Volkswagen si na Teslu věří: "Máme schopnosti, které oni nemají"

Volkswagen se netají tím, že v budoucnu chce svoje portfólio rozšířit o několik čistě elektrických vozů. Nyní alespoň slovně vytáhl do boje proti Tesle a uvádí, že jeho elektromobily budou schopny překonat amerického výrobce.

Tvrdí to alespoň generální ředitel společnosti Volkswagen Herbert Diess. Ten prohlásil: "Máme schopnosti, které Tesla nemá."  

A o jaké schopnosti se jedná? Podle Diesse jsou to hlavně bezkonkurenční zkušenosti v oblasti výroby a distribuce vozů v globálním měřítku. To je bezpochyby pravda, vezmeme-li například v potaz výrobní kapacity, Volkswagen vyrobí za 2 dny více vozů, než Tesla za celý rok 2016.

Co dalšího ještě Diess uvedl? Tak například, že cílem Volkswagenu je se stát jedničkou na trhu v oblasti elektromobilů. Zaměřit by se chtěl na to, aby výroba a následná celková cena byla přijatelná pro obyčejného člověka. 

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

"V posledních týdnech dokončil Volkswagen vývoj a design svého prvního elektrického auta, hatchbacku podobného nejprodávanějšímu Golfu s názvem Neo. Jeho prodej bude zaměřen na evropský trh a s podobnou cenovou strategií, jakou má dieselový Golf. Dojezd bude až 600 km." Prohlásil Diess na adresu jejich budoucího modelu.

Do konce roku 2023 má pak automobilka v plánu přidat kompaktní crossover Crozz pro celosvětový prodej a hlavně pro největší trh, ten čínský. Dále potom Lounge, větší SUV s delším rozvorem než Crozz, který bude zaměřen na zákazníky v Americe. Sportovní elektromobil Aero-e pak bude čelit největšímu soupeři. Tesle S.

Nedávno jiný zástupce automobilky navíc naznačil, že Volkswagen připravuje v rámci divize I.D. i dva sedany:

Do své elektrické divize počítá Volkswagen i se dvěma sedany

Do své elektrické divize počítá Volkswagen i se dvěma sedany

Výhodou elektrických vozů od Volkswagenu má být dlouhý dojezd na jedno nabití. "Musíme si dávat pozor, protože máme před sebou spoustu práce a výzvy, které před námi stojí, jsou obrovské," uvedl na závěr Diess.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků