Volkswagen Scirocco R: vrcholná verze je venku

Sériové provedení vrcholu řady Scirocco se včera představilo na Nürburgringu. Pojďte se námi podívat, co všechno nabídne.

Již vloni v červenci jsme na tomto místě naznačili, že Volkswagen pracuje na Sciroccu R, které stane na vrcholu nabídky této modelové řady. Teprve nyní se však tento projekt stává skutečností.

Předobrazem Scirocca R, které vám nabízíme na přiložených snímcích, se stala studie GT24, jíž se Volkswagen vloni prezentoval na prestižním značkovém rakouském setkání Wörthersee Tour (o letošním ročníku této akce jsme shodou okolností psali včera v souvislosti s novou studií Audi Q5 Custom). Na koncept GT24 záhy navázala studie Scirocco Study R, již ponejprv spatřili návštěvníci loňského autosalonu v Boloni. Sériový Volkswagen Scirocco R se v těchto dnech prezentuje v rámci vytrvalostních závodů na Nürburgringu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka z Wolfsburgu se na první pohled vyznačuje mohutným předním nárazníkem, který hostí rozměrné vstupy vzduchu k chladiči a brzdám, ale také nové světlomety z LED určené pro denní svícení. Pozorný divák zaznamená též sníženou světlou výšku, mírně rozšířené blatníky nebo osmnáctipalcová litá kola Talladega s pneumatikami o rozměru 235/40. Nová loga se stylizovaným písmenem R se objevila na nízké, černé mřížce chladiče i na zádi vozu. Ta hostí nový střešní spoiler a difuzor ve spodní části nárazníku, které zvyšují přítlak na zadní nápravě při vyšších rychlostech. Mohutné brzdiče jsou stejně jako maska chladiče či zrcátka lakovány černě, kotouče vpředu mají průměr 345, vzadu pak 310 mm.

Volkswagen Scirocco R je dlouhý 4 264, široký 1 810 a vysoký 1 394 mm, s manuální převodovkou činí jeho pohotovostní hmotnost 1 333 kg, k níž automatická DSG přidává 20 kg. Pod kapotou se skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec 2,0 TFSI s přímým vstřikováním, a sice v naladění, v jakém se vyskytuje v Audi S3 a objeví se s ním i v připravovaném Golfu R. Dosahuje nejvyššího výkonu 265 koní (198 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm v rozmezí 2 500 až 5 000 ot./min. Kombinován může být s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, nebo automatickou skříní DSG. Vůz s nimi zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 (6,4 pro DSG) s, v kombinovaném režimu činí jeho průměrná spotřeba 8,3 (8,2) l/100 km a maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na hranici 250 km/h, kdy u manuální převodovky na šestku točí 6 320 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen zůstal i u vrcholného provedení řady Scirocco u pohonu předních kol (uvidíme, jestli se také v tomto případě zvedne proti postupu automobilky podobná vlna odporu, jak tomu bylo v případě Fordu Focus RS). Ten je opatřen koncernovým, elektronicky řízeným diferenciálem XDS, jenž dále zlepšuje schopnosti „samosvorného“ systému EDS, jenž je jinak součástí stabilizační soustavy ESP. Při rychlém průjezdu zatáčkou XDS rozpozná riziko prokluzu vnitřního předního kola a vyvine tlak v hydraulickém systému, který začne toto kolo přibržďovat. Tím částečně eliminuje nepříznivé jevy typické pro výkonné vozy s pohonem předních kol, ale také přidá jiné (třeba přehřáté brzdy na povrchu s menší adhezí, i když moc nebrzdíte...).

Do seznamu standardní výbavy Volkswagenu Scirocco R patří bi-xenonové světlomety, šestice airbagů, systém ESP nebo polosamočinná klimatizace Climatic. Oficiální premiéru oslaví letos ve Frankfurtu a v evropských showroomech se objeví v září.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco R

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků