Volkswagen Scirocco: legenda se vrací (spy photos)

V historii Volswagenu není mnoho aut se sportovními ambicemi, ze kterých se stala kultovní auta. Snad jsem na žádný model nezapomněl, ale myslím, že byly jen dva - Golf GTI a Scirocco.

Zatímco GTI přežilo všechny bouře, Scirocco to štěstí nemělo. Původně to bylo malé sportovní kupé postavené na podvozku tehdejšího Golfu a prodávané postupně ve dvou generacích mezi lety 1975 až 1991. Pak ho nahradil model Corrado. Byť to bylo vynikající auto, netrefilo se do tehdejší chuti zákazníků, a tak byla jeho výroba v roce 1996, po pouhých čtyřech letech od zahájení, předčasně ukončena. Nyní je ale jiná doba a auta jako je nové GTI se prodávají jako housky na krámě. To vedlo VW k nápadu oživit legendu a hned si ho taky na pařížském autosalonu v roce 2006 otestoval prezentací prototypu IROC.

Reakce publika byly více než příznivé, a tak se dnes můžeme podívat na fotografie z testování prototypu Scirocca v Údolí smrti. Očekává se, že Scirroco bude sdílet podvozek s coupé-cabrio modelem Eos a že si zachová agresivní vzhled IROCu, což naznačuje i to málo, co z testovacího kousku vidíme.

Pod kapotou se objeví motory z coupé-cabria Eos, počítat tedy lze s benzinovým čtyřválcem 2,0 TFSI a šestiválcem 3,2, nasazení naftového 2,0 TDI si zřejmě VW neodpustí, i když pod kapotou Scirocca bude působit trochu nepatřičně.

Zatím nepadlo slovo o tom, kdy by se mělo nové Scirocco oficiálně představit veřejnosti, ale vzhledem k zjevně pokročilé fázi testování bychom se nedivili, kdyby se tak stalo již na jaře příštího roku v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco při testech v USA  Foto a ilustrace @ automedia

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků