Volkswagen se rozpovídal o nástupci Beetlu. Má být úplně jiný

Příští generace novodobého Volkswagenu Brouk je ve Wolfsburgu stále zvažována. S tím původním by toho ale měla společného ještě méně, než dosud.

Nedávno jsme se testem rozloučili s druhou generací novodobého Volkswagenu Beetle s tím, že jej lze koupit už jen po skladech dealerů a nástupce je zatím ve hvězdách. Nyní zástupci Volkswagenu přiznávají, že ze hry nový Brouk není a zvažují jej. Mluví o něm ale pouze v souvislosti s elektrickou ofenzivou. Ta je ve znamení budoucí řady I.D..

"Naším prvním cílem u řady I.D. jsou vysokoobrátkové modely. Tato auta mají velmi komplikovaný a drahý vývoj. Až poté se můžeme soustředit na image modely," vysvětluje pro britský Autocar šéf designu Volkswagenu, Klaus Bischoff.

Jak zrestaurovat motor Volkswagenu Beetle? Tady je zrychlený návod

Jak zrestaurovat motor Volkswagenu Beetle? Tady je zrychlený návod

Tím Bischoff naráží právě na Beetle. Pokud novou generaci postaví, podle něj by speciální modulární platformu MEB využila především k větší praktičnosti. "Dnešní Beetle je velmi atraktivním dvoudveřovým kupé či kabrioletem. Ale právě to jej limituje v prodejích, je to zkrátka okrajový model. Pokud se podíváte na platformu MEB, nejkratší rozvor má zamýšlený hatchback. Tato plošina je prostorově úsporná, takže pokud ji vezmete a uděláte na ni Beetle, zbavíte se kompromisů ohledně praktičnosti a stále to bude atraktivní auto," doplňuje Bischoff s tím, že už dokonce nakreslil několik návrhů takového auta se čtveřicí dveří. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Konkurence mezi hatchbackem I.D., který má být s velikostí Golfu jádrem nabídky elektrické ofenzivy Volkswagenu, a právě čtyřdveřovým Beetlem na stejných základech se nebojí: "Vždy jsme zvládli nabízet více podobných modelů najednou."

Zatímco od spalovacího pohonu a striktně dvoudveřové karoserie se příští Brouk možná oprostí, návrat k tradici původního Käfera by se mohl konat ve smyslu pohonu. Nový šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess se o tom zmínil už v loňském roce. "S elektrickým pohonem můžeme být snáze blíž k historii, protože se můžeme vrátit k motoru vzadu," odhalil.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků