Volkswagen si na Teslu věří: "Máme schopnosti, které oni nemají"

Volkswagen se netají tím, že v budoucnu chce svoje portfólio rozšířit o několik čistě elektrických vozů. Nyní alespoň slovně vytáhl do boje proti Tesle a uvádí, že jeho elektromobily budou schopny překonat amerického výrobce.

Tvrdí to alespoň generální ředitel společnosti Volkswagen Herbert Diess. Ten prohlásil: "Máme schopnosti, které Tesla nemá."  

A o jaké schopnosti se jedná? Podle Diesse jsou to hlavně bezkonkurenční zkušenosti v oblasti výroby a distribuce vozů v globálním měřítku. To je bezpochyby pravda, vezmeme-li například v potaz výrobní kapacity, Volkswagen vyrobí za 2 dny více vozů, než Tesla za celý rok 2016.

Co dalšího ještě Diess uvedl? Tak například, že cílem Volkswagenu je se stát jedničkou na trhu v oblasti elektromobilů. Zaměřit by se chtěl na to, aby výroba a následná celková cena byla přijatelná pro obyčejného člověka. 

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

"V posledních týdnech dokončil Volkswagen vývoj a design svého prvního elektrického auta, hatchbacku podobného nejprodávanějšímu Golfu s názvem Neo. Jeho prodej bude zaměřen na evropský trh a s podobnou cenovou strategií, jakou má dieselový Golf. Dojezd bude až 600 km." Prohlásil Diess na adresu jejich budoucího modelu.

Do konce roku 2023 má pak automobilka v plánu přidat kompaktní crossover Crozz pro celosvětový prodej a hlavně pro největší trh, ten čínský. Dále potom Lounge, větší SUV s delším rozvorem než Crozz, který bude zaměřen na zákazníky v Americe. Sportovní elektromobil Aero-e pak bude čelit největšímu soupeři. Tesle S.

Nedávno jiný zástupce automobilky navíc naznačil, že Volkswagen připravuje v rámci divize I.D. i dva sedany:

Do své elektrické divize počítá Volkswagen i se dvěma sedany

Do své elektrické divize počítá Volkswagen i se dvěma sedany

Výhodou elektrických vozů od Volkswagenu má být dlouhý dojezd na jedno nabití. "Musíme si dávat pozor, protože máme před sebou spoustu práce a výzvy, které před námi stojí, jsou obrovské," uvedl na závěr Diess.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 135 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 132 796 km
Cena: 153 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2014
Stav: 123 956 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků