Volkswagen skončí s výrobou motorů 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním

60 komentářů

Antiautomat
21. ledna • 9:44

...mesiac dozadu sme tu uz mali podobnu diskusiu a opakujem to este raz> ten motor nie je dobry a niet sa co divit ze konci.Ak k otazke na RS a pripadne podobne modely, nahradi ho 1.6TSi.
Najsilnesjim dovodom pre 1.6TSi je jednoduchost. Okrem toho, kompresorove preplnanie u takehoto motora nie je efektivne, cele je to len zbytocne zlozite a vyrobne drahe. Nakoniec, 1.6TSi ma ovela vacsi potencial na naladenie na rozne vykonove stupne a to vsetko pri zachovani zhodnej vyrobnej technologie, ocakavam rozsah 100-150kW. Takisto som si nie isty buducnostou 1.8TSi, ale to uz je ina tema :-)

mikes
21. ledna • 20:59

Ty jsi odbornik jedna radost. Uz pred tremi roky jsi tady sazel rozumy jak ma VW uz uz pred vydanim 1.6TSI protoze vsechno jine je "neefektivne". Holt ses nejak netrefil. Nevim jestli sis toho vsimnul, ale nekonci 1.4TSI ale jenom verze s kompresorem. O co je jednodussi na vyrobu 1.6TSI proti 1.4TSI (jen s turbem) by me fakt zajimalo.

Antiautomat
22. ledna • 9:18

Uf...tak Ty si mi to dokonale vysvetlil.
Takze si v podstate prave uzasnym sposobom objavil ze clanok je prave o tom 1.4TSi s kompresorom (inak nazyvanom aj twincharger) no a ze s 1.4 TSi s jednym turbom (ktory sa Ti do toho akosi zahadne primiesal) to akosi nema nic spolocne.
Bravo :-)Na rovinu, akou logikou si prisiel k ´obycajnemu´, to jest jednoducho preplnanemu motoru mi ostava zahadou. Dalsou (este vacsou) zahadou mi je, co ma 1.4 TSi (single charged) spolocne s tym co pisem hore. Dalej mi teda ukaz kde Tvoju spominanu verziu porovnavam s pripravovanym 1.6TSi. No a ta posledna cast...no, nechaj to teda tak, skus si to precitat este raz. Nepochybujem o Tvojej dokonalej odbornosti na danu temu, len druhykrat kym sa do niecoho zacnes miesat, tak aspon k veci, ale inak fantazia Ti sluzi dobre, to uznavam.
Asi by to v piatok chcelo menej kavy :-D

mikes
22. ledna • 9:38

Nemusis opakovat to co pisou i v nadpisu, ten si snad zvladnul precist (a mozna i pochopit). Jakou logikou jsem presel od twinchargeru pouze k turbu? Sup sup, bez si precist jeste jednou co pise vyrobce, ze bude misto twinchargeru delat verzi pouze s turbem se stejnymi parametry. Co jsi na to nepochopil? Si poposedni.PS. Te kavy si dej radsi vice at se probudis a neplacas z cesty :-D

Antiautomat
22. ledna • 14:24

Ale ale ale, ved uz tolko nezahovaraj :-) V tom pripade si mal reagovat na clanok a nie na prispevok, ktory (a to uz opakujem drukyhrat) nema s tym Tvojim motorom nic spolocne. A propos, ked sme uz pri tych parametroch, rovnake parametre to mat nebude, jednoducho preto ze ani mat nemoze -> ''rovnake'' to bude mozno pre tych, ktori sa uspokoja s udajmi o vykone, no a to (v poslednom case) tolko diskutovanej spotrebe (ako vieme, v tomto smere ani jeden auto katalog na svete so skutocnostou nema nic spolocne). No ale konci mi uz sluzba, tak vela zdaru
;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mikes
22. ledna • 17:37

Ze ty nezvladas pochopit to, ze reakce pod clankem se tykaji clanku fakt ja nemuzu, nezbyva nez znova doporucit at si poposednes. Asi uz jsi po sichte unaveny, snad jsi aspon zvladnul zaparkovat svuj vysokozdvizny vozik bez problemu ;-)

Dom
21. ledna • 11:47

Vždycky se říkalo, že objem válce 400ccm je nejefektivnější 4V=1,6Takže 1,6TSi by dávalo smysl.

neodborník
20. ledna • 20:29

Odkdy se ten motor vyrábí ? Je dobře, že se přestane vyrábět ? Nebo je špatně, že se vůbec vyráběl ? Co vlastně ten Duchoň chtěl tím svým výtvorem sdělit? Ví aspoň, že všechno má svůj začátek i konec ?

Johoé
20. ledna • 21:24

Protože je to Duchoň a AR. Cílem je rozpoutat vášnivé debaty puberťáků, protože reklama se účtuje podle počítadel přístupů. A tohle je vděčné a spolehlivé théma.

Zelí
20. ledna • 19:26

Tento supermotor samozřejmě neskončil. Obdivuhodné na vw je to, že tento motor neskočil jenom jako nějaký výzkumný motor ve vývoji, ale že ho dotáhli do sériové produkce a provedli testování v hromadné výrobě. Jenom úplný trouba si myslí, že to bylo jenom takové plácnutí do vody. Motor se vyrábí od roku 2004 a výrobce má ze všech servisovaných motorů k dispozici nezbytné údaje. Toto technické řešení s kombinací kompresoru a turba je obzvláště vhodné pro dieslové motory pro provoz v extrémně úsporném spodním otáčkovém pásmu. Takže je jen otázkou času, kdy se toto řešení vrátí.
Můžeme být rádi jako techničtí nadšenci, že se vůbec najde na zeměkouli výrobce, který tímto způsobem tlačí technický pokrok dopředu.
PS. Mastit sedmilitrové atmosférické obludy nemá s technickým pokrokem nic společného.

Anonymizovaný
21. ledna • 15:22

Technický pokrok to možná není, ale to svezení, ta síla pod plynem ... (měl jsem teda asi jen 4,8 litru)

Skyline
21. ledna • 8:40

:-D Zase mam nutkani se podivat do jinych diskusi, jestli jsi to vazne ty, nebo te jen nekdo paroduje;-)

xy
20. ledna • 20:01

Souhlas, každý technický fanda, strojař musí nad tím motorem zajásat, že něco takového vůbec dotáhli do sériové výroby a že to funguje! Opravdu klobouk dolů. Proč je 1,4TSI twincharge lacinější, jak TDI teda opravdu nechápu a proto věřím těm zprávám o tom, že se ten motor nevyplatil a ještě víc věřím tomu, že si VW už nasbíralo dost dat a němá cenu tenhle projekt dál dotovat.O namáhání motoru...
a) neříkejte mi, že víc namáhaný, jak TDI se 400Nm ve 1900 ot.
b) blok je hořčíkovo-hliníková slitina... udělat to odolný nebude problém...

Johnn
20. ledna • 18:34

Zrušení výroby jen cenou zřejmě nebude.Vždyť downsizing je momentálně v modě a tento motor má skutečně skvělý výkon vzhledem k objemu.Spotřeba (důvod k downsizingu),ale už tak dobrá není.
Jenže jsou,alespoň podle zdejších odborníků,dražší technologie,třeba hybridy a taková Toyota je nepřestává vyrábět.Můžete si dosadit i jiné.
Továrna většinou uvede nějaký důvod,proč od určitého produktu ustupuje,ale přece nebude uvádět ,že je produkt nespolehlivý,náročný na servis atd.,tím by podkopala zbytek porfolia.
Každý ať si to přebere jak chce,ale signály jsou jasné.

Flavio
20. ledna • 14:56

Motorističtí novináři se snaží opakovaně vyvolat dojem, že když skončí atmosféry, různá twinturba, přijde Euro 6 apod., bude konec světa. Nebude! Vývoj bude stále pokračovat dál, přijdou efektivnější technologie a auta se budou prodávat neustále. Kdo se nepřizpůsobí, skončí. Což platilo, vždy a všude. Osobně, oceňuji na jaké úrovni jsou automobily právě dnes a těším se, jakou vyspělou techniku, si budu moci, v budoucnu, do svého auta pořídit.

rohYpnol
20. ledna • 17:28

Technologie bezklíčkového vstupu tu už je.
Parkpilot už je.
Automatické udržení v jízdním pruhu taky.
Automatický tempomat taky.
Elektronický pedál plynu už tu je.
Teď bude následovat bezdotykový pedál plynu, bezvolantové řízení, a v rámci bezpečnosti budeme vše řídit přes NAVSTAR. Později přejdeme na Galileo. Bude to skvělé. Ani jedna dopravní nehoda za 10 let. Pak spadou tři satelity a rázem zahyne 1,5 mil. řidičů :-/

Barbucha
27. ledna • 12:54

Nojo, vystačím si se starým dobrým šestiválcem, kterému jde na 300 tisíc km a v součinnosti se starým dobrým čtyřstupňovým automatem, je stále v dobré kondici i po víc jak osmi letech provozu.

ObiWanKenobi
20. ledna • 13:08

kvoli novsim a novsim emisnym normam miznu poriadne motory, bohvie, co pride po Euro 6 norme, ale nechcem sa toho dozit. Ja mam 1.4 twincharger a nedal by som ho za svet. Nejazdim ako psychopat, tak hadam bude spolahlivy :-)

Skyline
20. ledna • 13:53

Je dobre si prestat nalhavat, ze tady jde o nejakou ekologii a misto toho se podivat, co je vlastne cilem. Vsichni v pleckach a par vyvolenych nahore, co se vozi v luxusu ti nerika nic? Ja myslim, ze my tady na vychode uz to zname a vime kam to speje.

Mirec
20. ledna • 14:20

Zážihové motory skupiny VW sú konštruované na 250 000km. Následne je nutné investovať prostriedky na GO. V zásade ale platí, že čim v lepších podmienkach agregát pracuje , tým je jeho životnosť väčšia. Agregáty sú navrhované tak, aby aj pri nevhodných podmienkach vydržali spomínaných 250 000km. Preto u preplňovaných motoroch je ich reálny výkon zhruba 50% oproti ich konštrukčným schopnostiam. Venoval som sa projektu s úpravou motora 1,8T 20V od VW ( konštrukčne motor pochádzal od AUDI ) kde z pôvodného výkonu 110kW bol prostredníctvom novej riadiacej jednotky zvýšený výkon na 220kW. Konštrukčne na motore neprebehli žiadne zmeny, okrem úpravy sania. Tento motor bol testovaný v reálnych podmienkach, kde dosiahol stav cca 110 000km , pričom bola nutná GO. Z toho dedukujem, že motor 1,4 TSI s dvojitým preplňovaním nemá konštrukčné problémy, ale skutočne sa jedná o vysoké výrobné náklady.

Sršeň
20. ledna • 19:00

:-D:-D Si to vyděl tak dvěma, já mám 1.4 16v 160tis. a jezdím od jednoho servisu ke druhému. A to nemluvím o htp. Od VW bych si nekoupil už ani koloběžku

Skyline
20. ledna • 15:12

Sorry ale to je naprosty nesmysl. Kdyby vam ten motor odesel po 20k km, tak z toho budes vyvozovat, ze tedy i u 1.4 je problem v kvalite? Vzdyt to spolu nijak nesouvisi.

jirka84
20. ledna • 10:32

asi konečně VW zjistil že tak malý a namáhaný motor přes 100tis km nevydrží... což se ani nedivím..

Tomasino
20. ledna • 10:47

no tim ze mu vezmou kompresor ty zivotnosti moc nepomuzou ale souhlas taky by mě zajímalo jak ty motory budou fungovat po x letech :-/

Phoenix
20. ledna • 11:45

Na jednu stranu ty motory asi nevydrží tolik jako dřív - tolik km, tolik let, na druhou stranu, k čemu ta dlouhá výdrž motorů vede? že tu jezdí starožitnosti, které čoudí, smrdí a zaneřádí všechno kolem sebe... I když je jasné, že ne každý má na nové (taky v novém nejezdím)navíc nová auta se dají už z velké části recyklovat, takže i tam je velký pokrok - tedy obnova vozového parku není už takovou zátěží pro životní prostředí jako dřív, spousta surovin se vráti do oběhu atd...samozřejmě pro mě, jako kupujícího, je ideálem auto, které vydrží dlouho dlouho dlouho... ale když se auta obměňovat nebudou, z čeho se bude financovat vývoj nových technologií...
Prostě vše má dva úhly pohledu...

rohYpnol
20. ledna • 13:42

První úroveň pohledu - svět je založen na konzumní spotřebě. Filosofický problém.
Druhý úhel pohledu - auta musí splňovat emisní normy z doby uvedení do provozu - tzn. auta nebudou víc smrdět a čoudit, než můžou nyní.
Třetí úhel pohledu - sudoviny ze sešrotovaného vozu se sice uchovají, jenže co ta spotřeba energie jak na reciklaci, tak především na výrobu nového vozu?
Temelín 2 nechceme, elektromobily a hybrisy zase ano. "Zelenou" sluneční energii zase zaplatíme tak, aby si vydělali příživníci a různí Pitrové, Mrázkové. Co s tím?

MM
20. ledna • 15:56

... začneme tím, že budeme psát recYklace :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
20. ledna • 17:17

vím, jenže tady není EDIT ;-)

Sutrak
20. ledna • 15:21

Amazonsti Indiani tyto problemy nemaji/nechapou. Co s tim? :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
20. ledna • 17:20

Vystoupíme z EU a začleníme se do struktur Amazonských Indiánů --> tím problém zmizí :-D

CJo
20. ledna • 10:55

Je stavany na minimalne 300 tkm, tak ako vsetky ostatne motory koncernu...

Sutrak
20. ledna • 15:20

tak to abych se bal o sve 1.9tdi, ktere ma aktualne 308tis a v motorovem prostoru se zatim menil pouze jeden vstrik, pravidelne rozvody a pravidelne palivovy a olejovy filtr...

Petr
20. ledna • 13:10

Priste, nez napises takovou blbost, zkus premyslet, ze z principu to neni mozne. vyssi tlaky, vyssi namahani a staci se zeptat v servisu VW a budesmit jasno, jak je to ve skutecnosti.

CJo
22. ledna • 22:00

Priste, sa ma najprv opytaj aky mam motor B-]

rohYpnol
20. ledna • 13:35

Ono to tak hloupé není. POKUD jsou materiály kvalitnější než dříve, mohou snést vyšší namáhání.
Jinak o spolehlivosti mám taky značné pochyby.
ÚDAJNĚ nejsou zas tak ojedinělé poškozené rozvody s fatálními následky pro motor. Konkrétně u 1.8TSi a prý i 1.4TSi. Pokud by se k tomu někdo dokázal vyjádřit, byl bych rád. Takhle je to jen PRÝ, MOŽNÁ, SNAD

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MickeyMon
24. ledna • 13:14

rohYpnol:
Staci sa pozriet na miestne forum - ridic Bob, konkretny priklad (rozvody v p...li).

Saj
20. ledna • 10:38

No ty toho asi moc nevíš viď?

CyberVic
20. ledna • 9:28

...tenhle moturek byl skutecne velmi povedeny, najezdil jsem s nim pres 80t km v Touranu... Tichouckej, uspornej, tahnul od 1.200oracek jako nakej 2,5litr, fakt fajn svezeni... Verze bez kompresoru ho nikdy nemuze zcela nahradit...

MMX
20. ledna • 21:11

Úspornej ??? Známá to má v tiguanu a pod 9 se nevejde. Teda jo, když pojede tak 85 na tempomat. Jinak to žere jak tank.

rob
20. ledna • 9:38

Tenhle motor je vyborny, tahne krasne od spodu...
pokud chcete jet usporne, tak si vezme kolem 6-6,5l.. pokud se chcete projet svizne, kolem 10-12l... dobry univerzal. zatim mam s nim najeto 17tis. a supr.je to skoda, ze ho budou rusit, jsem zvedav, jak bude fungovat nahrada.

standa.t
20. ledna • 10:39

Hmm, zajímavá spotřeba, kdysi jsem měl Opelnici 1.6 8V 55kw. Dálku to jezdilo úpně v pohodě za 6litrů a ve městě do deseti. Motor nesmrtelnej. Pořád platí a dlouho platit bude, že obsah ničím nenahradíš

rohYpnol
20. ledna • 13:31

Obsah :-D:-D:-D je vskutku nenahraditelný. Jen by mě zajímalo, jaký obsah měl ten Opel :-D

Brouk
20. ledna • 14:37

Mel obsah 1,6 litru, vzdyt to tam ma napsane.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
20. ledna • 15:07

Myslim, ze narazka se tykala faktu, ze obsah je dvourozmerna velicina, kterou se pocita tak maximalne obsah kruhu nebo ctverce. Motor (nebo jakekoliv jine trojrozmerne teleso, treba kufr) ma objem.

rohYpnol
20. ledna • 17:30

Je vidět, že ti to pálí. Nenos na hlavě čepici, možná by shořela ;-)

Kozlustechnykus
20. ledna • 11:35

Hmm, to jako porovnavate spotrebu u motoru 1,6 70koni a 1,4 180koni?

H-H
20. ledna • 9:05

Je zajimave, ze i motor pripraveny pro dobu downsizingu nakonec neprezije. Stal se obeti druheho principu - minimalizace nakladu. Co dnes neni eco a low cost nema sanci, neco jako "dokonaly" produkt pro zakaznika dnes neni klicova hodnota. Pritom jsem prsvedceny, ze je porad dost lidi, co by si za neco dobreho zaplatili. Takove veci ale dnes proste neexistuji, muzete byt ochoten investovat cokoli a stejne je vam to upreno..."Vtipne" v tehle souvislosti je ten odkaz na lonsky clanek o 335i s jednom turbem, kde se pise, ze radove sestivalce to jeste nemaji spocitane. To bylo presne pred rokem 20. ledna 2010. Od vcera uz to maji spocitane i ty. Je neskutecne, jak rychle se vsechno kolem aut posira a posira...

Sutrak
20. ledna • 15:15

Zajimalo by mne, z ceho plyne presvedceni lidi, ze "je porad dost lidi, kteri by za neco dobreho zaplatili".Ne, neni jich dost, zejmena z pohledu automobilky. Ve Fabii I bylo mozno mit xenony. Objednavalo si jich jednotky procent zakazniku... Motory? S tema je to podobne...Kolem aut se nic neposira. Hodne lidi ani nevi, co maji pod kapotou, nezajima je to. Proto se to kolem aut "posira", ale ze to je spatne? To je relativni...

Tomáš Janovský
20. ledna • 15:35

Souhlas a tak je to se vším nejen s auty. Třeba i s telefony, na trhu se objevuje jedna srágora za druhou a lidi to skupujou ve velkém, hlavně že se to jmenuje chytrý mobil, sice to nemá ani hlasové ovládání, ale je to zrovna IN. Takže těch pár "chudáků" co si klidně zaplatí za kvalitu výrobce nevytrhne a a tak jsou většinou ignorováni.

Tomm
20. ledna • 9:34

Nejhorší je, že si za to v podstatě můžeme sami, my kupující. Sám si tady můžeš tisíckrát přečíst, jak je ten např. Renault pašák, že zase srazil cenu a ty křápy od značky xy jsou předražené. Výsledkem této honby za cenou není nic jiného než ořezávání nákladů na straně výrobců, které logicky souvisí se snižováním kvality použitých materiálů (na první pohled těžko rozpoznatelné) a s určitým ústupem od "nemasových" technologií... Škoda...

Bořek Hudák (bhudak)
20. ledna • 11:39

A ty se divíš, že tyhle motory lidi nechtěj, když litr 98oct benzinu stojí i 38korun?

joey
20. ledna • 12:49

Mám 110 kw verzi na CNG a na benzínu to jezdí na obyč N95

Peter
21. ledna • 8:37

Joey aké máš skúsenosti s CNG? Tento rok budem asi meniť golfa a uvažujem o novom passate CNG. Koľko km sa dá urobiť na jednu nádrž CNG?

Peter
20. ledna • 12:11

Mám ho v 140k verzii a jazdi na N95. Mám najazdené 110000km a max spokojnosť. Kúpil by som ho znova.

Skyline
20. ledna • 13:06

Typicky cesko-slovenske uvazovani, gratuluji:-D

kamil
20. ledna • 13:01

Jenže tím, že ignorujete doporučení výrobce nedosáhnete jim udávaného výkonu, takže na N95 můžete zapomenout na 140k, pokles výkonu a točivého momentu bude přibližně přímoúměrný poklesu oktanového čísla. Navíc tím zcela eliminujete výhody přímého vstřiku, tedy úspory paliva v "klidném režimu".
Navíc bacha kde tankujete, protože výrobce udává minimum 95 oktanů a pokud natankujete do motoru na špatné pumpě a dojde k nějakému poškození motoru a výrobce zjistí, že máte v nádrži např. 90 oktanů, tak máte po záruce a můžete se o opravu soudit s pumpařem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter
21. ledna • 8:34

Doporučená je práve N95!! V návode je dokonca napísané, že sa môže krátkodobo použiť aj N91, ale tam treba počítať s malým znížením výkonu a väčšími vybráciami. Takže N98 vôbec nepotrebuješ. Pokiaľ viem, tak N98 bola požadovaná pri 170k verzii.

Toper
20. ledna • 15:03

S natočenými 110 tis už ten motor v záruce asi pravděpodobně nebude. :-P

kamil
20. ledna • 15:54

Proč by nebyl ? Co vím, tak Škodovka dává záruku 2 roky bez omezení počtu najetých km, takže není rozhodující stav km, případně se dá za příplatek dokoupit záruka 4 roky nebo 120.000 km, takže klidně v záruce být může. To záleží na okolnostech :-P

Toper
20. ledna • 16:59

Jistě, taky píšu "asi pravděpodobně nebude", né, že není. ;-):-P

Doporučujeme

Články odjinud