Volkswagen se zbaví desítek tisíc zaměstnanců. Škody se to nemá týkat

O patnáct procent pracovních sil méně bude mít během několika příštích let koncern Volkswagen, informoval deník Handelsblatt.
Volkswagen se zbaví desítek tisíc zaměstnanců. Škody se to nemá týkat

Zhruba 3,7 miliardy eur (100 miliard korun) ročně hodlá v příštích letech ušetřit největší evropská automobilka Volkswagen díky tomu, že chystá zrušení přibližně třiceti tisíc pracovních míst. Akce by se měla odehrát v příštích pěti letech, do roku 2021.

Momentálně Volkswagen po celém světě ve svých závodech zaměstnává přibližně 610 tisíc lidí, třetina z toho pracuje přímo pro hlavní značku VW.

Největší část pracovních pozic se bude rušit přímo v Německu. Mělo by jít o závody v Emdenu, Wolfsburgu, Hannoveru, Slazgitteru, Braunschweigu a Kasselu. Další redukce se týká Severní Ameriky a Brazílie.

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Úsporné opatření je přímým důsledkem aféry Dieselgate, kvůli níž musí koncern upravit po celém světě software v 11 milionech naftových autech.

I když se motory mají upravit také v 1 200 000 vozech značky Škoda, té se zatím propouštění netýká. Škoda totiž patří k nejziskovějším značkám koncernu, a všechny její závody jsou v současnosti plně vytížené.

bazar

VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 278 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 135 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků