Volkswagen ScIROCco, první odhalení

Volkswagen připravuje na příští rok představení zcela nového modelu. Půjde o malé kupé s legendárním názvem Scirocco.

Již za rok a půl bude ve výrobě nový sportovní model automobilky Volkswagen - Scirocco. Do doby, než bude představena produkční verze, si musíme vystačit s koncepty, které budou zvyšovat zájem a zvědavost.

Nyní přichází první z nich s názvem IROC. Pokud vám nic neříká, stačí si z názvu Scirocco vzít pouze kořen slova IROC a jméno je na světě. S odkazem na původní model z minulého století je koncept lakován do výrazně zelené barvy, která byla v nabídce u první generace.

Koncept měří na délku 4 240 mm, na šířku 1 800 mm a na výšku 1 400 mm. Rozvor má hodnotu 2 680 mm. Z rozměru je tedy jasné, že Scirocco nebude zrovna malým kupátkem a hlavně - koncept je zbaven nevzhledných a nepraktických převisů. Zavazadlový prostor pak nabídne až 300 litrů.

Za zmínku také stojí pohonná jednotka konceptu. Volkswagen vybavil IROC známým motorem 1,4 TSI, tedy čtyřválcem, který spojuje kompresor a turbodmychadlo. Motor je však vyladěn na 155 kW (210 k), což je oproti dnešním 135 kW (170 k) pořádný nárůst. Lze tedy předpokládat, že podobně vyladěný motor se v budoucnu objeví i v produkčních vozech. O přenos výkonu se pak stará převodovka DSG.

Tip: test Golfu GT se čtyřválcem 1,4 TSI o výkonu 135 kW (170 k) si můžete přečíst zde

Design modelu je na jednu stranu líbivý a podtrhuje sportovní ambice vozu, na druhou stranu nepřináší žádné zásadní novum - inspirace některými dřívějšími koncepty koncernu, jako např. Audi Shooting Brake, je zjevná.

Na světlo světa se mimo koncept dostaly i první bližší informace o finální verzi Scirocca. To se bude vyrábět v produkci okolo 35 000 vozů ročně s cenou, která by měla být jen o 2 000 eur vyšší, než Golf ve stejné výbavě a se stejným motorem. Ovšem Scirocco nabídne nejen více sportovních vizuálních emocí, ale celý vůz bude daleko sportovněji naladěn.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volkswagen ScIROCco

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků