Volkswagen se rozpovídal o nástupci Beetlu. Má být úplně jiný

Příští generace novodobého Volkswagenu Brouk je ve Wolfsburgu stále zvažována. S tím původním by toho ale měla společného ještě méně, než dosud.

Nedávno jsme se testem rozloučili s druhou generací novodobého Volkswagenu Beetle s tím, že jej lze koupit už jen po skladech dealerů a nástupce je zatím ve hvězdách. Nyní zástupci Volkswagenu přiznávají, že ze hry nový Brouk není a zvažují jej. Mluví o něm ale pouze v souvislosti s elektrickou ofenzivou. Ta je ve znamení budoucí řady I.D..

"Naším prvním cílem u řady I.D. jsou vysokoobrátkové modely. Tato auta mají velmi komplikovaný a drahý vývoj. Až poté se můžeme soustředit na image modely," vysvětluje pro britský Autocar šéf designu Volkswagenu, Klaus Bischoff.

Jak zrestaurovat motor Volkswagenu Beetle? Tady je zrychlený návod

Jak zrestaurovat motor Volkswagenu Beetle? Tady je zrychlený návod

Tím Bischoff naráží právě na Beetle. Pokud novou generaci postaví, podle něj by speciální modulární platformu MEB využila především k větší praktičnosti. "Dnešní Beetle je velmi atraktivním dvoudveřovým kupé či kabrioletem. Ale právě to jej limituje v prodejích, je to zkrátka okrajový model. Pokud se podíváte na platformu MEB, nejkratší rozvor má zamýšlený hatchback. Tato plošina je prostorově úsporná, takže pokud ji vezmete a uděláte na ni Beetle, zbavíte se kompromisů ohledně praktičnosti a stále to bude atraktivní auto," doplňuje Bischoff s tím, že už dokonce nakreslil několik návrhů takového auta se čtveřicí dveří. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Konkurence mezi hatchbackem I.D., který má být s velikostí Golfu jádrem nabídky elektrické ofenzivy Volkswagenu, a právě čtyřdveřovým Beetlem na stejných základech se nebojí: "Vždy jsme zvládli nabízet více podobných modelů najednou."

Zatímco od spalovacího pohonu a striktně dvoudveřové karoserie se příští Brouk možná oprostí, návrat k tradici původního Käfera by se mohl konat ve smyslu pohonu. Nový šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess se o tom zmínil už v loňském roce. "S elektrickým pohonem můžeme být snáze blíž k historii, protože se můžeme vrátit k motoru vzadu," odhalil.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků