Přechod na produkci bateriových aut si žádá nové znalosti a zkušenosti, ve Wolfsburgu vzdělávaní pojali zábavnou formou.
Koncern se připravuje na ukončení výroby aut se spalovacím motorem a jejich nahrazení elektromobily – k tomu potřebuje vyškolené zaměstnance, který budou již nyní seznámeni s postupy, jakými bateriové vozy vznikají. Produkce elektroaut se již nyní rozšiřuje a nabírá na obrátkách, například masové ID.3, které v nejbližší době čeká facelift, bude kromě závodů ve Cvikově a Drážďanech nově vznikat i ve Wolfsburgu. Právě tam vzniklo školící centrum eMotionRoom po vzoru podobného zařízení, jež se osvědčilo už ve Cvikově.
Jde o tři místnosti, které představují minulost, současnost a budoucnost výroby aut formou únikové hry. V každé z nich mají zaměstnanci dvacet minut na vyřešení různých hádanek a plnění úkolů. Začínají v první místnosti v 19. století, tedy v době vynálezu prvního elektromotoru. Dále pokračují do místnosti, připomínající současnou produkci ve Wolfsburgu. Třetí místnost zahrnuje digitální budoucnost. Hry se budou účastnit v rámci akce eMotionDay, během níž se seznámí i s dalšími moderními prvky výroby – brýlemi pro virtuální realitu nebo profesní specializací zprovoznění vozidel.
V příštích měsících projde školicím centrem celkem 22.000 zaměstnanců. Linka pro částečnou montáž ID.3 bude ve Wolfsburgu zprovozněna na podzim letošního roku, od poloviny roku příštího pak výroba pojede na plné obrátky. Po náběhu ID.3 bude ve Wolfsburgu spuštěna výroba dalšího modelu s tvary SUV na elektrické platformě MEB.