Volkswagen Scirocco R: vrcholná verze je venku

Sériové provedení vrcholu řady Scirocco se včera představilo na Nürburgringu. Pojďte se námi podívat, co všechno nabídne.

Již vloni v červenci jsme na tomto místě naznačili, že Volkswagen pracuje na Sciroccu R, které stane na vrcholu nabídky této modelové řady. Teprve nyní se však tento projekt stává skutečností.

Předobrazem Scirocca R, které vám nabízíme na přiložených snímcích, se stala studie GT24, jíž se Volkswagen vloni prezentoval na prestižním značkovém rakouském setkání Wörthersee Tour (o letošním ročníku této akce jsme shodou okolností psali včera v souvislosti s novou studií Audi Q5 Custom). Na koncept GT24 záhy navázala studie Scirocco Study R, již ponejprv spatřili návštěvníci loňského autosalonu v Boloni. Sériový Volkswagen Scirocco R se v těchto dnech prezentuje v rámci vytrvalostních závodů na Nürburgringu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka z Wolfsburgu se na první pohled vyznačuje mohutným předním nárazníkem, který hostí rozměrné vstupy vzduchu k chladiči a brzdám, ale také nové světlomety z LED určené pro denní svícení. Pozorný divák zaznamená též sníženou světlou výšku, mírně rozšířené blatníky nebo osmnáctipalcová litá kola Talladega s pneumatikami o rozměru 235/40. Nová loga se stylizovaným písmenem R se objevila na nízké, černé mřížce chladiče i na zádi vozu. Ta hostí nový střešní spoiler a difuzor ve spodní části nárazníku, které zvyšují přítlak na zadní nápravě při vyšších rychlostech. Mohutné brzdiče jsou stejně jako maska chladiče či zrcátka lakovány černě, kotouče vpředu mají průměr 345, vzadu pak 310 mm.

Volkswagen Scirocco R je dlouhý 4 264, široký 1 810 a vysoký 1 394 mm, s manuální převodovkou činí jeho pohotovostní hmotnost 1 333 kg, k níž automatická DSG přidává 20 kg. Pod kapotou se skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec 2,0 TFSI s přímým vstřikováním, a sice v naladění, v jakém se vyskytuje v Audi S3 a objeví se s ním i v připravovaném Golfu R. Dosahuje nejvyššího výkonu 265 koní (198 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm v rozmezí 2 500 až 5 000 ot./min. Kombinován může být s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, nebo automatickou skříní DSG. Vůz s nimi zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 (6,4 pro DSG) s, v kombinovaném režimu činí jeho průměrná spotřeba 8,3 (8,2) l/100 km a maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na hranici 250 km/h, kdy u manuální převodovky na šestku točí 6 320 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen zůstal i u vrcholného provedení řady Scirocco u pohonu předních kol (uvidíme, jestli se také v tomto případě zvedne proti postupu automobilky podobná vlna odporu, jak tomu bylo v případě Fordu Focus RS). Ten je opatřen koncernovým, elektronicky řízeným diferenciálem XDS, jenž dále zlepšuje schopnosti „samosvorného“ systému EDS, jenž je jinak součástí stabilizační soustavy ESP. Při rychlém průjezdu zatáčkou XDS rozpozná riziko prokluzu vnitřního předního kola a vyvine tlak v hydraulickém systému, který začne toto kolo přibržďovat. Tím částečně eliminuje nepříznivé jevy typické pro výkonné vozy s pohonem předních kol, ale také přidá jiné (třeba přehřáté brzdy na povrchu s menší adhezí, i když moc nebrzdíte...).

Do seznamu standardní výbavy Volkswagenu Scirocco R patří bi-xenonové světlomety, šestice airbagů, systém ESP nebo polosamočinná klimatizace Climatic. Oficiální premiéru oslaví letos ve Frankfurtu a v evropských showroomech se objeví v září.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco R
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků