5
Fotogalerie

Volkswagen Sportsvan alias Golf Plus je koncept v uvozovkách

Prostornější dvojče Golfu má namířeno rovnou do sériové výroby, v prodeji se objeví příští rok.

Mezi novinkami, které skupina Volkswagen vystavuje na autosalonu ve Frankfurtu, nechybí „koncept“ Sportsvan. Proč ty uvozovky? Při obhlídce auta je zjevné, že se jedná o prakticky produkční verzi. Uvozovky by ostatně byly na místě i okolo samotného názvu: tento Volkswagen je sice van, ale sportovního v něm nespatřujeme zhola nic.

Dosavadní Golf Plus vyplňoval v nabídce Volkswagenu mezeru mezi Golfem jako tradičním hatchbackem či kombi a Touranem coby plnoformátovým kompaktním MPV. Podobně jako třeba Ford C-MAX hledal zákazníky mezi lidmi, kteří potřebují jen o trochu větší přepravní kapacitu, než nabízejí hatchbacky nižší střední třídy. 

Nový Golf Sportsvan je o osm centimetrů delší než Golf, o 12,6 cm vyšší a o nepatrných osm milimetrů širší. Objem zavazadlového prostoru můžete posunutím dělených zadních sedadel zvětšit na 585 litrů a pořád zachovat pětimístnou konfiguraci, byť s minimem místa pro nohy, ale už základních 498 litrů je velkorysá hodnota.

Šířka podlahy kufru je ovšem stejný jeden metr a jeden centimetr jako u Golfu, takže skládací kočárek budete muset dovnitř nacpat trochu zešikma. Praktickým detailem je sklopné sedadlo spolujezdce. Díky němu lze do auta naložit předměty o délce bezmála 2,5 m. 

Všimli jsme si, že zatímco dosavadní Golf Plus má trochu levněji provedenou palubní desku odvozenou z Tiguanu, ta ve Sportsvanu si vzhledem ani zpracováním nezadá s Golfem. Identická ale není. Ve Sportsvanu sedíte výš a vertikálněji, čemuž jsou přizpůsobené i výlisky palubní desky. 

Kdybyste náhodou chtěli věřit té pohádce o konceptu, z omylu vás vyvede samotný Volkswagen, který se na konci tiskové zprávy trochu zapomněl a o Golfu Sportsvan rovnou hovoří jako o sériovém modelu. Tedy ne doslova, ale copak jste někdy slyšeli, aby se u konceptu mluvilo o uvedení na trh a paletě motorizací? A přesně to VW dělá. 

Všech šest motorů včetně dieselů bude od začátku splňovat normu Euro VI. Na začátku nabídky bude stát 1.2 TSI s výkonem 85 koní, nejsilnější bude 2.0 TDI naladěný na 150 koní. Nejnižší spotřebu slibuje Volkswagen pro 1.6 TDI ve variantě 110 k: pouhých 3,7 l/100 m v kombinovaném cyklu.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud