Delsi cesty se vetsinou absolvuji po dalnicich, tam se da pri relativne slusne jizde ocekavat tak polovicni dojezd, nez udava soucasna evropska metodika, v extremnim pocasi samozrejme mene. Nekomu urcite bude 350 km stacit, ale treba Brnan se z vyletu do Prahy s takovym dojezdem nezvladne vratit a bude muset travit drahoceny cas dobijenim, i kdyz snad jen "par" desitek minut* a nebo se omezovat v rychlosti jizdy. Jeste hure na tom bude pripadny Ostravan, ktery uz bude muset baterii dobit cestou temer doplna, pokud nebude k dispozici sit opravdu vykonnych dobijecek, tak tim "stravi mladi". A to uvazuji jen o beznych vyletech po nasi male zemicce, pro prejezdy Nemecka, Francie nebo pro zahranicni cesty jsou soucasne a v blizke budoucnosti slibovane elektromobily nepouzitelne.Na druhou stranu se da cekat cenovka podobna soucasnym Teslam, protoze za tak kratkou dobu nelze realne ocekavat pokrok, ktery by vyrazne zlevnil baterie a podle udavaneho dojezdu nelze cekat baterii pod 100 kWh, takze to bude auto pro pomerne bohate nadsence a ti nebudou mit problem vlastnit nekolik automobilu a v pripade nutnosti delsiho presunu proste vytahnou z garaze jiny vuz.Otazkou zustava, zda VW dokaze presvedcit elektronadsence, kteri ho nemaji uplne v lasce, aby mu za vuz zaplatili vysoke desetittisice EUR.* Pokud se nestane mensi zazrak, tak se asi neda ocekavat, ze by mezi Prahou a Brnem v takto blizke budoucnosti byla k dispozici vice nez 50kW dobijecka.
Kecy, prdy, beďary.
...a bude stat dvaapol mega a realny dojazd /rozumej bezne pouzivanie/, bude polovicny. Zasa na druhej strane, dojazd moze tahat predaj a kde je konkurencia, tam su aj vysledky. Zatial je nasa 1.6BFQ na tom lepsie a v r.2020 tento motor konstrukcne oslavi polstorocnicu. S tym, ze skutocna zataz na ZP /prezije xyz vyrobnych cyklov/ bude mensia. No ale co, vratime sa oklukou o 50r naspat, pripomina mi to stare dobre clovko - hodis sestku a cele kolecko /poslednych 50r/ bezis este raz ;-)
V DE už se prodává nová Ampera, dojezd 520 km, reálně 380 km (což by mě osobně kromě dovolený stačilo na všechny jízdy a na dovču si buďto půjčím nebo občas lítáme tak kvůli tomu nemusím měnit preference u auta). 0-100 km/h to má za 7.3, 200hp...Cena zatím ... mega.. ale věřím, že to půjde dolů. Jak se e-mobily dostanou na polovinu současný ceny, začnou být masově zajímavý. Aji ledkový žárovky byly ze začátku drahý jak ... a teď bych klasiku nechtěl. Podobný osud čeká auta. VW slibuje, že do 3 let vyvine něco co Opel a Tesla prodávají už dnes..
vpodstate zpocatku bylo temer vzdy dane zbozi drahe, vspomenme na plasma TV kdy prvni modely zacinali v CR nad milionem korun, na LCD monitory a TV kde 17-19" zacinali na 20 tisicich. na moblni telefony standardu NMT ktere meli baterku v kufriku a stavali 50-60 tisic, a posleze ty na GSM startovali na 20-25 tisicich, na notebooky ktere v minulem stoleti stali treba i 10x tolik co stejne vykonny desktop, na elektrokola ktera stavala v pocatcich prez 60 tisic a dnes lepsi model stoji polovinu, proste jo cena klesne a VW na tom bude mit asi hodne podil
....to je sice pekne, ale to 'zbozi' je stale pridrahe doteraz.
Jenomže u těchto věcí jste za vysokou cenu dostali navíc vylepšení v základních parametrech - lepší obraz, možnost telefonovat z terénu atd. Alektroauta nabídnou pouze lepší akceleraci,v ostatním jsou horší.
Pokud budete mít čistý e-mobil s motorem v každém kole, máte 100% 4 kolku, nepotřebujete ABS, ESP, diferenciál a tunu jiných dílů a elektroniky abyste měli bezpečné auto. Auto může mít mnohem lepší rejd a pokud bude spojeno s kvalitním SW na autonomní jízdu... naložíte děcka, auto je vyklepne před školou mezitím si uvaříte kafe, auto se vrátí, nasednete, cestou si ho vypijete... odpovíte pár mailů atd.. Po přesednutí do současných aut, kde musíte pálit palivo, abyste to nejdřív zahřáli, pak chladili a využili jen zlomek energie k posunu vpřed... PRAVĚK! Já se těším.. a to mě řízení baví, ale na dálnici a v zácpách ve městě se ho rád vzdám :)
"nepotřebujete ABS, ESP, " Hmmm.. a na to jste přišel jak? Jenom taková poznámka my (myšleno lidstvo) už jme přišli na nějaký úžasný nový způsob uložení energie? A další drobnost automobil není, nebyl a nebude "tablet". Ale to je jenom můj názor. A já osobně hlasuji peněženkou.
jako ze uplasmy nebo LCD byl lepsi obraz nez na CRT?......... aha :-D tak to proto se ve filmovych studiich jeste pred 10 lety pouzivali nahledove CRT televize, to proto ze plasma a ldc byli tenkrat kvalitnejsi :-D
S akceleraci souvisi i brzdeni a samozrejme bezpecnost... dale mame udrzbu/opotrebovani a provozni naklady... hluk ;-)
Dojezd 700km a dojezd až 700km jsou 2 úplně jiné věci. Já mám třeba dojezd až 2000km, ale dojezd je 1100km. Takže to jako obvykle nikam nedojede, protože tomu po 350km dojde štáva a navíc aby mě neznervozňovalo, že mi to zůstane někde stát tak využitelný dojezd je tak 200km takže stále k ničemu
to mas podobny jak s téma limitama jedovatých NOx u dyzlulimit 80mg/km, realita 10x tolika benzinak je tak na pulce svého limitu, kterej je 60mg/km
Pamätám si, ako pred viacerými rokmi Volkswagen v čase, keď mal elektrický Golf dojazd len 180 km, avizoval, že ďalšia generácia e-Golfu bude mať dojazd 300 km a nasledujúca 500. e-Golf s dojazdom 300 km už existuje, aj keď samozrejme vždy možno polemizovať, za akých podmienok. A už dlhšiu dobu sa hovorí, že elektromobily koncernu VW, ktoré prídu na trh v nasledujúcich rokoch, budú mať dojazd 500 km. Takže nemám dôvod neveriť údaju VW o dojazde 700 km. Možno to bude reálne "len" 500 km, ale aj to je, resp. bude vynikajúca hodnota.Nemci nie ten typ ľudí, čo si robia z huby řiď /riď jako riď, a ne řiď jako řiď :-) /
Když do toho narvu o 2t víc baterií tak to dojede i 1500km a hned zítra... pokrok bude až se pro větší dojezd nebude muset zvyšovat hmotnostB-]
až 700km, tzn. laboratorní podmínky, bez topení (klimatizace), bez rádia, jízda mírně z kopce a vítr "v zádech" :-D
700km neujelo na nadrz ani me predchozi auto kdy spotreba byla nad 10/100 a nadrz 65 litru, a v soucasnem to dam rekneme jaks taks, kdy spotrebu mam po 5000km 6.6 a nadrz 53 litru, ono vpodstate takovej dojezd neni skoro potreba a vyuzije ho jen par zakazniku, vetsina lidi ma auto na cukacky do par km a delsi trasu nez 150km jezdi jen malokdy, ja mam treba cca 60% mesto, 20% okresky a 20% dalnice a delsi trasu nez 150km a porad do 400km tak 10-20 do roka, trasu delsi 500km jsem za posledni 2 roky nejel ani jednoutakze mylej folkswagne, me bude stacit kdys me pripravis Golfa/Passat Variant s realnym dojezdem okolo 400km na nabiti :-D
Nejde ani tak o dojezd, ale o delku tankováni. Jet déle než 300km v kuse stejně není moc rozumné. Benzín ale natankujete do plna za 3 minuty, 10 minut si dáte pauzu a za 15 minut od zastavení můžete jet opět dál. U elektromobilu jste za 30 minut na 80%, další půl hodinu trvá těch zbýlých 20% a na dojezd 300km musíte jet devadesátkou...
dnes, a co za 4-5 let kdy budou relativne bezne 350kW nabijecky? ostatne jiz se 6 mesicu testuji v provozu a hodla je parovat se svejma autama Porsche a Audi, VW chysta nejen jakousi "ofensivu" v elektromobilech, ale chteji stavet s nekolika koncerny co vlastni site benzinek i obdobu site Superchargerpred 40 lety taky meli auta dojezd na nadrz treba taky jen 300-400km a benzinek bylo 8x mene nez dnes, presto lidi byli schopny prejet Evropu, proste jen s planovanim podle papirove mapy a ze tam nekde je ta benzinka co tankovali vloni znami kdys tam tudy jeli na dovolenou :-D ja si treba pamatuju ze u nas ve meste byla jedna jedina benzinka Benzina, a dalsi nejblizsi byla az 35km daleko, meli jsme novou Skodu 100 co mela nadrz snad na 30 litru a spotrebu mela okolo 8 litru, maximalka nejakych 120 a i pri tehle rychlosti to jiz bylo takove docela.... na adrenalin :-Dnavic dnes v dobe kdy vetsina aut denne nenajede ani 50km a na desli cestu se da pohodlne pujcit proste spalovak, no proc ne? ostatne staci se podivat jakym smerem se automobilky ubyraj, operak a zase operak kde neni as takovej problem si vyjednat ze na par tydnu v roce ti auto vymeni za jine :-) me treba prisla nabidka operaku na Ioniq kde me na 3 tydny v roce pujci zdarma SantaFe, popravde nemit zrovna nove auto, tak to silne zvazuju
...a vies co je na tom najlepsie? Mam obycajny pablby jednoduchy atmobenzin-pekac s realnym dojazdom 600km+, funguje spolahlivo, viem si ho za par supov opravit, natankovat mozem na kazdom rohu za 5minut (pripadne aj do kanistra ak sa chysta dlha cesta), nikomu sa o nijake pozicanie prosit nemusim (vratane osobnych udajov a casu co ma to stoji) a hentie horeuvedene malichernosti naozaj riesit nemusim :-DA uplne najlepsie na tom je, ze prezije tolko vyrobnych cyklov (ako novodoby spravne vychovany EU obcan by som si mal kupit kazde 3 roky nove auto a zalozit vsetko co mam a zadlzit sa az po usi) ze v konecnom dosledku predstavuje na ZP mensiu zataz. Kym bude jazdit, z domu nejde.
Tak zadluzit se musi jen ti, kteri na to doopravdy nemaji a pro takove nova auta holt nejsou. Tezko bude nekdo soudny usilovat o nuceni uveru nekomu, kdo neni bonitni. To je jedna z nejhloupejsich konspiracnich teorii... a to i kdyz konkurence je obrovska.
Ano, jakmile to rozpozná testovací cyklus, objeví se na palubním počítači dojezd 700 km :-D
Slibem neurazis.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.