Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradí je motory 1,5 l

Čtyřválce o objemu 1,5 l na benzín i naftu nahradí v koncernu VW všechny motory objemové třídy mezi 1,0 a 2,0 l.
Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradí je motory 1,5 l

Automobilka Volkswagen se chystá na zásadní revizi své motorové palety pro běžné modely. Stávající motorová nabídka je příliš komplikovaná, do budoucna se proto počítá se zjednodušením a sjednocením motorů. Zůstanou vlastně jen tři objemové třídy pohonných jednotek.

Úplně prvním motorem z nové generace je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který se již představil pod kapotou Volkswagenu Polo a který zamíří například do Golfu, Octavie i Fabie. Konečná čeká na motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, které mají navíc kvůli svým rozvodům dost pošramocenou pověst.

Volkswagen Golf VIII už bude jen v pětidveřové verzi

Volkswagen Golf VIII už bude jen v pětidveřové verzi

Benzínové čtyřválce o objemu pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, která bude mít také čtyři válce, ale zastoupí vlastně celé spektrum výkonů, jež doposud obstarávaly jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahrazen tříválcem 1.0 TSI.

O motoru 1.5 TSI zatím mnoho nevíme, ale je jasné, že dostane přímé vstřikování, novou generaci přeplňování (že by se chystalo elektrické turbo?) a vznikne prodloužením zdvihu současné jednotky 1.4 TSI. Převezme i techniku vypínání dvou válců, řekl magazínu Motoring výkonný ředitel VW Herbert Diess.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Modernizace čeká i na dieselovou paletu. Jednotka 1.6 TDI projde zúžením vrtání a vznikne z ní motor 1.5 TDI. Opět to tedy bude čtyřválec. Nový typ přeplňování se chystá i pro malý diesel. Nad ním pak bude logicky jednotka 2.0 TDI, která pokračuje tak, jak ji známe dnes.

Nové motory 1.5 TSI a 1.5 TDI se představí poprvé pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Golf, který by se měl ukázat na podzim na autosalonu v Paříži. Zřejmě je dostane i omlazená Škoda Octavia.

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 188 992 km
Cena: 285 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2006
Stav: 148 716 km
Cena: 116 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 155 572 km
Cena: 75 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 205 222 km
Cena: 97 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 134 347 km
Cena: 283 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 142 773 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků