Volkswagen se stal světovou jedničkou v počtu vyrobených aut

Je to už něco přes rok, co se Volkswagen i díky spekulacím s jeho akciemi ze strany Porsche stal automobilkou s nejvyšší tržní kapitalizací a tuto pozici si udržel dodnes. Nyní si s velkou pompou připisuje další významné prvenství. Poté co se z pohledu celkových prodejů dostal před Ford, se Wolfsburgské automobilce podařilo předběhnout v počtu vyrobených automobilů dlouholetou jedničku, japonskou Toyotu.

Samozřejmě, jak to v případu velkých statistik bývá, i zde najdeme nějaký ty „hrátky“ s čísly. V případě VW nyní tedy mluvíme už i o modelech Porsche, které dohromady se všemi dalšími koncernovými značkami dělají zhruba 4,4 milionu kusů, čímž VW Toyotu předběhl zhruba o 400 000 vozidel.
Za posuny v tomto žebříčku si ale může především sama Toyota, resp. finanční problémy, které ji zasáhly. Z toho vyplynulo omezování produkce, rozsáhlé změny strategických plánů a velmi slabé prodeje v letních měsících. Volkswagenu se taktéž podařilo prorazit v Číně, kde ale Toyota rozhodně není žádným nováčkem, a tak si svou pozici celkem solidně udržela. Produkty Volkswagenu též lépe vyšly z letního běsnění okolo tzv. šrotovného, v rámci něhož se většině zemí staly žádanějšími vozy než auta od Toyoty.
Připomeňme, že Toyota plánuje do konce čtvrtého kvartálu finanční roku (do konce března 2010) výrobu opět trochu „nakopnout“ a vyprodukovat zhruba 7 milionů vozidel. Německý koncern však zřejmě už letos nedožene.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků