Volkswagen si na Teslu věří: "Máme schopnosti, které oni nemají"

Volkswagen se netají tím, že v budoucnu chce svoje portfólio rozšířit o několik čistě elektrických vozů. Nyní alespoň slovně vytáhl do boje proti Tesle a uvádí, že jeho elektromobily budou schopny překonat amerického výrobce.

Tvrdí to alespoň generální ředitel společnosti Volkswagen Herbert Diess. Ten prohlásil: "Máme schopnosti, které Tesla nemá."  

A o jaké schopnosti se jedná? Podle Diesse jsou to hlavně bezkonkurenční zkušenosti v oblasti výroby a distribuce vozů v globálním měřítku. To je bezpochyby pravda, vezmeme-li například v potaz výrobní kapacity, Volkswagen vyrobí za 2 dny více vozů, než Tesla za celý rok 2016.

Co dalšího ještě Diess uvedl? Tak například, že cílem Volkswagenu je se stát jedničkou na trhu v oblasti elektromobilů. Zaměřit by se chtěl na to, aby výroba a následná celková cena byla přijatelná pro obyčejného člověka. 

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

Zapomenuté koncepty: Žádný crossover, tohle je off-road kupé od VW

"V posledních týdnech dokončil Volkswagen vývoj a design svého prvního elektrického auta, hatchbacku podobného nejprodávanějšímu Golfu s názvem Neo. Jeho prodej bude zaměřen na evropský trh a s podobnou cenovou strategií, jakou má dieselový Golf. Dojezd bude až 600 km." Prohlásil Diess na adresu jejich budoucího modelu.

Do konce roku 2023 má pak automobilka v plánu přidat kompaktní crossover Crozz pro celosvětový prodej a hlavně pro největší trh, ten čínský. Dále potom Lounge, větší SUV s delším rozvorem než Crozz, který bude zaměřen na zákazníky v Americe. Sportovní elektromobil Aero-e pak bude čelit největšímu soupeři. Tesle S.

Nedávno jiný zástupce automobilky navíc naznačil, že Volkswagen připravuje v rámci divize I.D. i dva sedany:

Do své elektrické divize počítá Volkswagen i se dvěma sedany

Do své elektrické divize počítá Volkswagen i se dvěma sedany

Výhodou elektrických vozů od Volkswagenu má být dlouhý dojezd na jedno nabití. "Musíme si dávat pozor, protože máme před sebou spoustu práce a výzvy, které před námi stojí, jsou obrovské," uvedl na závěr Diess.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků