Volkswagen se stal světovou jedničkou v počtu vyrobených aut

Je to už něco přes rok, co se Volkswagen i díky spekulacím s jeho akciemi ze strany Porsche stal automobilkou s nejvyšší tržní kapitalizací a tuto pozici si udržel dodnes. Nyní si s velkou pompou připisuje další významné prvenství. Poté co se z pohledu celkových prodejů dostal před Ford, se Wolfsburgské automobilce podařilo předběhnout v počtu vyrobených automobilů dlouholetou jedničku, japonskou Toyotu.

Samozřejmě, jak to v případu velkých statistik bývá, i zde najdeme nějaký ty „hrátky“ s čísly. V případě VW nyní tedy mluvíme už i o modelech Porsche, které dohromady se všemi dalšími koncernovými značkami dělají zhruba 4,4 milionu kusů, čímž VW Toyotu předběhl zhruba o 400 000 vozidel.
Za posuny v tomto žebříčku si ale může především sama Toyota, resp. finanční problémy, které ji zasáhly. Z toho vyplynulo omezování produkce, rozsáhlé změny strategických plánů a velmi slabé prodeje v letních měsících. Volkswagenu se taktéž podařilo prorazit v Číně, kde ale Toyota rozhodně není žádným nováčkem, a tak si svou pozici celkem solidně udržela. Produkty Volkswagenu též lépe vyšly z letního běsnění okolo tzv. šrotovného, v rámci něhož se většině zemí staly žádanějšími vozy než auta od Toyoty.
Připomeňme, že Toyota plánuje do konce čtvrtého kvartálu finanční roku (do konce března 2010) výrobu opět trochu „nakopnout“ a vyprodukovat zhruba 7 milionů vozidel. Německý koncern však zřejmě už letos nedožene.
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků