Volkswagen se stal světovou jedničkou v počtu vyrobených aut

54 komentářů

Vantage
12. listopadu • 0:46

A je to tu zas....Vantage hájí hlas rozumu...Skyline hájí šikmooký...a R.O. hájí pravdu...a pak že svět není černobílej... jo, márv by měll radost... :-P

IvanP
11. listopadu • 19:40

KONEČNĚ!

Skyline
11. listopadu • 9:36

bylo by mozne byt trochu konkretni? Napriklad:
- v clanku se pise, ze VW pocita i s Porsche - predpokladam, ze vsak pocita i s Audi, Skodou a Seatem? A co Lambo a Bentley?
- za jake automobilky se pocitaji cisla pro Toyotu? Jsou tam i Scion, Lexus, Subaru?
- za jake obdobi ta statistika je, leden-zari 2009?Navic, matematika "trochu" nesedi, vysledky doted jsou 4.4M vozu pro VW a 4M pro Toyotu. Ta planuje vyrobit celkem 7M vozu, nicmene ani tak VW nedozene. Dosud byla vyroba prumerne 1.33M vozu za kvartal, najednou v tom ctvrtem bude 3M, tedy vice, nez dosavadni vyroba za dvojnasobne obdobi? To stejne plati i pro VW, ktery musi vyrobit tolik, co za posledni pulrok, aby mu vedeni zustalo (pocitam pro jednoduchost s tim, ze na "vyhru" mu staci 7.1M vozu).Protoze zprava neni oznacena jako tiskovka, predpokladam, ze ta data nekde mate, jen jste neuznal za nutne je publikovat, takze bych ocenil, kdybyste je mohl hodit aspon do diskuse.

petr
11. listopadu • 10:32

Subaru se nepočítá, je to za 9 měsíců letošního roku a je to trošku složitejší:"Volkswagen built around 4.4 million cars in the first three quarters of 2009 to Toyota’s 4.0 million.""From January to September this year, Toyota recorded 5.65 million sales globally, while Volkswagen posted 4.76 million sales."Takže VW víc aut vyrobil, Toyota jich víc prodala :-Dhttp://www.themotorreport.com.au/45844/volkswagen-overtakes-toyota-in-production-toyota-still-ahead-in-sales/

Skyline
11. listopadu • 11:28

Ta cisla nesedi. Podle fin reportu Toyoty jsou prodeje za 1-3/09 1.478M aut, za 4-9/09 pak 3.13M aut. To nam celkove dava 4.608M aut za 1-9/09 a neni tedy pravda, ze Toyota prodala jen 4M aut. Neni ale ani pravda tech 5.65. Stejne tak plan na 7.03M aut neni za tento rok, ale za rok financni, ktery ma Toyota od 1.4.2009 do 31.3.2010.Takze bych panu Klamovi doporucil, aby si priste bud fakta poradne zjistil, nebo, pokud je vi, je v clanku pouzil. Nevysel by z toho takovy blabol, jako ze Toyota "plánuje do konce čtvrtého kvartálu výrobu opět trochu „nakopnout“ a vyprodukovat zhruba 7 milionů vozidel", coz je uplna hovadina.

Matej Klamo
11. listopadu • 14:29

Mate pravdu vyznieva to zavadzajuco, ked to tam nie je tak napisane, doplnim ;-)

petr
11. listopadu • 12:10

Toyota vyrábí i náklaďáky a autobusy a ty se tam zřejmě nepočítají.
Jinak jsem koukal na stránky Toyoty a celková produkce za 1-9/2009 byla 4.937.729 (Toyota+Hino+Daihatsu) :-Dhttp://www2.toyota.co.jp/en/news/09/10/1028.html

Skyline
11. listopadu • 12:39

Moje udaje jsou "sales", nikoliv "production". Bohuzel z toho neni poznat, jestli tam Hino a Daihatsu jsou, nebo ne. Pritom mesicni sales overview je pouze Toyota/Scion/Lexus, takze moje cisla jsou nejspis take bez Hino/Daihatsu, ale na 100% to rict nemuzu. A zas tolik casu a zajmu, abych to lovil po vsech certech nemam:-) Cekal bych, ze tohle udela pan Klamo, bohuzel jen zkompiloval hromadu nesouvisejicich udaju a vyvodil z nich nesmyslne zavery, presne podle systemove poucky "sh.it in-sh.it out" (v odbornych publikacich pak obvykle spis "garbage in-garbage out").

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
12. listopadu • 21:08

Čísla ze kterých čerpá tento článek jsou špatná, proto to nesedí, Toyota je stále jedničkou i ve výrobě aut:
http://news.auto.cz/ekonomika/toyota-letos-vyrobila-vice-aut-nez-vw-group.html

Jyrka von Volkshaus
12. listopadu • 7:07

Proste skodivek a dalsich naprcanych velryb se proda vic nez nudnych rejzaku. Budes to hold muset prijmout jako fakt, ty rejzofile.

Radek Ondrášík
11. listopadu • 9:43

Ale no tak. Subaru se pod toyotu pocitat nebude, ona spoluprace s vlastnenim malinkeho podilu a plnym ovladnutim autobmoilky je kapku rozdil. Pak muze BMW pocitat i vse od PSA, protoze spolu spolupracuji apod.

Skyline
11. listopadu • 10:09

Me je uplne jedno, jaky ma podil, me jen zajima, jestli je tam pocita. Takze k veci Radku: je tam Subaru, nebo ne? Tvoje blaboleni mimo misu me nezajima.

Radek Ondrášík
11. listopadu • 10:15

Ne, do vysledku Toyoty se pocivaji jenom automobilky, ktere ovlada. Stejne jako tam neni Subaru, tak tam neni treba Fiat, Mazda, Volvo, Bobcat a dalsi kvanta vyrobcu vozu. Neni k tomu zadny duvod.

Skyline
11. listopadu • 11:37

Sranda, jak na ano-ne otazku vyplodis hromadu balastu. Ale dik:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
11. listopadu • 12:46

No proste mi pripada tvoje otazka naprosto magorska. To je jako by ses ptal, zda se do prodeju Toyoty pocita i Volvo.

Skyline
11. listopadu • 13:18

Toyota ma ve Volvu stejny, nebo alespon podobny podil, jako v Subaru?

Radek Ondrášík
11. listopadu • 13:59

ne, ale od jake meze podilu budeme prodeje zahrnovat? Proste bud toyota automobilku ovlada, nebo ne. Pokud ano, pak je na miste prodej pocitat, pokud ne, pak se pocitat nemaji.

Skyline
11. listopadu • 14:21

He he, "se nemaji"? Na to je nejaky zakon?:-D:-DJen me zajimalo, proc povazujes situaci stejnou, jako s Volvem. Zjevne jen tak, proste jsi zase nutne potreboval neco placnout. Vsak v poho, klidne si posluz:-D

Radek Ondrášík
11. listopadu • 15:16

Ja nechapu o co ti jde. Proste proc se ptas na Subaru, kdyz ta automobilka Toyote nepatri? Toyota ma podil pouze ve FHI a to tusim cca 15% a Fuji pak vlastni Subaru. Ano, Subaru pro Toyotu vyrabi par aut, ale Toyota proste Subaru neovlada a to ani pres Fuji, takze proc by se mely prodeje Subaru pocitat pod koncern toyota.To uz muzeme rovnou pod Toyotou pocitat Porsche, protoze to licencuje hybridni pohon, BWM, protoze s nim Toyota sdili cast vyvoje naftovych motoru, PSA protoze s nimi maji fabriku apod.Proste Toyota ma vliv na Subaru zhruba stejny, jako na ono Volvo, proto onen priklad.

WinDiesel
11. listopadu • 10:00

Myslím že kolega to myslel dobře, protože VW má ve zvyku započítávat i divizi nákladních aut - Scanii i Mann, a tam nemá kdovíjaké závratné podíly.
A je podíl 50% v Porchse základem pro připočítání Porsche do portfolia?
Mimochodem tímto zpsobem může Toyota připočítat i Hino a Daihatsu ale to Toyota nedělá. Volkswagen to ale dělá s gustem.

Radek Ondrášík
11. listopadu • 10:16

Volkswagen pocita ty u ktery ovlada zlatou akcii a je tedy vice mene plnym panem. Toyota dela to same. A takto to delaji vsechny koncerny. Takze jelikoz VW plne ovlada Porsche a neni to jenom standardni podil par procent, tak to tam opravnene pocita.A jinak, VW vlastni i akcie Toyoty ;)

x12345678
11. listopadu • 10:26

Postrádám informaci, zda v počtech je zahrnuta i Scania. I její akcie Voklswagen vlastní.

neodborník
11. listopadu • 9:29

Nevíte někdo přesněji než Matej, jak dlouho produkovala Toyota nejvíce aut na světě ? Nejlépe v měsících (těch je víc).

petr
11. listopadu • 10:21

Jedničkou se stala loni, takže asi 10-15 měsíců :-D
Do té doby (77 let) držel prvenství GM.

neodborník
11. listopadu • 9:15

Nevíte někdo přesněji než Matej, jak dlouho produkovala Toyota nejvíce aut na světě ? Nejlépe v měsících (těch je víc).

Lojza Píseckej
11. listopadu • 8:31

Ale za jaké období? Za měsíc? Za kvartál? A za který? Ta informace v článku je nic neříkající. Také by mělo být uvedeno, kolik z toho tvořila produkce Porsche, když celkovou produkci tak ovlivnila.Chce to postihnout souvislosti a vyjadřovat se vždy ke vztahu k období atd.

Zelí
11. listopadu • 7:12

Nevím, jak to ti japonci dělají, ale žádné bombastické titulky o pádu prodejů toyoty jsem nečetl. Pěkně v tichosti, aby se zákazníci náhodou něco nedozvěděli jim prodeje spadly o 30%. A novináři drží basu - mlčí. Musí dostat asi řádně nasypáno.

petr
11. listopadu • 8:12

Zkuste číst i jiné servery mimo Autorevue a nebudete mít halucinace o konspirační teorii ;-)http://ekonomika.idnes.cz/toyota-ceka-prvni-ztratu-v-historii-d7a-/ekoakcie.asp?c=A081222_121214_ekoakcie_vemhttp://finweb.ihned.cz/c1-37973040-toyota-propadla-do-ztraty-77-8-miliardy-jenu-celorocni-vyhled-se-ale-zlepsilhttp://news.auto.cz/ekonomika/toyota-ocekava-pokles-prodeje-o-7-nevyuzije-tretinu-kapacit.htmlhttp://ekonomika.ihned.cz/c1-36763610-volkswagen-dobyva-svetovy-automobilovy-trh-muze-porazit-toyotu

Radek Ondrášík
11. listopadu • 7:40

Publikuje se jenom to, co se vydava. Takze rusty se publikuji, propady se tutlaji. Klasika u vsech a vzdy. Jednou ten a jednou onen. A nasypano maji dostat za co? Ze nic nenapisou? Ale no tak, nezij ve fantasu.

Zelí
11. listopadu • 9:00

Ale to snad ne. To snad nemyslíte vážně. Právě naopak zpravodajství je tvořeno jenom ze špatných zpráv. To je zákon komerční žurnalistiky. Pozitivní zprávy nikdo nečte. Ty nezvyšují prodejnost periodik a návštěvnost webů.

Radek Ondrášík
11. listopadu • 9:18

No vy jste zase teoretik. Dobra zprava a negativni zprava mivaji vice mene stejny ucinek. Ono zalezi o cem ta zprava ne, a ne to, zda je pozitivni, nebo negativni.Pozitivni zprava o vysledku AAA Auto ma daleko vetsi efekt, nez negativni o tom, ze Toyota dela svolavaci akci, protoze udelala pri konstrukci chybu.Takze zkuste vyskocit z ulity teorie a vice zabrednout do praxe.

Zelí
11. listopadu • 21:39

Jaký efekt má pozitivní zpráva o výsledku hospodaření společnosti AAA na titulní straně blesku. Žádný.... a proto tam nikdy nebude.
Naopak negativní zpráva o úpadku společnosti aaa a např.zpronevěra peněz zákazníků má na prodej blesku pozitivní účinek a proto má šanci se tam dostat.
Taktéž to platí pro zpravodajství státní ČT1.

petr
11. listopadu • 7:10

Co takhle udělat článek o "výrobní vadě" (je to v uvozovkách, protože dle Škodovky to je konstrukční záměr :-D ) nové Fabie:http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209452801081105-cerne-ovce/?streamtype=WM2Uděláte tím radost antiškodovkářům a pod článkem Vám vznikne pěkný flame (více přístupů = víc peněz z reklamy ;-) ).

Radek Ondrášík
11. listopadu • 7:38

ale no tak Petre, Skoda o tom vi, neni to vyrobni vada, proste je to konstrukcni reseni a budes se divit, ale presne tento system pouziva mnohem vice automobilek (v evrope i jinde..), tedy vyuzivani dutych nosniku k odvodu vody. U Fabie jde jenom o to, ze vypust neni uplne rozumne resena...

soukroma_osoba
17. listopadu • 13:31

Mam v sirsim pribuzenstvu soudniho znalce, automechanika, specialistu na skodovky, ktery je zna do posledniho sroubku. Jeho zcela soukrome vyjadreni, kdyz jsme na tohle tema privedli rec: fabia je urcena pro jizdu po zpevnenych vozovkach, neni to terenak a pokud tim nekdo v terenu nebo po hnojisti jezdi a spodek nevycisti, je to jeho problem. Veskere cesty pro odtok vody jsou konzervovany zvlastnim voskem, ktery se pri vyrobe dostane vsude dovnitr tak, ze v urcite fazi vyroby je cela karoserie do toho konzervacniho prostredku uplne ponorena a ten pak vsude pronikne a ulpi ve vsech zakoutich.
Ja osobne si myslim, ze pan Ondrasik ma pravdu v tom, ze "vypust neni uplne rozumne resena...." ale: nic a nikdo neni dokonaly. Pokud ta vypust nebude centrem masivni koroze, tak asi opravdu neni co resit.

Servis VW
11. listopadu • 13:29

Pane Ondrášíku, zase hloupě lžete!!!!!!!!! To ani trochu není pravda!

Radek Ondrášík
11. listopadu • 15:34

Ano, ted jste nam to vsem osvetlil. Zkuste si dat priste jeste lepsi nick, bude to jeste duveryhodnejsi. A zkuste u toho onikat.

petr
11. listopadu • 8:06

Takže soudní znalci jsou idioti ?

x12345678
11. listopadu • 10:24

To petr a téma soudní znalci: Ano, někteří jimi skutečně jsou. Jen část soudních znalců má kulaté razítko oprávněně.

petr
11. listopadu • 10:33

Proto bych k tomu (možná i majitelé Fabií) uvítal trošku odbornější článek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
11. listopadu • 18:37

Tak to musíš nahoru naťukat něco jiného než zdejší pat a mat web

Radek Ondrášík
11. listopadu • 8:19

Cela ta reportaz byla ucelove resena. To, ze to snizuje zivotnost je jasne, nicmene vyrobce dava zaruku ze zakona 2 roky a to proste vydrzi. vyrobce nema povinnost delat auta, co nezrezici za 20 let. Navic i tak ma Skoda 12 let proti proreziveni zaruku.Navic proc takove halo, kdyz to same pouziva kde kdo? Dyt to je system, co se v auto prumyslu pouziva co vim alespon 10 let v ruzne forme? Ale chapu, ze zakomplexovanec z toho udela svuj masturbacni material.A k soudnim znalcum - ti jsou idioti. Jak jinak si vysvetlit, ze 2 znalci udelaji na jednu vec dva rozdilne posudky, vzdy dle toho, kdo je plati ;)Proste Skoda to tak navrhla a ono to tak funguje. Ze to neni nejlepsi vi kazdy, nicmene neni to nic, co by v autech uz roky nebylo. Jenom jeden nouma na to prisel dnes.

petr
11. listopadu • 10:18

Tak proč odborníci ze Škoda Auto v protokolu uvedli, že to tam "někudy" teče ?
Ale tady se 2 znalci shodli na tom, že to je určeno max. pro skondenzovanou vodu a ne jako průtokáč.
Která další auta mají tak velký průtok vody skrze nosník karoserie ?
Ono je klidně možné, že konstruktér byl idiot (u škodovky nic nového, viz motory HTP nebo Roomster) a opravdu to tak navrhl. Proto jsem to sem napsal, aby k tomu vzniknul seriózní článek s odbornými podklady, který by vyvrátil argumenty jedné ze stran toho sporu ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
11. listopadu • 10:36

Pro toto žádné argumenty nejsou. Prostě je to takto řešeno a to úmyslně. Můžeme si o tom myslet cokoli, ale není to vada jako taková. Vadou může být maximálně to, že výpust je špatně řešena a dochází k zacpání. Samotný průtok nosníkem ovšem vadou vozu není. Vadou by to bylo, pokud by tam voda tekla, když nemá, ovšem automobilka při konstrukci počítala s tím, že tam ta voda poteče.To, že nějaký "znalec" řekne, že to slouží pro kondenzát je jenom proto, aby z toho byla afera. Prostě koho chleba jíš...Ja osobne bych to takto neresil, protoze tim samozrejme dojde ke snizeni zivotnosti, ale na druhou stranu auto ma furt zaruku 12 let proti proreziveni, takze pokud mi to vydrzi 12 let, tak proc se s tim stresvoat.A jinak rad si vyslednu vase odborne stanoviska na HTP a Roomster. Ale na druhou stranu, kdyz si clovek prohledne vase prispevky nejen na tomto foru, ma o fundovanosti jasno.

petr
11. listopadu • 12:00

Stále nevím, která auta propouští vodu přes nosníky. Např. Fabie 1 to tak nemá, ta to má přes podběhy.
Konstrukční chyba u prvních HTP je známa, stačí použít Google a konstrukční chyba Roomsteru byla prokázána při crashtestu, což jste doufám postřehl.Pořád ale nevím proč Škodovka udavá, že voda tam teče "někudy" (jako konstruktéři by snad měli vědět kudy) a proč o tom neví autorizované servisy když je to podle vás standardní řešení atd.No ale jak znám Vaše příspěvky, tak vždy vyplodíte něco rádoby odborného a to pak někdo věcnými argumenty vyvrátí, tak už nereagujete. Takže si vzájemně nemáme s ohledem na fundovanost co vyčítat :-P

Rebik
11. listopadu • 17:13

Fabie I to měla uplně stejně. Stejně jako plno dalších aut v koncernu VW. A stejně tak třeba Ford, Opel, Peugeot atd.

Vantage
12. listopadu • 0:42

2Petr: mohl bys mi prosím prozradit konstrukční vadu u fábie 1?
děkujiPředpokládám, že u roomsteru máš na mysli poškození kabelů vedoucích z baterie - při Ctestu, které se u ranných sérií okamžitě neopravovalo, ale až při první sp.
nebo je tam ještě něco jiného?

Vantage
12. listopadu • 0:47

ehm, ne fábie 1, ale HTP...

petr
12. listopadu • 6:57

V poho, ono se to týká prvních HTP, tedy ve Fabii I. Jde o to, že nechali docela volnej rozvodový řetěz, který byl napínán pouze hydraulikou, které chvíli trvá než řetěz napne a pokud v tu chvíli motor vytočíš, tak ti řetez přeskočí a už nikam nejedeš ;-)

Vantage
13. listopadu • 13:05

OMG, tohle je typický. Mamlas, kterej v životě neviděl rozebranej motor najde v nějakým rádobyodborným časopise informaci (popřípadě ji slyší v hospodě) a pak ji zkomolí a šíří dál...Zmíněnou závadu měly na triku krátký vodící lišty a špatnej napínák. Měnilo se v rámci SP. Neříkám že htp je nějakej zázrak - problémů měl víc (cívky, netěnící gulfera klikovky...) ale není to nic co by vybočovalo z řady.Podobný problémy má většina motorů - od italů až po toyotu... Ale je mi jasný, že tohle "chytrák", kterej rozebranej motor v životě neviděl, v životě nepochopí...

Jyrka von Volkshaus
11. listopadu • 7:21

Ze by mindracek?

homer
11. listopadu • 1:41

to tedy vlčáci měli soupeře: automobilku bez oddělení kvality a automobilku bez oddělení designu:-/

Thor
11. listopadu • 13:53

Ty ses do toho nějak zamotal ne? Mluvíš teď o VW že?:-P

Radunna
11. listopadu • 11:24

Já už jen čekám kdy se na trhu objeví Porsche Cerrera TDI. A když se tak stane, tak jen proto, že se to "bude" prodávat. Duše Porsche je nadobro v pr****

Doporučujeme

Články odjinud