Volkswagen se vyhne motorům se dvěma válci, zůstane zatím u tříválců

Volkswagen má na svědomí již několik menších motorových zvěrstev, za všechny zmiňme extrémně nekultivovaný tříválec 1,2 TDI. V oblasti snižování objemu a počtu válcům motorů navíc udává do značné míry směr svým konkurentům, jeho současná nabídka je doslova zaplavena malými přeplňovanými motory namísto větších atmosférických. Přesto se zdá, že i u VW znají alespoň nějakou míru, pod tři válce jít nehodlají.

V chystané produkční verzi konceptu VW Up!, který zřejmě ponese staronové jméno Lupo, se přitom měly objevit i dvouválcové motory, která třeba Fiat již stihl implantovat pod kapotu modelu 500C. Nestane se tak, jejich využití popřel sám šéf vývoje a výzkumu Ulrich Hackenberg.

Ten si i přes využití dvouválců ve Fiatech myslí, že downsizing má své limity a již nyní od nich není daleko. „Vylepšení nyní mohou být provedena pouze ve smyslu výkonu a úspornosti stávajících motorů, nikoli jejich dalším zmenšováním,” řekl Hackenberg a dodal, že Volkswagen bude místo vývoje dvouválců pokračovat ve zlepšování fungování tříválcových motorů.

Své k tomuto tématu řekl i Michael Hinz, člověk odpovědný za vývoj poslední inkarnace Jetty. Hinz přiznal, že firma experimentovala s dvouválci, jejich použití v produkčních modelech ale nakonec vyloučila - bude raději pokračovat ve vývoji tříválců, i když „...ani jejich projev není takový, jaký bychom si přáli.”

Můžeme se radovat nad tím, že alespoň Volkswagen nespěje k vytouženému zelenému motorovému ideálu, jednoválci, ale faktem je, že ani současné třívalce nejsou tak odladěné, aby řidiče či posádku neobtěžovaly tím jaké jsou. U Volkswagen to očividně vědí a dokonce veřejně přiznávají, smutné ale je, že před optimálními vlastnostmi motoru pro koncové uživatele dali přednost lepším výsledkům v testech normované spotřeby. Žádný jiný smysl totiž současné snižování objemu a počtu válců motorů pod rozumnou mez nemá, rozhodně ne, pokud si dáme na misky vah, co takový krok v reálném provozu dává a co bere...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Volkswagenu Up! Lite měl pod kapotou dvouválcový motor TDI. V sériové podobě se jej nedočká...
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků