Volkswagen ScIROCco, první odhalení

Volkswagen připravuje na příští rok představení zcela nového modelu. Půjde o malé kupé s legendárním názvem Scirocco.

Již za rok a půl bude ve výrobě nový sportovní model automobilky Volkswagen - Scirocco. Do doby, než bude představena produkční verze, si musíme vystačit s koncepty, které budou zvyšovat zájem a zvědavost.

Nyní přichází první z nich s názvem IROC. Pokud vám nic neříká, stačí si z názvu Scirocco vzít pouze kořen slova IROC a jméno je na světě. S odkazem na původní model z minulého století je koncept lakován do výrazně zelené barvy, která byla v nabídce u první generace.

Koncept měří na délku 4 240 mm, na šířku 1 800 mm a na výšku 1 400 mm. Rozvor má hodnotu 2 680 mm. Z rozměru je tedy jasné, že Scirocco nebude zrovna malým kupátkem a hlavně - koncept je zbaven nevzhledných a nepraktických převisů. Zavazadlový prostor pak nabídne až 300 litrů.

Za zmínku také stojí pohonná jednotka konceptu. Volkswagen vybavil IROC známým motorem 1,4 TSI, tedy čtyřválcem, který spojuje kompresor a turbodmychadlo. Motor je však vyladěn na 155 kW (210 k), což je oproti dnešním 135 kW (170 k) pořádný nárůst. Lze tedy předpokládat, že podobně vyladěný motor se v budoucnu objeví i v produkčních vozech. O přenos výkonu se pak stará převodovka DSG.

Tip: test Golfu GT se čtyřválcem 1,4 TSI o výkonu 135 kW (170 k) si můžete přečíst zde

Design modelu je na jednu stranu líbivý a podtrhuje sportovní ambice vozu, na druhou stranu nepřináší žádné zásadní novum - inspirace některými dřívějšími koncepty koncernu, jako např. Audi Shooting Brake, je zjevná.

Na světlo světa se mimo koncept dostaly i první bližší informace o finální verzi Scirocca. To se bude vyrábět v produkci okolo 35 000 vozů ročně s cenou, která by měla být jen o 2 000 eur vyšší, než Golf ve stejné výbavě a se stejným motorem. Ovšem Scirocco nabídne nejen více sportovních vizuálních emocí, ale celý vůz bude daleko sportovněji naladěn.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen ScIROCco
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků