Volkswagen stálé myslí na levnou značku konkurující Dacii. Bude zřejmě z Číny

Ve hře je použití starších již nepoužívaných forem a zařízení pro starší platformy. Evropské automobilky se oprávněně bojí invaze levných čínských aut na evropský trh.
Volkswagen stálé myslí na levnou značku konkurující Dacii. Bude zřejmě z Číny

Koncern Volkswagen nepouští k vodě myšlenku „budgetové“ značky, která by se snažila prosadit především na rozvojových trzích Asie, Afriky, Jižní Ameriky nebo ve východní části Evropy. Původní plán na samostanou levnou značku přednesl už v roce 2014 bývalý šéf VW Martin Winterkorn.

Evropské automobilky se oprávněně bojí invaze levných čínských aut na evropský trh, až se podaří čínským výrobcům splnit požadované standardy kvality a bezpečnosti. Stejně tak si ale chtějí značky pojistit působení právě na rozvojových trzích, kde cena hraje hlavní roli.

Ženeva 2016 živě: VW Phideon je luxusní sedan jen pro Čínu

Ženeva 2016 živě: VW Phideon je luxusní sedan jen pro Čínu

Pro Volkswagen, který si nemůže dovolit prodávat velmi levná auta se svým logem na kapotě, se otevírá cesta ke spolupráci v Číně s automobilkou FAW. Ta by měla levné „volkswageny“ pod novou značkou vyrábět a dodávat do světa nebo minimálně na asijský trh.

O jaká auta se konkrétně jedná, zůstává tajemstvím. Poslední zprávy hovořily o hatchbacku, sedanu a kompaktním SUV, což jsou nejpopulárnější segmenty. Volkswagen tvrdí, že má určité bezpečnostní a kvalitativní standardy, které jsou nastavené spíše uvnitř firmy a nemusí nutně odrazovat požadavky všech zákazníků. Britský Autocar informuje, že automobilka nyní zkoumá možnosti, kde může ubrat, aby byla auta co nejlevnější.

Ve hře je použití starších již nepoužívaných forem a zařízení pro starší platformy. To by značně zlevnilo vývoj takových aut. Přesto se požadavky zákazníků mění poměrně rychle a bude potřeba uzpůsobit hlavně design, interiér a výbavu aktuálním trendům. První auto nové levné značky by se mohlo na trh dostat v roce 2018.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků