Volkswagen šetří, kde se dá. Tlačí na dodavatele a omezí sponzorské aktivity

Řešení krize potrvá podle nového šéfa VW asi pět let. Koncern teď tlačí na dodavatele součástek, ale plánuje šetřit i jinde.
Volkswagen šetří, kde se dá. Tlačí na dodavatele a omezí sponzorské aktivity

Aféra Dieselgate by mohla koncern Volkswagen stát během příštích let až 40 miliard eur (1080 miliard korun), uvádí Automotive News. Nejde totiž jen o pokuty, ale také o hodnotu akcií a především o náklady spojené s opravami aut a hlavně se získáním ztracené důvěry.

Americká auta | Volkswagen | Audi | Život řidiče | Krimi | Dieselgate | Palivo

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Řešení krize potrvá podle nového šéfa koncernu VW asi pět let a pokud se budeme držet toho, že koncern VW vyrábí po celém světě skoro 10 milionů aut za rok, bude ho aféra během pěti let stát zhruba 800 eur (22 000 korun) na každém vyrobeném autě.

Koncern teď tlačí na dodavatele součástek. Jedná o dočasném snížení cen, které by pomohlo ušetřit zhruba tři miliardy eur. 

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Koncern ale plánuje šetřit i jinde. Už dříve oznámený program úspory nákladů se bude týkat i mezd, mimořádných odměn a bonusů pro zaměstnance. Zkrátka přijde i vyšší management. Ve třetím čtvrtletí vyčlenilo finanční oddělení 6,5 miliardy eur na řešení krize Dieselgate.

Volkswagen bude v následující době utrácet mnohem méně peněz za reklamu a marketing obecně. Osekávání nákladů se dotkne také postradatelných modelů, které negenerují potřebné zisky. A Volkswagen samozřejmě značně omezí své sponzorské aktivity a také program motorsportu.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků