Volkswagen svolává 4000 modelů Passat a Tiguan do servisu

14 komentářů

Franta
10. srpna • 22:27

I nové Tiguany mají rázy a cukání přiřazení 2. a 3.stupně .Dle vyjádření servisu je v Česku 200 aut s tímto problémem. Výrobce si s touto závadou neví rady a údajně je to normální neboť veškeré pokusy o odstranění této závady jsou zatím neúspěšné. Vadí mi, že všichni lžou!!!!!!!!!!!!

jogurt
13. června • 7:45

Škoda, že u těchto zpráv není vždy ještě uvedeno, kdo za problémem stojí, jestli bosch, hella, teves-siemens-continental, zexel (jako zřejmě v tomto případě), valeo nebo někdo další.

P
13. června • 8:08

Za každým problémem stojí výroce aut a ne dodavatel komponent. Výrobce je ten, kdo kontroluje před montáží, během montáže a kontroluje před expedováním k zákazníkovi. Jen se divím, že VW svolává k masovému odstranění závady. Nejspíš to bude tím, že jde o US. V EU to nějak nefunguje. Výrobní vady neexistují, protože zákazník ví co si koupil a když má závadu, tak si za ní může sám a odstranění závady si musí zaplatit včetně náhradních dílů.

JB
13. června • 13:12

To si na omylu, za kvalitu dodávaných komponent ručí dodavatel. V automobilce se dodané komponent už jen montují bez jakýkoliv kontrol či zkoušek. Zodpovědnost se přenáší na dodavatele, to je dnes standard. Pokud by automobilka měla kontrolovat každý dodaný komponent, tak nedělá nic jiného, vždyť běžné auto typu Octavia se skládá z více jak 10tis dílů!

P
13. června • 19:16

Automobilce ano, té odpovídá subdodavatel, ale konečnému uživateli ručí automobilka. A co se týká kontrol, jak vstupních, mezioperačních a nebo výstupních, tak ty probíhají u všech automobilek. Je jenom otázka kvality těchto kontrol. Pokud je ve Škoda Auto neděláte, tak jste asi jediní. :-D
Každý výrobce si dělá, když ne kontinuální, tak namátkovou kontrolu (říkají ji různě, např. procentuální) od svých subdodavatelů, pokud vyhoví - dobře, pokud nevyhoví většinou vrátí celou zásilku a penalizuje dodavatele.
Vezmi si třeba Fiat, když včas zachytil vadnou dodávku motorů z Polska. Pozastavili výrobu, ale zabránili daleko větším škodám.
Říká se, že systém kontrol, jak při vstupu, mezioperačních tak výstupních mají nejlépe vypracovaný Japonci a asi na tom něco bude.

lunochod
13. června • 21:10

Přesně tak, za auto jako funkční celek odpovídá výrobní závod - AZNP Mladá Boleslav (abych byl přesnější, kvůli jejich rudým manýrům). Prodává ho pod svojí ZNAČKOU (v této značce má navíc zakódovanou slepici prostřelenou šípem - jak typické!). Mě jako zákazníka nezajímá, jaké si zvolí subdodavatele, nemohu to ovlivnit. To, co jsi citoval o bolševicích z Boleslav Motor Werke výše, je strašným příkladem jejich arogance!

x12345678
13. června • 11:12

To je velká mystifikace. Za drtivou většinou těchto problémů, statisticky se udává číslo kolem 95%, stojí nikoli výrobce vozu ale výrobce komponentu. Příčinou bývají nejčastěji technologické změny ve výrobě, kvalitativní výpadky ve výrobě atd. Jen u VW lze vzpomenout například vysokonapěťové cívky Hitachi/Beru u motorů 1,6 a 1.8, čepy řízení u Sharanu, řídící jednotky airbagů u Golfů IV a Passatů B4. Ani v jednom z těchto případů neměl prsty výrobce ale šlo o jednoznačnou vinu subdodavatele. Totéž se týkalo dalších značek problémy mělo Volvo s řadou modelů, například s hadicemi u modelu XC90, toytotu rovněž neminuly svolávací akce vinou vadných subdodávek, krásným příkladem jsou například vadné pneumatiky u Fordu Explorer. Chyba v konstrukci nebo výrobě, způsobená finálním výrobcem auta je spíše výjimkou. Příkladem těchto problémů byly například zadní nápravy u první série Audi TT nebo podvozek a pneumatiky u prvních merdecesů A.

jogurt
13. června • 9:15

A tohle jsi vymysklel sám, nebo to říkala Máňa?
Všechny značky, VW nevyjímaje, dělají tyto akce i v EU a to buď adresně, nebo veřejně nebo v rámci běžných servisních prohlídek.

P
13. června • 18:57

A to Ti řekl kdo, Jogurte? Svolávací akce od VW v EU na vadné součástky popř. konstrukční vady se moc nekonaly. Slavný a obecně známý příklad jsou váhy vzduchu pro TDI. Odcházely ještě v době záruky na auto a zákazník si je musel platit ze svého včetně montáže. Když byl dobrý dealer, tak mu dal slušnou slevu, ale to nebylo pravidlo. Při vzniku tohoto problému, jak jistě víš, se ztratil výkon a auto se pohybovalo velice pomalu a stalo se překážkou provozu a tím ohrožovalo ostatní řidiče. Později to koncern vyřešil velkou slevou na tento díl.Další příklad koncernového přístupu byl u Škodovek (Oktávie I) problém s výfukovým potrubím u 1,6 benzín. Výfuky praskaly, ale vada byla vždy na straně šoféra, protože neumí jezdit a nepřečel si návod - citoval jsem kolegu, který ji vlastnil a po druhé výměně výfuku během 50 tisíc km se ji zbavil. U Škoda Fabia 1,2 HTP, rozvod řetězem, je výrobní vada na napínáku rozvodového řetězu. Při přeskočení a nebo nedej bože vypadnutí řetězu, dojde ke dvěma možnostem.
1) Stane se tak při startování - to je lepší varianta - a v motoru se v podstatě toho moc nezničí. Oprava je cca 10 až 15 000,- Kč. Zaplaltí majitel
2) Stane se tak za jízdy a dojde k takovému poškození motoru, že je většinou nutná jeho výměna. Platí majitel.
Škodovka se k problému oficiálně nezná - neoficiálně o něm ví, ale neřeší. Při opravě vymění starý, konstrukčně špatný napínák za nový, jiné konstrukce.Poslední bonbonek. Při crasch testech Romster a Fabia se opakovala stejná vada s odpálením airbagú jako u VW Golf a to vinou konstrukční vady - nevhodně vedených elektrických vodičů, které se při nárazu přerušily. Podotýkám, že auta již byla v prodeji. Škodovka to řešila stejně jako VW, doplnily elektroinstalaci o kondenzátorovou baterii v prostoru pod palubovkou. Na otázku zda se budou svolávat již prodaná auta, zástupce Škody Auto prohlásil, že nikoliv, protože zákazník ví co si koupil.

Zdenek Dostal
14. června • 8:26

A kdo to rekl tobe? Roomster se upravoval behem standardnich servisnich prohlidek. A co treba toyota? Ta mela stejnej problem a neresila ho vubec

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
P
14. června • 10:38

Ještě jedna věc a to co se týká odpovědi zástupce Škoda Auto. Jeho odpověď jsem citoval, nevymyslel jsem si ji, ani jsem ji nijak neupravil, jen jsem ji nedal do uvozovek, za což se, ve vztahu k českému jazyku, omlouvám. Byla to oficiální odpověď Škoda Auto novinářům na jejich dotaz.

P
14. června • 10:27

Víš já jsem neználek a tak bych byl rád poučený který typ Toyoty měl stejné problémy jako Škoda Roomster. Co je mne známo, tak Toyota žádný takový problém nikdy neměla, všechna její auta, která byla prověřována crasch testy, tak procházela s velice vynikajícími výsledky a vždy prošla na první pokus, většinou nejlepší ve svých třídách a ve své době, (Yaris 5 hvězdiček, Corola Verso 5 hvězdiček, Auris 5 hvězdiček, Avensisi 5 hvězdiček), ale mohu se mýlit. Poučíš mne?

jogurt
14. června • 8:47

Jsou věci, které pavučinám v dutině lební nevysvětlíš......

dd
13. června • 9:05

:-/ Či to skôr nebude tým, že v EU (narozdiel od US) nie je moc v móde, že ak sa kôli danej závade majiteľovi skriví vlas, tak by so svojimi právnikmi vysúdil od výrobcu také money, že by ho to čertovsky mrzelo.

Doporučujeme

Články odjinud