Volkswagen skončí s výrobou motorů 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním

Není to vůbec dávno, co se pánové z Volkswagenu holedbali tím, že jejich novému přímovstřikovému čtyřválci 1,4 TSI s přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem patří budoucnost. Díky své konstrukci tato pohonná jednotka získala také řadu ocenění, ostatně i nás kdysi při své české premiéře zaujala.

Nakonec ale s tímto motorem ale zas až tak žhavé nebude, neboť jeho kariéra je podle všeho u konce. Důvody jsou jasné: jeho výroba je příliš složitá a drahá. Namísto toho se Volkswagen hodlá zaměřit pouze na verzi 1,4 TSI opatřenou jen konvenčním dmychadlem, ze které získá na papíře stejné parametry.

Možná si na tato fakta vzpomeneme ve chvíli, kdy oficiální zprávy budou vylepšenou verzi 1,4 TSI opatřenou pouze dmychadlem opět vychvalovat jako „nedostižnou“ a svými parametry s předchozím provedením nejen srovnatelnou, ale dokonce nabízející i řadu výhod. Ostatně historie se tím bude opakovat, neboť se stejnou motivací a se stejnou argumentací kdysi BMW připravilo o jedno z dmychadel motor 35i pro většinu ze svých vozů.

Na místě je samozřejmě otázka, co se stane s „twinchargerem” ve Fabii RS, která jej v současné době využívá. Je samozřejmě možné, že některé modely ponechá Volkswagen do konce výroby beze změny, ale v další generaci s tímto motorem určitě nepočítejte...

Klepněte pro větší obrázek
1,4 TSI s turbem i kompresorem byl zajímavým experimentem, ale budoucnost mu již zjevně nepatří
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků