Volkswagen skončí s výrobou motorů 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním

Není to vůbec dávno, co se pánové z Volkswagenu holedbali tím, že jejich novému přímovstřikovému čtyřválci 1,4 TSI s přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem patří budoucnost. Díky své konstrukci tato pohonná jednotka získala také řadu ocenění, ostatně i nás kdysi při své české premiéře zaujala.

Nakonec ale s tímto motorem ale zas až tak žhavé nebude, neboť jeho kariéra je podle všeho u konce. Důvody jsou jasné: jeho výroba je příliš složitá a drahá. Namísto toho se Volkswagen hodlá zaměřit pouze na verzi 1,4 TSI opatřenou jen konvenčním dmychadlem, ze které získá na papíře stejné parametry.

Možná si na tato fakta vzpomeneme ve chvíli, kdy oficiální zprávy budou vylepšenou verzi 1,4 TSI opatřenou pouze dmychadlem opět vychvalovat jako „nedostižnou“ a svými parametry s předchozím provedením nejen srovnatelnou, ale dokonce nabízející i řadu výhod. Ostatně historie se tím bude opakovat, neboť se stejnou motivací a se stejnou argumentací kdysi BMW připravilo o jedno z dmychadel motor 35i pro většinu ze svých vozů.

Na místě je samozřejmě otázka, co se stane s „twinchargerem” ve Fabii RS, která jej v současné době využívá. Je samozřejmě možné, že některé modely ponechá Volkswagen do konce výroby beze změny, ale v další generaci s tímto motorem určitě nepočítejte...

Klepněte pro větší obrázek
1,4 TSI s turbem i kompresorem byl zajímavým experimentem, ale budoucnost mu již zjevně nepatří
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků