Volkswagen si drží pozici evropské „jedničky“

Automobilový trh západní Evropy prakticky stagnuje, automobilce Volkswagen se přesto jako jedné z mála daří zvyšovat tržní podíl: Zatímco celkový západoevropský trh osobních automobilů se v období leden – říjen 2005 meziročně zvýšil o pouhé tři desetiny procenta na 12 373 349 vozů, Volkswagen ve stejném období prodal 1 247 395 vozů, tedy o 3,4 % více než ve stejném období roku 2004. Tržní podíl značky Volkswagen tak meziročně vzrostl z 9,8 % na 10,1 %, takže Volkswagen si i nadále drží pozici evropské „jedničky“ (která mu patřila i vloni) a zvyšuje svůj náskok před druhou v pořadí značkou Renault na více než 40 000 prodaných osobních vozů.

Samotný říjen byl pro Volkswagen velmi úspěšným měsícem – celkem 130 181 prodaných osobních vozů zajistilo značce Volkswagen na západoevropském trhu podíl 11,8 %, což je nejlepší říjnový výsledek za posledních sedm let!

Na výborných výsledcích automobilky Volkswagen má velkou zásluhu model Golf, nejprodávanější model celé skupiny Volkswagen Group, který před nedávnem překonal hranici 24 milionů vyrobených vozů a dále tak posílil svoji pozici historicky nejprodávanějšího automobilu světa.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků