Volkswagen Sharan podruhé

Volkswagen Sharan je mimořádně úspěšný reprezentant rychle sílícího segmentu velkoprostorových (MPV) vozů. Už druhá generace této modelové řady, která se nyní objevuje i na tuzemském trhu, si přiváží nové vyspělejší technologie, výraznější design a luxusnější výbavy.
Volkswagen Sharan podruhé
Volkswagen Sharan je mimořádně úspěšný reprezentant rychle sílícího segmentu velkoprostorových (MPV) vozů. Už druhá generace této modelové řady, která se nyní objevuje i na tuzemském trhu, si přiváží nové vyspělejší technologie, výraznější design a luxusnější výbavy. Díky těmto vylepšením má nový model všechny předpoklady navázat na úspěch svého předchůdce a stát se vůdčím modelem celého svého segmentu. Tím spíše, že i když nový Sharan přináší svému majiteli výrazně vyšší hodnoty, jeho cena se proti předchozímu provedení prakticky nezměnila.

Cena modelu se zážehovým motorem 2.0/85 kW v základní výbavě, která obsahuje mj. klimatizaci, protiblokovací systém brzd ABS, dvojici čelních airbagů, autorádio „gamma“, přehrávač CD disků, šestistupňovou převodovku nebo centrální zamykání či elektrické ovládání předních oken i zpětných zrcátek, začíná už na 808 800 Kč.

Nový Sharan je prvním vozem své kategorie, který je standardně vybavený manuální šestistupňovou převodovkou. Ta má velký podíl na vyšší hospodárnosti provozu i na lepších dynamických parametrech. Zákazníci, kteří dávají přednost samočinným převodovkám, mohou žádat převodovky Tiptronic, které umožňují jak samočinnou, tak manuální volbu rychlostních stupňů.

Dalším prvenstvím Sharanu v jeho třídě je nabídka elektronického stabilizačního systému ESP, přičemž dvě verze jej mají dokonce už v základní výbavě. ESP výrazně zvyšuje laťku aktivní bezpečnosti tohoto vozu, stejně jako pohon všech čtyř kol 4Motion, který je možné získat pro vozy s motory 1.9 TDI/85 kW a 2.8 V6/150 kW.

Nový Sharan má přepracovanou příď, ve které jsou dominantním designerským prvkem čtyřprvkové světlomety kryté jednodílným čirým sklem. Na přání je možné osadit hlavní světlomety Sharanu výkonnými xenonovými výbojkami. Na nově stylizované přídi vozu má své čestné místo velký chromovaný znak automobilky Volkswagen.

Designerské změny se dotkly také zadních partií: Koncová světla jsou opticky propojena horizontální reflexní sekcí, ve které jsou zakomponovaná couvací a mlhová světla a místo pro poznávací značku.
V interiéru nového modelu by se jenom těžko hledal díl nebo partie, které nebyly přepracovány. Zcela nová je celá palubní deska – kruhové, modře podsvětlené přístroje připomínají přístroje použité ve vozech Volkswagen Golf nebo Passat. Nové materiály sedadel a dveřních výplní jsou na pohled vysoce atraktivní a zároveň velmi příjemné na dotyk. Stylisté si dali záležet i na sladění jejich odstínů do harmonického akordu.

Nový Volkswagen Sharan vyráží za svými zákazníky s trojicí zážehových a dvojicí vznětových motorů. Výkonová škála začíná u hodnoty 66 kW/90 k přímovstřikového turbodieselu 1.9 TDI a vrcholí na hodnotě 150 kW/204 k, kterou se chlubí zážehový vidlicový šestiválec 2.8 V6.

Volkswagen Sharan se objevuje ve čtyřech tradičních stupních výbavy - vedle základního modelu jde o verze „Comfortline“, „Trendline“ a „Highline“. Oproti předchozí generační řadě mají všechny verze bohatší a hodnotnější výbavy. Standardní výbava všech modelů nyní zahrnuje např. šestistupňovou manuální převodovku, elektrické ovládání zpětných zrcátek a předních oken, manuální klimatizaci nebo autorádio s přehrávačem CD disků.

V nabídce výbav za příplatek se u nového Sharanu objevují takové prvky, jako např. xenonové světlomety, samočinná převodovka Tiptronic, elektronický stabilizační systém ESP, parkovací pilot nebo měnič CD disků se zásobníkem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků