Volkswagen se veze na rekordní vlně, píše zpravodaj E15 z Wolfsburgu

Volkswagen se veze na rekordní vlně, píše zpravodaj E15 z Wolfsburgu

Výroční tiskové konference v dolnosaském Wolfsburgu se dnes zúčastnil i zástupce šéfredaktora deníku E15 (Mladá fronta) Igor Záruba. Z jeho postřehů vybíráme:   

Ve statistikách s letopočtem 2010 se to hemží miliardami a miliony. Od začátku ledna do konce prosince prodal Volkswagen výrobky a služby za 126,9 miliardy eur. To je o 20,6 procent více než předloni (105,2 miliardy).

„Volkswagen jel vloni na plný plyn. Naše nové modely, ekologický přístup a velká přizpůsobivost vytvářejí nejlepší možný základ pro další růst,“ pronesl předseda představenstva Martin Winterkorn.

Provozní zisk poskočil na nebývalých 7,1 miliardy. Dostal se tak téměř na čtyřnásobek roku 2009, kdy obnášel 1,9 miliardy. Mohutný vzestup zařídil objem obchodů, cenové efekty, příznivé směnné kurzy, stejně jako výkony švédské dcery Scania, úspěchy divize finančního servisu a úspory. Hrubý zisk poskočil meziročně o 7,7 miliardy na devět miliard eur. Zisk po zdanění spočítali účetní na 7,2 miliardy. To je opět číslo, které nemá ve firemní historii obdoby. Čistý zisk stoupl na 1,6 miliardy eur.

Všeobecné zotavení na trzích vytáhlo v loňském roce poptávku po automobilech o 11,4 procenta na 58,7 milionu prodaných kusů. Volkswagen a jeho značky přidaly o 13,7 procenta a poprvé překonaly hranici sedmi milionů (7,2). V Číně si Němci a jejich akvizice upevnili se dvěma miliony udaných vozů vedoucí pozici, v USA posílili o dvacet procent, v jižní Americe o deset. Evropa kupovala výrazně méně, k řidičům doputovalo 3,6 milionu aut (+3,1 procenta). V domovské Spolkové republice Volkswagen dokonce oslabil, v porovnání s rokem 2009 šlo o 16,7 procenta.

„I tak jsme si vedli nejlépe na trhu, který se po doznění efektů šrotovací prémie smrskl o čtvrtinu,“ podotýká skupina. Mladoboleslavská Škoda zabodovala zejména v Rusku, Číně a Indii. Celkovým odbytem 763 tisíc vozů (+ 11,5 procenta) si připsala osmý rekordní rok v řadě. Provozní zisk se v meziročním porovnání zdvojnásobil na 447 milionů eur.

V lednu a únoru 2011 si vozidla Volkswagenu pořídilo už 1,2 milionu řidičů, o 17,5 procenta více než v předešlém období. Jde o další naplňování Strategie 2018, jež má vynést skupinu na trůn před japonskou Toyotu. Do té doby chce mít německý hráč posunout roční prodeje nad deset milionů, mít zisk před zdaněním nad osm procent výkonu a vytvořit 50 tisíc pracovních míst. 
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků