Nejmenší SUV automobilky Volkswagen to nebude mít v rámci třídního boje snadné. Už teď je ale o něj obrovský zájem, a to se teprve dnes poprvé oficiálně objevil u dealerů.
Nové SUV T-Cross doplňuje na našem trhu již zaběhnuté modely T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg. Paleta to není malá, obzvláště pokud zvážíme i fakt, že druhý nejmenší model T-Roc ještě letos doplní ostrá verze R s výkonem 300 koní a stylový kabriolet. Zájem o vozy SUV roste, takže musí být z čeho vybírat, navíc je možné, že se v případě T-Crossu bavíme o posledním novém spalovacím SUV v evropské nabídce Volkswagenu. Éra elektromobilů je totiž nevyhnutelná.
Počínání T-Crossu sledujeme od samotného začátku. Představen byl koncem loňského roku v Amsterdamu a odtud si to přes Ženevu (mezinárodní autosalon) a Mallorku (první dynamická prezentace) namířil do České republiky. Na náš trh vstupuje právě dnes, což znamená, že si jej můžete poprvé naživo prohlédnout u dealerů.
Volkswagen T-Cross: Srovnání vnějších rozměrů |
Model |
VW T-Cross |
VW Polo |
Seat Arona |
Škoda Kamiq |
Délka [mm] |
4107 |
4053 |
4138 |
4241 |
Šířka [mm] |
1760 |
1751 |
1780 |
1793 |
Výška [mm] |
1558 |
1461 |
1552 |
1531 |
Rozvor [mm] |
2563 |
2551 |
2566 |
2651 |
Objem kufru [l] |
385-455/1281 |
351/1125 |
400/1280 |
400/1395 |
Předprodej vozu už nicméně nějaký ten pátek běží a podle Jiřího Štočka, šéfa divize Volkswagen osobní vozy, je poptávka obrovská a vzhledem k jasně daným výrobním kvótám převyšuje nabídku. Konkrétní prodejní plán sice Štoček na dnešní tiskové konferenci neprozradil, divize však očekává odbyt výrazně převyšující 1000 kusů ročně.
Nabídka motorů je nyní jednoduchá. T-Cross vstupuje na český trh s tříválcem 1.0 TSI ve verzích se 70 a 85 kilowatty, kdy ta silnější může být vedle šestistupňového manuálu párována i s převodovkou DSG. Brzy se v nabídce objeví také vrcholná jedna-pětka TSI DSG (110 kW) a chybět by neměla ani šestnáctistovka TDI (70 kW), u níž bude rovněž na výběr mezi manuálem a automatem.
Ani u výbavových linií nehledejte složitosti. Jsou dvě (Life a Style), navíc už tak základní je bohatá. Zahrnuje třeba manuální klimatizaci, litá 16palcová kola, Lane Assist, Front Assist, monitoring chodců, sledování slepého úhlu, provozu za vozem a únavy řidiče, omezovač rychlosti, kožený multifunkční volant, rezervu či rádio Composition Color.
Na výběr je z dvanácti laků karoserie, kola mohou mít až 18 palců a zvolit můžete také barevné pakety nebo paket R-Line, který T-Crossu propůjčí sportovnější šmrnc. Více si o něm řekneme již brzy v redakčním testu.
Volkswagen T-Cross: Technická data a české ceny |
Motor |
1.0 TSI |
1.0 TSI |
1.0 TSI |
1.5 TSI |
1.6 TDI |
Převodovka |
5M |
6M |
7A |
7A |
5M/7A |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
999 |
999 |
1498 |
1598 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
Max. výkon [kW/min-1] |
70/5500 |
85/5500 |
85/5500 |
110/5000 |
70/3250 |
Toč mom. [N.m/min-1] |
175/2000 |
200/2000 |
200/2000 |
250/1500 |
250/- |
Max. rychlost [km/h] |
180 |
193 |
193 |
220 |
181 (180) |
Zrychl. 0-100 km/h [s] |
11,5 |
9,9 |
9,9 |
7,8 |
12,0 (12,4) |
Cena Life [Kč] |
437.900 |
457.900 |
498.900 |
- |
- |
Cena Style [Kč] |
- |
499.900 |
540.900 |
- |
- |