsterů tu budou vždy, ale budou tvořit velmi malý podíl trhu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 10. 2018 10:05

Určitě to bude hit, kdeřnice s plastovejma kruhama si z tý kymácející se almary budou trhat rodidla.

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  29. 10. 2018 11:18

Tomu neverim! Rekl bych, ze ta almara zadna rodidla nema.

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  29. 10. 2018 11:17

Jiste, ze se to bude prodavat. Dnes se proda jakykoliv super hit (s-hit).

Odpovědět  |   | 
Mlátil  |  29. 10. 2018 12:22

Přední maska z Dacie. Koncern je tak nějak o krok pozadu.

Odpovědět  |   | 
pan Michaelidis  |  29. 10. 2018 12:32

Nechte Honzika na pokoji! Tak hezkej oslavnej clanek sestavil,a vy hned takhle?! Fuj.

Odpovědět  |   | 
.  |  29. 10. 2018 12:48

Samozřejmě, že to bude hit. Ale ne kvůli nějakému designovému odvazu o kterém píše autor, ale prostě proto, že je to model od největšího světového koncernu, který ležáky prostě z podstaty věci nedělá. Golf nebo Passat také nejsou žádné designové šaratice a prodávají se skvěle, nejspíš právě proto, že většina lidí nechce patvary, ale normální auta, která vypadají jako auta ne jako zmačkaná krabička od cigaret.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  29. 10. 2018 13:21

Vacsina ludi pocuva v radiu hitparadove zalezitosti - anynonymizovany pop bez akejkolvek umeleckej hodnoty vyrobeny s ohladom na najmensieho spolocneho menovatela co najvacsej skupiny ludi.

Golf, Passat, Octavia su automobilovy ekvivalent Ricka Astleyho z 80. rokov.

Ja som daval prednost Rush.

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  29. 10. 2018 13:32

Pane, kde zijete? Vzdyt pry ten Vami vysmivany "anonymizovany pop" stredniho produ dela zivot v nasi zemi lepsim!

Treba se jednou dockame, ze i konstrukteri takovych nezajimavych a konfekcnich krabic budou dostavat statni vyznamenani za zasluhy. Nemohlo by jedno takove vyznamenani udelene i Ferdinandu Porsche ponekud prispet k opetovnemu nazorovemu sjednoceni ceske verejnosti?

Odpovědět  |   | 
.  |  29. 10. 2018 17:35

No já za uměleckými hodnotami chodím do divadla, do galerie, na koncert. Od auta žádnou uměleckou hodnotu neočekávám nicméně chápu, že existuje sorta lidí, která by se ani nevysr@l@ kdyby jejich prkénko na hajzlu nemělo "uměckou hodnotu".

Odpovědět  |   | 
Ladislav  |  29. 10. 2018 16:23

Aj v tomto modely sú všade tvrdé plasty ako v modely T-Roc, alebo je palubovka niekde zo zmäkčených plastov?

Odpovědět  |   | 
pan Michaelidis  |  29. 10. 2018 17:11

Uz se tesim,az ho Honzik otestuje,a napise sem vsechny ty superlativy o teto jeho nove ikone a modle!

Odpovědět  |   | 
pirate  |  29. 10. 2018 17:20

Netěšíš.

Odpovědět  |   | 
sumi  |  30. 10. 2018 00:14

Povedený malý crossover...
Cena časem spadne a prodávat se bude jako rohlíky..
Jen škoda , že nemá i atmosferu benzín..
Ten tříválec 1.0 TSI je fakt děs !

Odpovědět  |   | 
Bautista  |  30. 10. 2018 09:06

Odvaz jak prase!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 11 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

včera | | 85 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A