Volkswagen se spotřebou 1 litr na sto do roku 2010

Německá automobilka to myslí s uvedením vozu se spotřebou pod jeden litr na 100 kilometrů skutečně vážně. Do roku 2010 chce začít vůz, který bude schopen běžného městského a příměstského provozu a pojmout by měl dva pasažéry.

Produkční verze se totiž točí okolo studie z roku 2002, která byla vybavena naftovým jednoválcem a která této hodnoty při testovacích jízdách dosáhla. Studie čistě aerodynamického vozu byla schopna pojmout dva pasažéry, kteří seděli za sebou.

Na rozdíl od podobných pokusů s malými a úspornými modely Volkswagenu by měl být tento cenově dostupný a projekt by tak nebyl dopředu odsouzen k neúspěchu, případně jen k malému úspěchu.

Těžko říci, jak bude nakonec vůz vypadat, ale pokud má dosáhnout podobné kombinované spotřeby, nepůjde o nic praktického. Malé rozměry, aerodynamický tvar, malá hmotnost a to vše bude muset splnit potřebné bezpečnostní normy. Jak se s tím technici automobilky poperou uvidíme zhruba do dvou let.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků