Volkswagen si na Teslu věří: "Máme schopnosti, které oni nemají"

Volkswagen se netají tím, že v budoucnu chce svoje portfólio rozšířit o několik čistě elektrických vozů. Nyní alespoň slovně vytáhl do boje proti Tesle a uvádí, že jeho elektromobily budou schopny překonat amerického výrobce.

Tvrdí to alespoň generální ředitel společnosti Volkswagen Herbert Diess. Ten prohlásil: "Máme schopnosti, které Tesla nemá."  

A o jaké schopnosti se jedná? Podle Diesse jsou to hlavně bezkonkurenční zkušenosti v oblasti výroby a distribuce vozů v globálním měřítku. To je bezpochyby pravda, vezmeme-li například v potaz výrobní kapacity, Volkswagen vyrobí za 2 dny více vozů, než Tesla za celý rok 2016.

Co dalšího ještě Diess uvedl? Tak například, že cílem Volkswagenu je se stát jedničkou na trhu v oblasti elektromobilů. Zaměřit by se chtěl na to, aby výroba a následná celková cena byla přijatelná pro obyčejného člověka. 

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

"V posledních týdnech dokončil Volkswagen vývoj a design svého prvního elektrického auta, hatchbacku podobného nejprodávanějšímu Golfu s názvem Neo. Jeho prodej bude zaměřen na evropský trh a s podobnou cenovou strategií, jakou má dieselový Golf. Dojezd bude až 600 km." Prohlásil Diess na adresu jejich budoucího modelu.

Do konce roku 2023 má pak automobilka v plánu přidat kompaktní crossover Crozz pro celosvětový prodej a hlavně pro největší trh, ten čínský. Dále potom Lounge, větší SUV s delším rozvorem než Crozz, který bude zaměřen na zákazníky v Americe. Sportovní elektromobil Aero-e pak bude čelit největšímu soupeři. Tesle S.

Nedávno jiný zástupce automobilky navíc naznačil, že Volkswagen připravuje v rámci divize I.D. i dva sedany:

Do své elektrické divize počítá Volkswagen i se dvěma sedany

Do své elektrické divize počítá Volkswagen i se dvěma sedany

Výhodou elektrických vozů od Volkswagenu má být dlouhý dojezd na jedno nabití. "Musíme si dávat pozor, protože máme před sebou spoustu práce a výzvy, které před námi stojí, jsou obrovské," uvedl na závěr Diess.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků