Volkswagen Scirocco R: vrcholná verze je venku

Sériové provedení vrcholu řady Scirocco se včera představilo na Nürburgringu. Pojďte se námi podívat, co všechno nabídne.

Již vloni v červenci jsme na tomto místě naznačili, že Volkswagen pracuje na Sciroccu R, které stane na vrcholu nabídky této modelové řady. Teprve nyní se však tento projekt stává skutečností.

Předobrazem Scirocca R, které vám nabízíme na přiložených snímcích, se stala studie GT24, jíž se Volkswagen vloni prezentoval na prestižním značkovém rakouském setkání Wörthersee Tour (o letošním ročníku této akce jsme shodou okolností psali včera v souvislosti s novou studií Audi Q5 Custom). Na koncept GT24 záhy navázala studie Scirocco Study R, již ponejprv spatřili návštěvníci loňského autosalonu v Boloni. Sériový Volkswagen Scirocco R se v těchto dnech prezentuje v rámci vytrvalostních závodů na Nürburgringu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka z Wolfsburgu se na první pohled vyznačuje mohutným předním nárazníkem, který hostí rozměrné vstupy vzduchu k chladiči a brzdám, ale také nové světlomety z LED určené pro denní svícení. Pozorný divák zaznamená též sníženou světlou výšku, mírně rozšířené blatníky nebo osmnáctipalcová litá kola Talladega s pneumatikami o rozměru 235/40. Nová loga se stylizovaným písmenem R se objevila na nízké, černé mřížce chladiče i na zádi vozu. Ta hostí nový střešní spoiler a difuzor ve spodní části nárazníku, které zvyšují přítlak na zadní nápravě při vyšších rychlostech. Mohutné brzdiče jsou stejně jako maska chladiče či zrcátka lakovány černě, kotouče vpředu mají průměr 345, vzadu pak 310 mm.

Volkswagen Scirocco R je dlouhý 4 264, široký 1 810 a vysoký 1 394 mm, s manuální převodovkou činí jeho pohotovostní hmotnost 1 333 kg, k níž automatická DSG přidává 20 kg. Pod kapotou se skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec 2,0 TFSI s přímým vstřikováním, a sice v naladění, v jakém se vyskytuje v Audi S3 a objeví se s ním i v připravovaném Golfu R. Dosahuje nejvyššího výkonu 265 koní (198 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm v rozmezí 2 500 až 5 000 ot./min. Kombinován může být s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, nebo automatickou skříní DSG. Vůz s nimi zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 (6,4 pro DSG) s, v kombinovaném režimu činí jeho průměrná spotřeba 8,3 (8,2) l/100 km a maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na hranici 250 km/h, kdy u manuální převodovky na šestku točí 6 320 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen zůstal i u vrcholného provedení řady Scirocco u pohonu předních kol (uvidíme, jestli se také v tomto případě zvedne proti postupu automobilky podobná vlna odporu, jak tomu bylo v případě Fordu Focus RS). Ten je opatřen koncernovým, elektronicky řízeným diferenciálem XDS, jenž dále zlepšuje schopnosti „samosvorného“ systému EDS, jenž je jinak součástí stabilizační soustavy ESP. Při rychlém průjezdu zatáčkou XDS rozpozná riziko prokluzu vnitřního předního kola a vyvine tlak v hydraulickém systému, který začne toto kolo přibržďovat. Tím částečně eliminuje nepříznivé jevy typické pro výkonné vozy s pohonem předních kol, ale také přidá jiné (třeba přehřáté brzdy na povrchu s menší adhezí, i když moc nebrzdíte...).

Do seznamu standardní výbavy Volkswagenu Scirocco R patří bi-xenonové světlomety, šestice airbagů, systém ESP nebo polosamočinná klimatizace Climatic. Oficiální premiéru oslaví letos ve Frankfurtu a v evropských showroomech se objeví v září.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco R
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků