Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradí je motory 1,5 l

Čtyřválce o objemu 1,5 l na benzín i naftu nahradí v koncernu VW všechny motory objemové třídy mezi 1,0 a 2,0 l.
Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradí je motory 1,5 l

Automobilka Volkswagen se chystá na zásadní revizi své motorové palety pro běžné modely. Stávající motorová nabídka je příliš komplikovaná, do budoucna se proto počítá se zjednodušením a sjednocením motorů. Zůstanou vlastně jen tři objemové třídy pohonných jednotek.

Úplně prvním motorem z nové generace je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který se již představil pod kapotou Volkswagenu Polo a který zamíří například do Golfu, Octavie i Fabie. Konečná čeká na motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, které mají navíc kvůli svým rozvodům dost pošramocenou pověst.

Volkswagen Golf VIII už bude jen v pětidveřové verzi

Volkswagen Golf VIII už bude jen v pětidveřové verzi

Benzínové čtyřválce o objemu pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, která bude mít také čtyři válce, ale zastoupí vlastně celé spektrum výkonů, jež doposud obstarávaly jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahrazen tříválcem 1.0 TSI.

O motoru 1.5 TSI zatím mnoho nevíme, ale je jasné, že dostane přímé vstřikování, novou generaci přeplňování (že by se chystalo elektrické turbo?) a vznikne prodloužením zdvihu současné jednotky 1.4 TSI. Převezme i techniku vypínání dvou válců, řekl magazínu Motoring výkonný ředitel VW Herbert Diess.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Modernizace čeká i na dieselovou paletu. Jednotka 1.6 TDI projde zúžením vrtání a vznikne z ní motor 1.5 TDI. Opět to tedy bude čtyřválec. Nový typ přeplňování se chystá i pro malý diesel. Nad ním pak bude logicky jednotka 2.0 TDI, která pokračuje tak, jak ji známe dnes.

Nové motory 1.5 TSI a 1.5 TDI se představí poprvé pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Golf, který by se měl ukázat na podzim na autosalonu v Paříži. Zřejmě je dostane i omlazená Škoda Octavia.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků