Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradí je motory 1,5 l

Čtyřválce o objemu 1,5 l na benzín i naftu nahradí v koncernu VW všechny motory objemové třídy mezi 1,0 a 2,0 l.
Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradí je motory 1,5 l

Automobilka Volkswagen se chystá na zásadní revizi své motorové palety pro běžné modely. Stávající motorová nabídka je příliš komplikovaná, do budoucna se proto počítá se zjednodušením a sjednocením motorů. Zůstanou vlastně jen tři objemové třídy pohonných jednotek.

Úplně prvním motorem z nové generace je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který se již představil pod kapotou Volkswagenu Polo a který zamíří například do Golfu, Octavie i Fabie. Konečná čeká na motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, které mají navíc kvůli svým rozvodům dost pošramocenou pověst.

Volkswagen Golf VIII už bude jen v pětidveřové verzi

Volkswagen Golf VIII už bude jen v pětidveřové verzi

Benzínové čtyřválce o objemu pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, která bude mít také čtyři válce, ale zastoupí vlastně celé spektrum výkonů, jež doposud obstarávaly jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahrazen tříválcem 1.0 TSI.

O motoru 1.5 TSI zatím mnoho nevíme, ale je jasné, že dostane přímé vstřikování, novou generaci přeplňování (že by se chystalo elektrické turbo?) a vznikne prodloužením zdvihu současné jednotky 1.4 TSI. Převezme i techniku vypínání dvou válců, řekl magazínu Motoring výkonný ředitel VW Herbert Diess.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Modernizace čeká i na dieselovou paletu. Jednotka 1.6 TDI projde zúžením vrtání a vznikne z ní motor 1.5 TDI. Opět to tedy bude čtyřválec. Nový typ přeplňování se chystá i pro malý diesel. Nad ním pak bude logicky jednotka 2.0 TDI, která pokračuje tak, jak ji známe dnes.

Nové motory 1.5 TSI a 1.5 TDI se představí poprvé pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Golf, který by se měl ukázat na podzim na autosalonu v Paříži. Zřejmě je dostane i omlazená Škoda Octavia.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků