Volkswagen se spotřebou 1 litr na sto do roku 2010

Německá automobilka to myslí s uvedením vozu se spotřebou pod jeden litr na 100 kilometrů skutečně vážně. Do roku 2010 chce začít vůz, který bude schopen běžného městského a příměstského provozu a pojmout by měl dva pasažéry.

Produkční verze se totiž točí okolo studie z roku 2002, která byla vybavena naftovým jednoválcem a která této hodnoty při testovacích jízdách dosáhla. Studie čistě aerodynamického vozu byla schopna pojmout dva pasažéry, kteří seděli za sebou.

Na rozdíl od podobných pokusů s malými a úspornými modely Volkswagenu by měl být tento cenově dostupný a projekt by tak nebyl dopředu odsouzen k neúspěchu, případně jen k malému úspěchu.

Těžko říci, jak bude nakonec vůz vypadat, ale pokud má dosáhnout podobné kombinované spotřeby, nepůjde o nic praktického. Malé rozměry, aerodynamický tvar, malá hmotnost a to vše bude muset splnit potřebné bezpečnostní normy. Jak se s tím technici automobilky poperou uvidíme zhruba do dvou let.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků