Volkswagen slaví 50 let výroby legendárního Golfu. Bestselleru už vzniklo přes 37 milionů kusů

18 komentářů (18 nových)

Hlinda
10. dubna • 13:44

A jak dlouho ještě? Mondeo už není ani nástupce. Focus konci. Fiesta také.

Dřevo Levně
8. dubna • 2:08

Proč si kupovat divnej golf když je normální nová scala?

kolkyno
7. dubna • 20:17

tak uz to chce oslavit poriadne, nech da na tyzden 50% zlavu na cely konfigurator a preda ich viac ako za poslednu dekadu.

Filip Dolezel
7. dubna • 19:05

Během svého (zatím krátkého) života jsem vystřídal několik auto, od Hyundai i20, přes golf IV, Peugeot 308, toyota Corolla a poslední byla Camry. Jenže jsem zjistil, že ty rádoby skvělá auta s automatem mi radost nedělají, prodal jsem tedy Camry skoro za mega a koupil si sedmičkového golfa, teď když ráno vstanu, jdu se projet, prostě jen tak pro radost..
To jsem za poslední roky s autem nezažil.Neříkám že je to dobrý auto, 650 tisíc bych za něj rozhodně nedal, ale měl jsem ve IV golfu asi lepší pocity z řízení, než u dnešních “mrtvých” aut, kdy nemám z řízenú žádnou zpětnou vazbu.
Na seznamu byla třeba i GR86, ale ty tvrdé sedačky bych na delší cesty nedal. Tak jsem se k němu vlastně vrátil..

petr r. (petrumr)
7. dubna • 10:43

Já jsem vlastnil II s automatem, soused od garáže střídal pořád GOLF až projel xceed a byl v garáži...

smějící se bestie 2
7. dubna • 9:37

A podívejte se, co za těch 50let udělali z lidového autíčka - na velikost a váhu, že !
To dnes nejsou schopni, při všech těch vymoženostech, znalostech, materiálech, vyrábět zase to, co uměli před těmi 50roky ?

Hamarel
7. dubna • 10:13

Coby, pořád je to lidové autíčko. Jenom preference toho "lidu" se poněkud změnily. Jednak ten lid ztloustl a zpohodlněl, takže autíčko musí obsahovat bambilión prvků, které první generace vůbec neznala, ale především musí být o dvě třídy větší, první Golf odpovídal velikostně VW Up a interiér měl dokonce menší. Druhak má daleko větší nároky na bezpečnost, takže struktura karoserie musí být nesrovnatelně komplikovanější, do první generace by dnešní lid usedl tak maximálně na dnu nějakých veteránů, ale do běžného provozu by se s tím odvážilo jen pár šílenců a děti by do to neposadil už vůbec nikdo. Treťjak legislativa dnes vyžaduje hromadu prvků, které před 50 roky vůbec nevyžadovala (čištěním výfukových plynů počínaje a bezpečností chodců konče). Takže tvá otázka je veskrze naivní, samozřejmě, že vyrobit Golf první generace s jeho vlastnostmi, velikostí i váhou by dnes dokázal každý ňouma natož VW, ale v EU by jej neprodal, takže proč by to proboha dělal?

petr r. (petrumr)
7. dubna • 11:09

ale on to myslel jinak, on chce jednoduchost, prostě páčky, bez matrix za xxtkč.,elektrických sedadel, elektrického zavírání, elektrickýho závěsu, bez androidu, bez chytrých ventilků.....

Hamarel
7. dubna • 11:20

Myslel to tak jak to napsal (velikost a váha). Nauč se alespoň číst.

petr r. (petrumr)
7. dubna • 18:12

ty si myslíš, že co jsem napsal nic neváží a to mají než zmenšovat dát ty blbiny na vozík?

smějící se bestie 2
7. dubna • 12:09

Zbytečnej činčurádiček je moc jak ve velkejch autech, natož v malejch.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
smějící se bestie 2
7. dubna • 13:12

A proč se neukazují, co ?

Hamarel
7. dubna • 12:33

To ale není problém aut nebo automobilek, ale jejich zákazníků, některé ty věci chtějí přímo ti zákazníci a některé jim nařizuje legislativa, kterou "vymýšlí" zas jen lidé volení těmi zákazníky.

petr r. (petrumr)
7. dubna • 18:14

vezmi si ventilky tmps, jde to udělat i v rámci ABS bez narůstání hmotnosti, ale výrobce ventilků řekne svoje.

smějící se bestie 2
7. dubna • 12:57

Automobilky mají vyrábět auta pokud možno, podle požadavků zákazníků.
A né podle nařízení Bruseli !
Už se ukazuje, kam to vede.

Hamarel
7. dubna • 13:06

Když, tak nařízení z Bruselu (mluvíš/píšeš jak agent Bureš). Automobilky nejsou všemocné a zákony musí dodržovat tak jako každý jiný. A většina těch zákonů a nařízení není z Bruselu, ale z domácí legislativy. A green deal podepsal agent Bureš a toho si zvolili zase jenom ti zákazníci automobilek. Takže není potřeba brečet nad tím co dělají automobilky, ale nad tím co dělají zákazníci, pokud se to má změnit, tak zákazníci musí přestat kupovat to co nechtějí a přestat volit politiky, kteří za ně podepisují to co nechtějí (green deal).

smějící se bestie 2
7. dubna • 13:14

EURO 6,7 a mnoho dalších k elektroplechovkám - je nařízení těch v Bruseli !

Hamarel
7. dubna • 16:00

Ne, není. V Bruselu se navrhuje, schvalují resortní ministři a předsedové vlád jednotlivých zemi a co si schválí, to platí, včetně Eura 7, kde Kupka zloboval ministry velkých zemí (Francie, Itálie, Polsko) a prosadil celkem rozumnou variantu, kdy emise benzínových i dieselových motorů zůstávají stejné jako v Euro 6 a přibyly pouze emise z otěru pneumatik.

Doporučujeme

Články odjinud