Nový VW T-Cross oficiálně dorazil do Česka. Je o něj obrovský zájem

Nejmenší SUV automobilky Volkswagen to nebude mít v rámci třídního boje snadné. Už teď je ale o něj obrovský zájem, a to se teprve dnes poprvé oficiálně objevil u dealerů.

Nové SUV T-Cross doplňuje na našem trhu již zaběhnuté modely T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg. Paleta to není malá, obzvláště pokud zvážíme i fakt, že druhý nejmenší model T-Roc ještě letos doplní ostrá verze R s výkonem 300 koní a stylový kabriolet. Zájem o vozy SUV roste, takže musí být z čeho vybírat, navíc je možné, že se v případě T-Crossu bavíme o posledním novém spalovacím SUV v evropské nabídce Volkswagenu. Éra elektromobilů je totiž nevyhnutelná.

Za volantem Volkswagenu T-Cross 1.0 TSI: Malý, ale šikovný!

Za volantem Volkswagenu T-Cross 1.0 TSI: Malý, ale šikovný!

Počínání T-Crossu sledujeme od samotného začátku. Představen byl koncem loňského roku v Amsterdamu a odtud si to přes Ženevu (mezinárodní autosalon) a Mallorku (první dynamická prezentace) namířil do České republiky. Na náš trh vstupuje právě dnes, což znamená, že si jej můžete poprvé naživo prohlédnout u dealerů.

Volkswagen T-Cross: Srovnání vnějších rozměrů
Model VW T-Cross VW Polo Seat Arona Škoda Kamiq
Délka [mm] 4107 4053 4138 4241
Šířka [mm] 1760 1751 1780 1793
Výška [mm] 1558 1461 1552 1531
Rozvor [mm] 2563 2551 2566 2651
Objem kufru [l] 385-455/1281 351/1125 400/1280 400/1395

Předprodej vozu už nicméně nějaký ten pátek běží a podle Jiřího Štočka, šéfa divize Volkswagen osobní vozy, je poptávka obrovská a vzhledem k jasně daným výrobním kvótám převyšuje nabídku. Konkrétní prodejní plán sice Štoček na dnešní tiskové konferenci neprozradil, divize však očekává odbyt výrazně převyšující 1000 kusů ročně.

VW T-Cross reaguje na velký problém dneška: smartphone zombies

VW T-Cross reaguje na velký problém dneška: smartphone zombies

Nabídka motorů je nyní jednoduchá. T-Cross vstupuje na český trh s tříválcem 1.0 TSI ve verzích se 70 a 85 kilowatty, kdy ta silnější může být vedle šestistupňového manuálu párována i s převodovkou DSG. Brzy se v nabídce objeví také vrcholná jedna-pětka TSI DSG (110 kW) a chybět by neměla ani šestnáctistovka TDI (70 kW), u níž bude rovněž na výběr mezi manuálem a automatem.

Bude nový VW T-Cross bestseller? Zde je 10 jeho nejsilnějších rivalů

Bude nový VW T-Cross bestseller? Zde je 10 jeho nejsilnějších rivalů

Ani u výbavových linií nehledejte složitosti. Jsou dvě (Life a Style), navíc už tak základní je bohatá. Zahrnuje třeba manuální klimatizaci, litá 16palcová kola, Lane Assist, Front Assist, monitoring chodců, sledování slepého úhlu, provozu za vozem a únavy řidiče, omezovač rychlosti, kožený multifunkční volant, rezervu či rádio Composition Color.

Na výběr je z dvanácti laků karoserie, kola mohou mít až 18 palců a zvolit můžete také barevné pakety nebo paket R-Line, který T-Crossu propůjčí sportovnější šmrnc. Více si o něm řekneme již brzy v redakčním testu.

Volkswagen T-Cross: Technická data a české ceny
Motor 1.0 TSI 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI
Převodovka 5M 6M 7A 7A 5M/7A
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999 1498 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/4 4/4
Max. výkon [kW/min-1] 70/5500 85/5500 85/5500 110/5000 70/3250
Toč mom. [N.m/min-1] 175/2000 200/2000 200/2000 250/1500 250/-
Max. rychlost [km/h] 180 193 193 220 181 (180)
Zrychl. 0-100 km/h [s] 11,5 9,9 9,9 7,8 12,0 (12,4)
Cena Life [Kč] 437.900 457.900 498.900 - -
Cena Style [Kč] - 499.900 540.900 - -

Speciál: Volkswagen T-Cross

T-Cross je městský crossover (tzv. B-SUV) automobilky Volkswagen. Vůz byl oficiálně představen na podzim roku 2018 v Amsterdamu. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.0 TSI DSG • Cena, výbava, motory • Nejlevnější verzeSrovnání s konkurencí

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků