Volkswagen Sharan podruhé

Volkswagen Sharan je mimořádně úspěšný reprezentant rychle sílícího segmentu velkoprostorových (MPV) vozů. Už druhá generace této modelové řady, která se nyní objevuje i na tuzemském trhu, si přiváží nové vyspělejší technologie, výraznější design a luxusnější výbavy.
Volkswagen Sharan podruhé
Volkswagen Sharan je mimořádně úspěšný reprezentant rychle sílícího segmentu velkoprostorových (MPV) vozů. Už druhá generace této modelové řady, která se nyní objevuje i na tuzemském trhu, si přiváží nové vyspělejší technologie, výraznější design a luxusnější výbavy. Díky těmto vylepšením má nový model všechny předpoklady navázat na úspěch svého předchůdce a stát se vůdčím modelem celého svého segmentu. Tím spíše, že i když nový Sharan přináší svému majiteli výrazně vyšší hodnoty, jeho cena se proti předchozímu provedení prakticky nezměnila.

Cena modelu se zážehovým motorem 2.0/85 kW v základní výbavě, která obsahuje mj. klimatizaci, protiblokovací systém brzd ABS, dvojici čelních airbagů, autorádio „gamma“, přehrávač CD disků, šestistupňovou převodovku nebo centrální zamykání či elektrické ovládání předních oken i zpětných zrcátek, začíná už na 808 800 Kč.

Nový Sharan je prvním vozem své kategorie, který je standardně vybavený manuální šestistupňovou převodovkou. Ta má velký podíl na vyšší hospodárnosti provozu i na lepších dynamických parametrech. Zákazníci, kteří dávají přednost samočinným převodovkám, mohou žádat převodovky Tiptronic, které umožňují jak samočinnou, tak manuální volbu rychlostních stupňů.

Dalším prvenstvím Sharanu v jeho třídě je nabídka elektronického stabilizačního systému ESP, přičemž dvě verze jej mají dokonce už v základní výbavě. ESP výrazně zvyšuje laťku aktivní bezpečnosti tohoto vozu, stejně jako pohon všech čtyř kol 4Motion, který je možné získat pro vozy s motory 1.9 TDI/85 kW a 2.8 V6/150 kW.

Nový Sharan má přepracovanou příď, ve které jsou dominantním designerským prvkem čtyřprvkové světlomety kryté jednodílným čirým sklem. Na přání je možné osadit hlavní světlomety Sharanu výkonnými xenonovými výbojkami. Na nově stylizované přídi vozu má své čestné místo velký chromovaný znak automobilky Volkswagen.

Designerské změny se dotkly také zadních partií: Koncová světla jsou opticky propojena horizontální reflexní sekcí, ve které jsou zakomponovaná couvací a mlhová světla a místo pro poznávací značku.
V interiéru nového modelu by se jenom těžko hledal díl nebo partie, které nebyly přepracovány. Zcela nová je celá palubní deska – kruhové, modře podsvětlené přístroje připomínají přístroje použité ve vozech Volkswagen Golf nebo Passat. Nové materiály sedadel a dveřních výplní jsou na pohled vysoce atraktivní a zároveň velmi příjemné na dotyk. Stylisté si dali záležet i na sladění jejich odstínů do harmonického akordu.

Nový Volkswagen Sharan vyráží za svými zákazníky s trojicí zážehových a dvojicí vznětových motorů. Výkonová škála začíná u hodnoty 66 kW/90 k přímovstřikového turbodieselu 1.9 TDI a vrcholí na hodnotě 150 kW/204 k, kterou se chlubí zážehový vidlicový šestiválec 2.8 V6.

Volkswagen Sharan se objevuje ve čtyřech tradičních stupních výbavy - vedle základního modelu jde o verze „Comfortline“, „Trendline“ a „Highline“. Oproti předchozí generační řadě mají všechny verze bohatší a hodnotnější výbavy. Standardní výbava všech modelů nyní zahrnuje např. šestistupňovou manuální převodovku, elektrické ovládání zpětných zrcátek a předních oken, manuální klimatizaci nebo autorádio s přehrávačem CD disků.

V nabídce výbav za příplatek se u nového Sharanu objevují takové prvky, jako např. xenonové světlomety, samočinná převodovka Tiptronic, elektronický stabilizační systém ESP, parkovací pilot nebo měnič CD disků se zásobníkem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků