Volkswagen Sportsvan alias Golf Plus je koncept v uvozovkách

Prostornější dvojče Golfu má namířeno rovnou do sériové výroby, v prodeji se objeví příští rok.

Mezi novinkami, které skupina Volkswagen vystavuje na autosalonu ve Frankfurtu, nechybí „koncept“ Sportsvan. Proč ty uvozovky? Při obhlídce auta je zjevné, že se jedná o prakticky produkční verzi. Uvozovky by ostatně byly na místě i okolo samotného názvu: tento Volkswagen je sice van, ale sportovního v něm nespatřujeme zhola nic.

Dosavadní Golf Plus vyplňoval v nabídce Volkswagenu mezeru mezi Golfem jako tradičním hatchbackem či kombi a Touranem coby plnoformátovým kompaktním MPV. Podobně jako třeba Ford C-MAX hledal zákazníky mezi lidmi, kteří potřebují jen o trochu větší přepravní kapacitu, než nabízejí hatchbacky nižší střední třídy. 

Nový Golf Sportsvan je o osm centimetrů delší než Golf, o 12,6 cm vyšší a o nepatrných osm milimetrů širší. Objem zavazadlového prostoru můžete posunutím dělených zadních sedadel zvětšit na 585 litrů a pořád zachovat pětimístnou konfiguraci, byť s minimem místa pro nohy, ale už základních 498 litrů je velkorysá hodnota.

Šířka podlahy kufru je ovšem stejný jeden metr a jeden centimetr jako u Golfu, takže skládací kočárek budete muset dovnitř nacpat trochu zešikma. Praktickým detailem je sklopné sedadlo spolujezdce. Díky němu lze do auta naložit předměty o délce bezmála 2,5 m. 

Volkswagen Golf Plus VII je zde: zatím mu říkají Golf Sportsvan…

Volkswagen Golf Plus VII je zde: zatím mu říkají Golf Sportsvan…

Všimli jsme si, že zatímco dosavadní Golf Plus má trochu levněji provedenou palubní desku odvozenou z Tiguanu, ta ve Sportsvanu si vzhledem ani zpracováním nezadá s Golfem. Identická ale není. Ve Sportsvanu sedíte výš a vertikálněji, čemuž jsou přizpůsobené i výlisky palubní desky. 

Kdybyste náhodou chtěli věřit té pohádce o konceptu, z omylu vás vyvede samotný Volkswagen, který se na konci tiskové zprávy trochu zapomněl a o Golfu Sportsvan rovnou hovoří jako o sériovém modelu. Tedy ne doslova, ale copak jste někdy slyšeli, aby se u konceptu mluvilo o uvedení na trh a paletě motorizací? A přesně to VW dělá. 

Všech šest motorů včetně dieselů bude od začátku splňovat normu Euro VI. Na začátku nabídky bude stát 1.2 TSI s výkonem 85 koní, nejsilnější bude 2.0 TDI naladěný na 150 koní. Nejnižší spotřebu slibuje Volkswagen pro 1.6 TDI ve variantě 110 k: pouhých 3,7 l/100 m v kombinovaném cyklu.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků