Volkswagen se zbaví desítek tisíc zaměstnanců. Škody se to nemá týkat

O patnáct procent pracovních sil méně bude mít během několika příštích let koncern Volkswagen, informoval deník Handelsblatt.
Volkswagen se zbaví desítek tisíc zaměstnanců. Škody se to nemá týkat

Zhruba 3,7 miliardy eur (100 miliard korun) ročně hodlá v příštích letech ušetřit největší evropská automobilka Volkswagen díky tomu, že chystá zrušení přibližně třiceti tisíc pracovních míst. Akce by se měla odehrát v příštích pěti letech, do roku 2021.

Momentálně Volkswagen po celém světě ve svých závodech zaměstnává přibližně 610 tisíc lidí, třetina z toho pracuje přímo pro hlavní značku VW.

Největší část pracovních pozic se bude rušit přímo v Německu. Mělo by jít o závody v Emdenu, Wolfsburgu, Hannoveru, Slazgitteru, Braunschweigu a Kasselu. Další redukce se týká Severní Ameriky a Brazílie.

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Úsporné opatření je přímým důsledkem aféry Dieselgate, kvůli níž musí koncern upravit po celém světě software v 11 milionech naftových autech.

I když se motory mají upravit také v 1 200 000 vozech značky Škoda, té se zatím propouštění netýká. Škoda totiž patří k nejziskovějším značkám koncernu, a všechny její závody jsou v současnosti plně vytížené.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků