Volkswagen Scirocco dostane „sportovní” motor TDI

Na vznětové motory ve sportovních autech si asi nikdy nezvykneme, ale co naplat, doba zvrácené racionality právě něčemu takovému přeje. Volkswagen nyní oznámil, že dieselem alternativně vyzbrojí i svůj model Scirocco, který jsme vám představili na tomto místě. To sice není zrovna ryze sportovní auto, ani tak se ale k jeho image dieselový motor nehodí.

Pod jeho přesto již brzy najdeme shodnou pohonnou jednotku, jaká se objevila v novém Golfu GTD, tedy dvoulitr common rail s výkonem 170 koní (125 kW) a točivým momentem 350 Nm při 1 750 ot./min. Motor splňuje emisní normu Euro V a v kombinaci s šestistupňovou automatizovanou převodovkou DSG zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,1 s, rafička tachometru se pak zastaví na hodnotě 222 km/h.

Upřímně řečeno, od sportovně laděného vozu bychom dnes možná čekali více, na druhou stranu bude Scirocco TDI jistě vynikat spotřebou nafty, která by měla v kombinovaném režimu činit jen 5,3 l/100 km. Do standardní výbavy bude patřit i soustava s adaptivními tlumiči. Systém umožní řidiči vybírat z režimů Normal, Comfort a Sport, které jeho náladě přizpůsobí kromě tuhosti tlumičů také odezvu posilovače řízení. V základní výbavě pak najdeme ještě například přehrávač na CD s vestavěným měničem, šestici airbagů, stabilizační systém a kola s devatenáctipalcovými ráfky Lugano.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků