Volkswagen stálé myslí na levnou značku konkurující Dacii. Bude zřejmě z Číny

Ve hře je použití starších již nepoužívaných forem a zařízení pro starší platformy. Evropské automobilky se oprávněně bojí invaze levných čínských aut na evropský trh.
Volkswagen stálé myslí na levnou značku konkurující Dacii. Bude zřejmě z Číny

Koncern Volkswagen nepouští k vodě myšlenku „budgetové“ značky, která by se snažila prosadit především na rozvojových trzích Asie, Afriky, Jižní Ameriky nebo ve východní části Evropy. Původní plán na samostanou levnou značku přednesl už v roce 2014 bývalý šéf VW Martin Winterkorn.

Evropské automobilky se oprávněně bojí invaze levných čínských aut na evropský trh, až se podaří čínským výrobcům splnit požadované standardy kvality a bezpečnosti. Stejně tak si ale chtějí značky pojistit působení právě na rozvojových trzích, kde cena hraje hlavní roli.

Ženeva 2016 živě: VW Phideon je luxusní sedan jen pro Čínu

Ženeva 2016 živě: VW Phideon je luxusní sedan jen pro Čínu

Pro Volkswagen, který si nemůže dovolit prodávat velmi levná auta se svým logem na kapotě, se otevírá cesta ke spolupráci v Číně s automobilkou FAW. Ta by měla levné „volkswageny“ pod novou značkou vyrábět a dodávat do světa nebo minimálně na asijský trh.

O jaká auta se konkrétně jedná, zůstává tajemstvím. Poslední zprávy hovořily o hatchbacku, sedanu a kompaktním SUV, což jsou nejpopulárnější segmenty. Volkswagen tvrdí, že má určité bezpečnostní a kvalitativní standardy, které jsou nastavené spíše uvnitř firmy a nemusí nutně odrazovat požadavky všech zákazníků. Britský Autocar informuje, že automobilka nyní zkoumá možnosti, kde může ubrat, aby byla auta co nejlevnější.

Ve hře je použití starších již nepoužívaných forem a zařízení pro starší platformy. To by značně zlevnilo vývoj takových aut. Přesto se požadavky zákazníků mění poměrně rychle a bude potřeba uzpůsobit hlavně design, interiér a výbavu aktuálním trendům. První auto nové levné značky by se mohlo na trh dostat v roce 2018.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků