Dosud byl nejvýkonnější motorizací v nabídce Volkswagenu T-Cross tříválec 1.0 TSI o síle 85 kW (115 koní). | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen

Dosud byl nejvýkonnější motorizací v nabídce Volkswagenu T-Cross tříválec 1.0 TSI o síle 85 kW (115 koní). | Volkswagen T-Cross | Zdroj: Volkswagen

Jak už ovšem automobilka naznačila  při jarní prezentaci modelu , později jsme měli vyhlížet ještě silnější patnáctistovku o výkonu 110 kW (150 koní). A její čas v portfoliu motorů přišel právě teď. | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen

Jak už ovšem automobilka naznačila při jarní prezentaci modelu, později jsme měli vyhlížet ještě silnější patnáctistovku o výkonu 110 kW (150 koní). A její čas v portfoliu motorů přišel právě teď. | Volkswagen T-Cross | Zdroj: Volkswagen

Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI bude tedy tvořit vrchol nabídky a T-Crossu zajistí točivý moment 250 N.m v rozmezí 1500 až 3500 otáček. | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen

Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI bude tedy tvořit vrchol nabídky a T-Crossu zajistí točivý moment 250 N.m v rozmezí 1500 až 3500 otáček. | Volkswagen T-Cross | Zdroj: Volkswagen

S tímto motorem bude T-Cross rovněž nejsvižnější verzí se zrychlením z nuly na 100 km/h za 8,5 vteřiny a maximální rychlostí 200 km/h. Kombinovanou spotřebu uvádí Volkswagen na 5,2 litrech na 100 km. | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen

S tímto motorem bude T-Cross rovněž nejsvižnější verzí se zrychlením z nuly na 100 km/h za 8,5 vteřiny a maximální rychlostí 200 km/h. Kombinovanou spotřebu uvádí Volkswagen na 5,2 litrech na 100 km. | Volkswagen T-Cross | Zdroj: Volkswagen

Zájemci ale budou možná nuceni k určitému kompromisu, jelikož vůči nejsilnějšímu tříválci s výběrem manuální či automatické převodovky... | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen

Zájemci ale budou možná nuceni k určitému kompromisu, jelikož vůči nejsilnějšímu tříválci s výběrem manuální či automatické převodovky... | Volkswagen T-Cross | Zdroj: Volkswagen

...bude T-Cross s patnáctistovkou výhradně používat sedmistupňový automat DSG. Pohon pouze předních kol nadále zůstane. | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen

...bude T-Cross s patnáctistovkou výhradně používat sedmistupňový automat DSG. Pohon pouze předních kol nadále zůstane. | Volkswagen T-Cross | Zdroj: Volkswagen

Od českého zastoupení VW máme potvrzeno, že u nás bude T-Cross s motorem 1.5 TSI dostupný ještě před koncem letošního roku. | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen

Od českého zastoupení VW máme potvrzeno, že u nás bude T-Cross s motorem 1.5 TSI dostupný ještě před koncem letošního roku. | Volkswagen T-Cross | Zdroj: Volkswagen

Cenovka se prý vejde pod hranici 550.000 Kč. Pro představu, T-Cross s nejsilnějším tříválcem (85 kW/115 k) a DSG nyní začíná na ceně 506.900 Kč. | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen

Cenovka se prý vejde pod hranici 550.000 Kč. Pro představu, T-Cross s nejsilnějším tříválcem (85 kW/115 k) a DSG nyní začíná na ceně 506.900 Kč. | Volkswagen T-Cross | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen

Volkswagen T-Cross | Zdroj: Volkswagen

Jak už ovšem automobilka naznačila  při jarní prezentaci modelu , později jsme měli vyhlížet ještě silnější patnáctistovku o výkonu 110 kW (150 koní). A její čas v portfoliu motorů přišel právě teď. | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen
Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI bude tedy tvořit vrchol nabídky a T-Crossu zajistí točivý moment 250 N.m v rozmezí 1500 až 3500 otáček. | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen
S tímto motorem bude T-Cross rovněž nejsvižnější verzí se zrychlením z nuly na 100 km/h za 8,5 vteřiny a maximální rychlostí 200 km/h. Kombinovanou spotřebu uvádí Volkswagen na 5,2 litrech na 100 km. | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen
Zájemci ale budou možná nuceni k určitému kompromisu, jelikož vůči nejsilnějšímu tříválci s výběrem manuální či automatické převodovky... | Volkswagen T-Cross Zdroj: Volkswagen
10
Fotogalerie

Volkswagen T-Cross konečně dostal nejlepší motor. Čekal na něj přesně rok

Volkswagen rozšiřuje nabídku motorizací u crossoveru T-Cross. Novinka v portfoliu bude zanedlouho dostupná rovněž v Česku.

Dosud byl nejvýkonnější motorizací v nabídce Volkswagenu T-Cross tříválec 1.0 TSI o síle 85 kW (115 koní). Jak už ovšem automobilka naznačila při jarní prezentaci modelu, později jsme měli vyhlížet ještě silnější patnáctistovku o výkonu 110 kW (150 koní). A její čas v portfoliu motorů přišel právě teď.

Čtyřválec 1.5 TSI bude tvořit vrchol nabídky a T-Crossu zajistí točivý moment 250 N.m v rozmezí 1500 až 3500 otáček. S tímto motorem bude T-Cross rovněž nejsvižnější verzí se zrychlením na stovku za 8,5 sekundy a maximální rychlostí 200 km/h. Deklarovaná kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 5,2 l/100 km.

Zájemci budou možná nuceni ke kompromisu, jelikož vůči nejsilnějšímu tříválci s výběrem manuální či automatické převodovky bude T-Cross s patnáctistovkou používat výhradně sedmistupňový automat DSG. Pohon pouze předních kol nadále zůstane, čtyřkolka pro městské crossovery koncernu VW v plánu nikdy nebyla.

T-Cross s motorem 1.5 TSI by v Česku měl být k dispozici ještě před koncem letošního roku a jeho cena by se pravděpodobně měla pohybovat pod hranicí 550.000 Kč. Pro představu: T-Cross s tříválcem TSI (85 kW) a automatem nyní začíná na ceně 506.900 Kč, příplatek za čtyřválec tedy podle všeho nebude tak drastický.

Motor 1.5 TSI se dostává pod kapotu Volkswagenu T-Cross rok po světové premiéře (předprodej začal v 49. kalendářním týdnu loňského roku). Vůz byl nejprve dostupný s motory 1.0 TSI (70 a 85 kW), později přibyl i čtyřválec 1.6 TDI (70 kW).

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

Doporučujeme

Články odjinud