Volkswagen si nedá pokoj, chce se s Phaetonem vrátit do USA

Když jsme vám v dubnu představovali inovovaný Volkswagen Phaeton, zdálo se, že tento model si po divokých letech strávených na mnoha kontinentech dožije svůj život ve faceliftované podobě především v ústraní čínského trhu, kde může být stále za hvězdu. Jinde jí totiž nebyl a obáváme se, že už nikdy nebude.

Jenže Volkswagen to vidí jinak, alespoň nyní v čele s Martinem Winterkornem. Ten by se totiž rád vrátil s Phaetonem na všechny významné trhy, nevyjímaje ten americký, kde se tento model už pár let neprodává. Řekl to v rozhovoru pro německý list Freie Presse, kde kritizoval rozhodnutí svého předchůdce Bernda Pischetsriedera, jenž v roce 2006 prodeje Phaetonu v Americe zastavil z jednoduchého důvodu - vůz se zde sotva vůbec prodával.

Winterkorn je přesvědčen, že při vstupu do nové třídy je třeba dát celé věci více času a rozhodnutí svého předchůdce považuje za únáhlené. Americký comeback Phaetonu vypadá jako hotová věc, nezdá se nám ale, že by se něčeho takového měl dočkat ještě stávající model, který bychom již mohli označit za výběhový. Pokud ano, nezbývá než popřát hodně zdaru, pokud nikoli, můžeme se zřejmě těšit na novou generaci vozu, která stále nebyla potvrzena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phaeton s faceliftem pro rok 2011
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků