Volkswagen si registroval názvy pro své další chystané elektromobily

Značka Volkswagen se během několika příštích let chystá uvést na trh několik typů elektromobilů. O třech se již něco tuší, další jsou zatím obestřeny tajemstvím.

Stále více zpráv o chystaných elektromobilech přichází v poslední době ze sídla německé automobilky Volkswagen z Wolfsburgu. Hlavní nápor samozřejmě přijde kolem roku 2020, kdy se objeví u dealerů značky první exempláře nové "čistě elektrické" rodiny I.D, ale už nyní je známa řada více či méně konkrétních informací.

Nyní si například tato největší evropská automobilka nechala pro celý svět zaregistrovat nové ochranné známky, které jsou nepochybně určené právě pro výrobky jeho elektromobilní divize. Server Motor1.com upozornil na to, od nedávné doby značka vlastní práva na označení I.D. Freeler a I.D. Cruiser. 

Elektrický Volkswagen s dojezdem 500 km udělá Tesle vrásky na čele

Elektrický Volkswagen s dojezdem 500 km udělá Tesle vrásky na čele

Až dosud bylo zřejmé, že Volkswagen hodlá v nejbližší době využít názvy I.D. hatchback, I.D Crozz a I.I Buzz. Posledně jmenovaný automobil je elektrickou reinkarnací legendárního minibusu Transporter T1, I.D. Crozz je pak elektrické SUV a I.D. hatchback budoucím elektrickým golfem.

Zdá se tedy, že současné označení pro elektřinou poháněný model Golf (e-Golf) se v roce 2020 stane minulostí. Právě na tento letopočet totiž značka z Wolfsburgu chystá zahájení výroby zcela nového hatchbacku, který už bude zkonstruovaný speciálně jako elektromobil. Díky tomu bude uvnitř při stejném půdorysu, jakým disponují automobily nižší střední třídy, podstavně více místa pro cestující i jejich přepravovaná zavazadla. Technické parametry chystaných elektromobilů samozřejmě zatím známé nejsou. Nicméně, Volkswagen se dušuje, že dojezd by měl být minimálně pět stovek kilometrů na jedno nabití.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

To, pro jaké vozy či karosářské verze si Volkswagen chystá zmíněná označení I.D. Freeler či Cruiser, zůstává zatím zahaleno tajemstvím. Možná to ale nebude trvat příliš dlouho.

Zdroje z automobilky totiž naznačují, že již v březnu se na autosalonu v Ženevě představí na pódiu při světové premiéře zbrusu nový koncept. Měl by jím být čtyřdveřový sedan. Frank Welsch, což je aktuálně šéf vývoje Volkswagenu, dokonce naznačil, že by se mohlo jednat o druhou generaci modelu Volkswagen Phaeton. Ovšem, tentokrát již s elektrickým pohonem.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků