Volkswagen se veze na rekordní vlně, píše zpravodaj E15 z Wolfsburgu

Volkswagen se veze na rekordní vlně, píše zpravodaj E15 z Wolfsburgu

Výroční tiskové konference v dolnosaském Wolfsburgu se dnes zúčastnil i zástupce šéfredaktora deníku E15 (Mladá fronta) Igor Záruba. Z jeho postřehů vybíráme:   

Ve statistikách s letopočtem 2010 se to hemží miliardami a miliony. Od začátku ledna do konce prosince prodal Volkswagen výrobky a služby za 126,9 miliardy eur. To je o 20,6 procent více než předloni (105,2 miliardy).

„Volkswagen jel vloni na plný plyn. Naše nové modely, ekologický přístup a velká přizpůsobivost vytvářejí nejlepší možný základ pro další růst,“ pronesl předseda představenstva Martin Winterkorn.

Provozní zisk poskočil na nebývalých 7,1 miliardy. Dostal se tak téměř na čtyřnásobek roku 2009, kdy obnášel 1,9 miliardy. Mohutný vzestup zařídil objem obchodů, cenové efekty, příznivé směnné kurzy, stejně jako výkony švédské dcery Scania, úspěchy divize finančního servisu a úspory. Hrubý zisk poskočil meziročně o 7,7 miliardy na devět miliard eur. Zisk po zdanění spočítali účetní na 7,2 miliardy. To je opět číslo, které nemá ve firemní historii obdoby. Čistý zisk stoupl na 1,6 miliardy eur.

Všeobecné zotavení na trzích vytáhlo v loňském roce poptávku po automobilech o 11,4 procenta na 58,7 milionu prodaných kusů. Volkswagen a jeho značky přidaly o 13,7 procenta a poprvé překonaly hranici sedmi milionů (7,2). V Číně si Němci a jejich akvizice upevnili se dvěma miliony udaných vozů vedoucí pozici, v USA posílili o dvacet procent, v jižní Americe o deset. Evropa kupovala výrazně méně, k řidičům doputovalo 3,6 milionu aut (+3,1 procenta). V domovské Spolkové republice Volkswagen dokonce oslabil, v porovnání s rokem 2009 šlo o 16,7 procenta.

„I tak jsme si vedli nejlépe na trhu, který se po doznění efektů šrotovací prémie smrskl o čtvrtinu,“ podotýká skupina. Mladoboleslavská Škoda zabodovala zejména v Rusku, Číně a Indii. Celkovým odbytem 763 tisíc vozů (+ 11,5 procenta) si připsala osmý rekordní rok v řadě. Provozní zisk se v meziročním porovnání zdvojnásobil na 447 milionů eur.

V lednu a únoru 2011 si vozidla Volkswagenu pořídilo už 1,2 milionu řidičů, o 17,5 procenta více než v předešlém období. Jde o další naplňování Strategie 2018, jež má vynést skupinu na trůn před japonskou Toyotu. Do té doby chce mít německý hráč posunout roční prodeje nad deset milionů, mít zisk před zdaněním nad osm procent výkonu a vytvořit 50 tisíc pracovních míst. 
 

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků