Volkswagen: Své závody v Evropě nezavřeme i přes slabou poptávku

I když se Evropa potýká se slabou automobilovou poptávkou, největší zdejší automobilka Volkswagen nemá v úmyslu na starém kontinentu zavírat své výrobní závody. V rozhovoru na rakouské televizní stanici ORF to řekl generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn. Připustil ale, že může dojít ke změnám ve výrobě a ke snížení počtu dočasných zaměstnanců.
Volkswagen: Své závody v Evropě nezavřeme i přes slabou poptávku

Volkswagen podle Winterkorna nehodlá následovat příkladu dalších automobilek a omezit výrobu v Evropě. Dává naopak přednost zachování výrobních kapacit v regionu. Winterkorn však připustil možné snižování počtu zaměstnanců s pracovní smlouvou na dobu určitou, které firma nabrala v době rozkvětu automobilového trhu.

„Stálí zaměstnanci jsou určitě něco, co si podržíme. Budeme ale muset přemýšlet o dočasných zaměstnancích,“ prohlásil Winterkorn.

Prodej aut v západní Evropě, která je hlavním trhem Volkswagenu, byl loni nejhorší za více než dvě desetiletí. Naopak vysoký růst zažívá automobilka v Asii. Tomuto vývoji bude muset Wolkswagen podle Winterkorna přizpůsobit výrobu, aby co nejvíce ušetřila. V současnosti má Volkswagen většinu výrobních závodů v Evropě.

Volkswagen chce zdvojnásobit výrobu v Číně

Volkswagen minulý měsíc uvedl, že plánuje v příštích pěti letech téměř zdvojnásobit výrobu v Číně. Cílem tohoto kroku je posílení pozice na rychle se rozvíjejícím trhu, kterým chce vykompenzovat pokles poptávky doma. Volkswagen chce také do roku 2018 překonat v prodeji aut japonskou Toyotu a stát se největším výrobcem aut na světě.

Volkswagen tento týden uvedl, že jeho provozní zisk v prvním čtvrtletí klesl o 26 procent na 2,3 miliardy eur (asi 59,2 miliardy korun). Přispěl k tomu nepolevující pokles poptávky na klíčových evropských trzích a z části i náklady na reorganizaci výroby.

Navzdory špatným zprávám si ale Volkswagen stále vede lépe než konkurenční automobilky, jako je Ford, Opel, Peugeot a Citroën. Automobilka také uvedla, že její cíl dosáhnout letos rekordního prodeje se nemění.

Zdroj: E15.cz
 

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků