Volkswagen se vyhne motorům se dvěma válci, zůstane zatím u tříválců

Volkswagen má na svědomí již několik menších motorových zvěrstev, za všechny zmiňme extrémně nekultivovaný tříválec 1,2 TDI. V oblasti snižování objemu a počtu válcům motorů navíc udává do značné míry směr svým konkurentům, jeho současná nabídka je doslova zaplavena malými přeplňovanými motory namísto větších atmosférických. Přesto se zdá, že i u VW znají alespoň nějakou míru, pod tři válce jít nehodlají.

V chystané produkční verzi konceptu VW Up!, který zřejmě ponese staronové jméno Lupo, se přitom měly objevit i dvouválcové motory, která třeba Fiat již stihl implantovat pod kapotu modelu 500C. Nestane se tak, jejich využití popřel sám šéf vývoje a výzkumu Ulrich Hackenberg.

Ten si i přes využití dvouválců ve Fiatech myslí, že downsizing má své limity a již nyní od nich není daleko. „Vylepšení nyní mohou být provedena pouze ve smyslu výkonu a úspornosti stávajících motorů, nikoli jejich dalším zmenšováním,” řekl Hackenberg a dodal, že Volkswagen bude místo vývoje dvouválců pokračovat ve zlepšování fungování tříválcových motorů.

Své k tomuto tématu řekl i Michael Hinz, člověk odpovědný za vývoj poslední inkarnace Jetty. Hinz přiznal, že firma experimentovala s dvouválci, jejich použití v produkčních modelech ale nakonec vyloučila - bude raději pokračovat ve vývoji tříválců, i když „...ani jejich projev není takový, jaký bychom si přáli.”

Můžeme se radovat nad tím, že alespoň Volkswagen nespěje k vytouženému zelenému motorovému ideálu, jednoválci, ale faktem je, že ani současné třívalce nejsou tak odladěné, aby řidiče či posádku neobtěžovaly tím jaké jsou. U Volkswagen to očividně vědí a dokonce veřejně přiznávají, smutné ale je, že před optimálními vlastnostmi motoru pro koncové uživatele dali přednost lepším výsledkům v testech normované spotřeby. Žádný jiný smysl totiž současné snižování objemu a počtu válců motorů pod rozumnou mez nemá, rozhodně ne, pokud si dáme na misky vah, co takový krok v reálném provozu dává a co bere...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Volkswagenu Up! Lite měl pod kapotou dvouválcový motor TDI. V sériové podobě se jej nedočká...
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků