Volkswagen se rozpovídal o nástupci Beetlu. Má být úplně jiný

Příští generace novodobého Volkswagenu Brouk je ve Wolfsburgu stále zvažována. S tím původním by toho ale měla společného ještě méně, než dosud.

Nedávno jsme se testem rozloučili s druhou generací novodobého Volkswagenu Beetle s tím, že jej lze koupit už jen po skladech dealerů a nástupce je zatím ve hvězdách. Nyní zástupci Volkswagenu přiznávají, že ze hry nový Brouk není a zvažují jej. Mluví o něm ale pouze v souvislosti s elektrickou ofenzivou. Ta je ve znamení budoucí řady I.D..

"Naším prvním cílem u řady I.D. jsou vysokoobrátkové modely. Tato auta mají velmi komplikovaný a drahý vývoj. Až poté se můžeme soustředit na image modely," vysvětluje pro britský Autocar šéf designu Volkswagenu, Klaus Bischoff.

Jak zrestaurovat motor Volkswagenu Beetle? Tady je zrychlený návod

Jak zrestaurovat motor Volkswagenu Beetle? Tady je zrychlený návod

Tím Bischoff naráží právě na Beetle. Pokud novou generaci postaví, podle něj by speciální modulární platformu MEB využila především k větší praktičnosti. "Dnešní Beetle je velmi atraktivním dvoudveřovým kupé či kabrioletem. Ale právě to jej limituje v prodejích, je to zkrátka okrajový model. Pokud se podíváte na platformu MEB, nejkratší rozvor má zamýšlený hatchback. Tato plošina je prostorově úsporná, takže pokud ji vezmete a uděláte na ni Beetle, zbavíte se kompromisů ohledně praktičnosti a stále to bude atraktivní auto," doplňuje Bischoff s tím, že už dokonce nakreslil několik návrhů takového auta se čtveřicí dveří. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Konkurence mezi hatchbackem I.D., který má být s velikostí Golfu jádrem nabídky elektrické ofenzivy Volkswagenu, a právě čtyřdveřovým Beetlem na stejných základech se nebojí: "Vždy jsme zvládli nabízet více podobných modelů najednou."

Zatímco od spalovacího pohonu a striktně dvoudveřové karoserie se příští Brouk možná oprostí, návrat k tradici původního Käfera by se mohl konat ve smyslu pohonu. Nový šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess se o tom zmínil už v loňském roce. "S elektrickým pohonem můžeme být snáze blíž k historii, protože se můžeme vrátit k motoru vzadu," odhalil.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků