Volkswagen ScIROCco, první odhalení

Volkswagen připravuje na příští rok představení zcela nového modelu. Půjde o malé kupé s legendárním názvem Scirocco.

Již za rok a půl bude ve výrobě nový sportovní model automobilky Volkswagen - Scirocco. Do doby, než bude představena produkční verze, si musíme vystačit s koncepty, které budou zvyšovat zájem a zvědavost.

Nyní přichází první z nich s názvem IROC. Pokud vám nic neříká, stačí si z názvu Scirocco vzít pouze kořen slova IROC a jméno je na světě. S odkazem na původní model z minulého století je koncept lakován do výrazně zelené barvy, která byla v nabídce u první generace.

Koncept měří na délku 4 240 mm, na šířku 1 800 mm a na výšku 1 400 mm. Rozvor má hodnotu 2 680 mm. Z rozměru je tedy jasné, že Scirocco nebude zrovna malým kupátkem a hlavně - koncept je zbaven nevzhledných a nepraktických převisů. Zavazadlový prostor pak nabídne až 300 litrů.

Za zmínku také stojí pohonná jednotka konceptu. Volkswagen vybavil IROC známým motorem 1,4 TSI, tedy čtyřválcem, který spojuje kompresor a turbodmychadlo. Motor je však vyladěn na 155 kW (210 k), což je oproti dnešním 135 kW (170 k) pořádný nárůst. Lze tedy předpokládat, že podobně vyladěný motor se v budoucnu objeví i v produkčních vozech. O přenos výkonu se pak stará převodovka DSG.

Tip: test Golfu GT se čtyřválcem 1,4 TSI o výkonu 135 kW (170 k) si můžete přečíst zde

Design modelu je na jednu stranu líbivý a podtrhuje sportovní ambice vozu, na druhou stranu nepřináší žádné zásadní novum - inspirace některými dřívějšími koncepty koncernu, jako např. Audi Shooting Brake, je zjevná.

Na světlo světa se mimo koncept dostaly i první bližší informace o finální verzi Scirocca. To se bude vyrábět v produkci okolo 35 000 vozů ročně s cenou, která by měla být jen o 2 000 eur vyšší, než Golf ve stejné výbavě a se stejným motorem. Ovšem Scirocco nabídne nejen více sportovních vizuálních emocí, ale celý vůz bude daleko sportovněji naladěn.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen ScIROCco
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků