Volkswagen šetří, kde se dá. Tlačí na dodavatele a omezí sponzorské aktivity

Řešení krize potrvá podle nového šéfa VW asi pět let. Koncern teď tlačí na dodavatele součástek, ale plánuje šetřit i jinde.
Volkswagen šetří, kde se dá. Tlačí na dodavatele a omezí sponzorské aktivity

Aféra Dieselgate by mohla koncern Volkswagen stát během příštích let až 40 miliard eur (1080 miliard korun), uvádí Automotive News. Nejde totiž jen o pokuty, ale také o hodnotu akcií a především o náklady spojené s opravami aut a hlavně se získáním ztracené důvěry.

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Dieselgate: Falešný software musel být výmysl několika málo inženýrů

Řešení krize potrvá podle nového šéfa koncernu VW asi pět let a pokud se budeme držet toho, že koncern VW vyrábí po celém světě skoro 10 milionů aut za rok, bude ho aféra během pěti let stát zhruba 800 eur (22 000 korun) na každém vyrobeném autě.

Koncern teď tlačí na dodavatele součástek. Jedná o dočasném snížení cen, které by pomohlo ušetřit zhruba tři miliardy eur. 

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Koncern ale plánuje šetřit i jinde. Už dříve oznámený program úspory nákladů se bude týkat i mezd, mimořádných odměn a bonusů pro zaměstnance. Zkrátka přijde i vyšší management. Ve třetím čtvrtletí vyčlenilo finanční oddělení 6,5 miliardy eur na řešení krize Dieselgate.

Volkswagen bude v následující době utrácet mnohem méně peněz za reklamu a marketing obecně. Osekávání nákladů se dotkne také postradatelných modelů, které negenerují potřebné zisky. A Volkswagen samozřejmě značně omezí své sponzorské aktivity a také program motorsportu.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků