Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradí je motory 1,5 l

Čtyřválce o objemu 1,5 l na benzín i naftu nahradí v koncernu VW všechny motory objemové třídy mezi 1,0 a 2,0 l.
Volkswagen ruší jednotky 1.2, 1.4, 1.8 TSI a 1.6 TDI. Nahradí je motory 1,5 l

Automobilka Volkswagen se chystá na zásadní revizi své motorové palety pro běžné modely. Stávající motorová nabídka je příliš komplikovaná, do budoucna se proto počítá se zjednodušením a sjednocením motorů. Zůstanou vlastně jen tři objemové třídy pohonných jednotek.

Úplně prvním motorem z nové generace je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který se již představil pod kapotou Volkswagenu Polo a který zamíří například do Golfu, Octavie i Fabie. Konečná čeká na motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI, které mají navíc kvůli svým rozvodům dost pošramocenou pověst.

Volkswagen Golf VIII už bude jen v pětidveřové verzi

Volkswagen Golf VIII už bude jen v pětidveřové verzi

Benzínové čtyřválce o objemu pod 2,0 l nahradí jednotka 1.5 TSI, která bude mít také čtyři válce, ale zastoupí vlastně celé spektrum výkonů, jež doposud obstarávaly jednotky 1.4 TSI a 1.8 TSI. Motor 1.2 TSI bude nahrazen tříválcem 1.0 TSI.

O motoru 1.5 TSI zatím mnoho nevíme, ale je jasné, že dostane přímé vstřikování, novou generaci přeplňování (že by se chystalo elektrické turbo?) a vznikne prodloužením zdvihu současné jednotky 1.4 TSI. Převezme i techniku vypínání dvou válců, řekl magazínu Motoring výkonný ředitel VW Herbert Diess.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Modernizace čeká i na dieselovou paletu. Jednotka 1.6 TDI projde zúžením vrtání a vznikne z ní motor 1.5 TDI. Opět to tedy bude čtyřválec. Nový typ přeplňování se chystá i pro malý diesel. Nad ním pak bude logicky jednotka 2.0 TDI, která pokračuje tak, jak ji známe dnes.

Nové motory 1.5 TSI a 1.5 TDI se představí poprvé pod kapotou modernizovaného Volkswagenu Golf, který by se měl ukázat na podzim na autosalonu v Paříži. Zřejmě je dostane i omlazená Škoda Octavia.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků