Volkswagen rozšiřuje nabídku úsporných modelů Bluemotion

Německá automobilka rozšířila úsporné verze Bluemotion o dva další modely. Jde o Golf Variant Bluemotion a Jetta Bluemotion. Pokud ovšem čekáte nějaké novinky, zklameme vás. Pod jejich kapotou se stále ukrývá dobře známý čtyřválcový turbodiesel o objemu 1,9 litru a výkonu 77 kW/105 k. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 250 Nm při 1900 ot./min.

Své úspornosti dosahují modely upraveným softwarem řídicí jednotky motoru, který snižuje volnoběžné otáčky a v kombinaci s filtrem pevných částic i produkované emise. Souběžně jsou prodlouženy rychlostní stupně tři, čtyři a pět. Pouze tyto výše uvedené změny snižují spotřebu o 0,2 litru.

Méně viditelné, ale neméně důležité jsou i další úpravy. Pozměněn byl podvozek pro lepší proudění vzduchu pod vozem a přední maska. Díky dalším aerodynamickým vylepšením, např. snížením světlé výšky, se podařilo vylepšit již tak dobrou hodnotu Cx z 0,32 na 0,30. Modely také obouvají pneumatiky o rozměrech 195/65 R15 s nízkým valivým odporem. Všechny uvedené úpravy ve výsledku zvyšují maximální rychlost Golfu i Jetty BlueMotion na 190 km/h. Oba vozy budou k dispozici v provedení Trendline, Comfotline i Sportline.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků