Volkswagen T-Cross konečně dostal nejlepší motor. Čekal na něj přesně rok

Volkswagen rozšiřuje nabídku motorizací u crossoveru T-Cross. Novinka v portfoliu bude zanedlouho dostupná rovněž v Česku.

Dosud byl nejvýkonnější motorizací v nabídce Volkswagenu T-Cross tříválec 1.0 TSI o síle 85 kW (115 koní). Jak už ovšem automobilka naznačila při jarní prezentaci modelu, později jsme měli vyhlížet ještě silnější patnáctistovku o výkonu 110 kW (150 koní). A její čas v portfoliu motorů přišel právě teď.

Bude nový VW T-Cross bestseller? Zde je 10 jeho nejsilnějších rivalů

Bude nový VW T-Cross bestseller? Zde je 10 jeho nejsilnějších rivalů

Čtyřválec 1.5 TSI bude tvořit vrchol nabídky a T-Crossu zajistí točivý moment 250 N.m v rozmezí 1500 až 3500 otáček. S tímto motorem bude T-Cross rovněž nejsvižnější verzí se zrychlením na stovku za 8,5 sekundy a maximální rychlostí 200 km/h. Deklarovaná kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 5,2 l/100 km.

Zájemci budou možná nuceni ke kompromisu, jelikož vůči nejsilnějšímu tříválci s výběrem manuální či automatické převodovky bude T-Cross s patnáctistovkou používat výhradně sedmistupňový automat DSG. Pohon pouze předních kol nadále zůstane, čtyřkolka pro městské crossovery koncernu VW v plánu nikdy nebyla.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

T-Cross s motorem 1.5 TSI by v Česku měl být k dispozici ještě před koncem letošního roku a jeho cena by se pravděpodobně měla pohybovat pod hranicí 550.000 Kč. Pro představu: T-Cross s tříválcem TSI (85 kW) a automatem nyní začíná na ceně 506.900 Kč, příplatek za čtyřválec tedy podle všeho nebude tak drastický.

Motor 1.5 TSI se dostává pod kapotu Volkswagenu T-Cross rok po světové premiéře (předprodej začal v 49. kalendářním týdnu loňského roku). Vůz byl nejprve dostupný s motory 1.0 TSI (70 a 85 kW), později přibyl i čtyřválec 1.6 TDI (70 kW).

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků