Volkswagen ScIROCco, první odhalení

Volkswagen připravuje na příští rok představení zcela nového modelu. Půjde o malé kupé s legendárním názvem Scirocco.

Již za rok a půl bude ve výrobě nový sportovní model automobilky Volkswagen - Scirocco. Do doby, než bude představena produkční verze, si musíme vystačit s koncepty, které budou zvyšovat zájem a zvědavost.

Nyní přichází první z nich s názvem IROC. Pokud vám nic neříká, stačí si z názvu Scirocco vzít pouze kořen slova IROC a jméno je na světě. S odkazem na původní model z minulého století je koncept lakován do výrazně zelené barvy, která byla v nabídce u první generace.

Koncept měří na délku 4 240 mm, na šířku 1 800 mm a na výšku 1 400 mm. Rozvor má hodnotu 2 680 mm. Z rozměru je tedy jasné, že Scirocco nebude zrovna malým kupátkem a hlavně - koncept je zbaven nevzhledných a nepraktických převisů. Zavazadlový prostor pak nabídne až 300 litrů.

Za zmínku také stojí pohonná jednotka konceptu. Volkswagen vybavil IROC známým motorem 1,4 TSI, tedy čtyřválcem, který spojuje kompresor a turbodmychadlo. Motor je však vyladěn na 155 kW (210 k), což je oproti dnešním 135 kW (170 k) pořádný nárůst. Lze tedy předpokládat, že podobně vyladěný motor se v budoucnu objeví i v produkčních vozech. O přenos výkonu se pak stará převodovka DSG.

Tip: test Golfu GT se čtyřválcem 1,4 TSI o výkonu 135 kW (170 k) si můžete přečíst zde

Design modelu je na jednu stranu líbivý a podtrhuje sportovní ambice vozu, na druhou stranu nepřináší žádné zásadní novum - inspirace některými dřívějšími koncepty koncernu, jako např. Audi Shooting Brake, je zjevná.

Na světlo světa se mimo koncept dostaly i první bližší informace o finální verzi Scirocca. To se bude vyrábět v produkci okolo 35 000 vozů ročně s cenou, která by měla být jen o 2 000 eur vyšší, než Golf ve stejné výbavě a se stejným motorem. Ovšem Scirocco nabídne nejen více sportovních vizuálních emocí, ale celý vůz bude daleko sportovněji naladěn.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen ScIROCco
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků