Volkswagen šetří, kde se dá. Tlačí na dodavatele a omezí sponzorské aktivity

Řešení krize potrvá podle nového šéfa VW asi pět let. Koncern teď tlačí na dodavatele součástek, ale plánuje šetřit i jinde.
Volkswagen šetří, kde se dá. Tlačí na dodavatele a omezí sponzorské aktivity

Aféra Dieselgate by mohla koncern Volkswagen stát během příštích let až 40 miliard eur (1080 miliard korun), uvádí Automotive News. Nejde totiž jen o pokuty, ale také o hodnotu akcií a především o náklady spojené s opravami aut a hlavně se získáním ztracené důvěry.

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Řešení krize potrvá podle nového šéfa koncernu VW asi pět let a pokud se budeme držet toho, že koncern VW vyrábí po celém světě skoro 10 milionů aut za rok, bude ho aféra během pěti let stát zhruba 800 eur (22 000 korun) na každém vyrobeném autě.

Koncern teď tlačí na dodavatele součástek. Jedná o dočasném snížení cen, které by pomohlo ušetřit zhruba tři miliardy eur. 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Koncern ale plánuje šetřit i jinde. Už dříve oznámený program úspory nákladů se bude týkat i mezd, mimořádných odměn a bonusů pro zaměstnance. Zkrátka přijde i vyšší management. Ve třetím čtvrtletí vyčlenilo finanční oddělení 6,5 miliardy eur na řešení krize Dieselgate.

Volkswagen bude v následující době utrácet mnohem méně peněz za reklamu a marketing obecně. Osekávání nákladů se dotkne také postradatelných modelů, které negenerují potřebné zisky. A Volkswagen samozřejmě značně omezí své sponzorské aktivity a také program motorsportu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků