Volkswagen se spotřebou 1 litr na sto do roku 2010

Německá automobilka to myslí s uvedením vozu se spotřebou pod jeden litr na 100 kilometrů skutečně vážně. Do roku 2010 chce začít vůz, který bude schopen běžného městského a příměstského provozu a pojmout by měl dva pasažéry.

Produkční verze se totiž točí okolo studie z roku 2002, která byla vybavena naftovým jednoválcem a která této hodnoty při testovacích jízdách dosáhla. Studie čistě aerodynamického vozu byla schopna pojmout dva pasažéry, kteří seděli za sebou.

Na rozdíl od podobných pokusů s malými a úspornými modely Volkswagenu by měl být tento cenově dostupný a projekt by tak nebyl dopředu odsouzen k neúspěchu, případně jen k malému úspěchu.

Těžko říci, jak bude nakonec vůz vypadat, ale pokud má dosáhnout podobné kombinované spotřeby, nepůjde o nic praktického. Malé rozměry, aerodynamický tvar, malá hmotnost a to vše bude muset splnit potřebné bezpečnostní normy. Jak se s tím technici automobilky poperou uvidíme zhruba do dvou let.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků