Volkswagen se spotřebou 1 litr na sto do roku 2010

Volkswagen se spotřebou 1 litr na sto do roku 2010

Německá automobilka to myslí s uvedením vozu se spotřebou pod jeden litr na 100 kilometrů skutečně vážně. Do roku 2010 chce začít vůz, který bude schopen běžného městského a příměstského provozu a pojmout by měl dva pasažéry.

Produkční verze se totiž točí okolo studie z roku 2002, která byla vybavena naftovým jednoválcem a která této hodnoty při testovacích jízdách dosáhla. Studie čistě aerodynamického vozu byla schopna pojmout dva pasažéry, kteří seděli za sebou.

Na rozdíl od podobných pokusů s malými a úspornými modely Volkswagenu by měl být tento cenově dostupný a projekt by tak nebyl dopředu odsouzen k neúspěchu, případně jen k malému úspěchu.

Těžko říci, jak bude nakonec vůz vypadat, ale pokud má dosáhnout podobné kombinované spotřeby, nepůjde o nic praktického. Malé rozměry, aerodynamický tvar, malá hmotnost a to vše bude muset splnit potřebné bezpečnostní normy. Jak se s tím technici automobilky poperou uvidíme zhruba do dvou let.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků