Nejsilnější benzinový motor v nabídce je u všech modelů výhradně spojen se sportovní výbavou R-Line.
U modelů Passat, Tiguan a rovněž v rámci nového Tayronu nyní Volkswagen rozšiřuje paletu motorizací o jednotku, kterou můžeme znát například z Golfu GTI, Škody Octavia RS a konkrétně ve spojení s pohonem všech kol z nejnovějšího Kodiaqu RS. Čistě benzinové turbo čtyřválce 2.0 TSI 4Motion přitom nabízí nejen ve vrcholné specifikaci 265 koní (195 kW), ale také s výstupem 204 koní (150 kW), pokaždé se sedmistupňovým automatem DSG.
Nejvýkonnější specifikace zážehového motoru je k dispozici výhradně u výbavy R-Line, a to pro Passat (od 1.409.900 Kč), Tiguan (1.482.900 Kč) i Tayron (od 1.553.900 Kč), kdežto výkonově slabší verzi nechává Volkswagen pouze pro Tiguan (R-Line od 1.382.900 Kč) a Tayron (Elegance od 1.385.900 Kč/R-Line od 1.453.900 Kč). Po boku benzinového dvoulitru 4Motion je ovšem v Passatu nově dostupný také diesel 2.0 TDI 4Motion (193 k/142 kW), který začíná s výbavou Elegance od 1.349.900 Kč.
Všechny modely poskytnou s nejsilnějším dvoulitrem slušnou dynamiku. Passat 2.0 TSI 4Motion umí zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,8 sekundy a maximálně dosáhne 250 km/h. V SUV mluvíme o hodnotách 5,9 s a 242 km/h (Tiguan), respektive 6,1 s a 240 km/h (Tayron). Nakonec u nových motorů s pohonem všech kol vyzdvihuje Volkswagen i tažné schopnosti jednotlivých modelů – Passat a Tiguan zvládnou utáhnout přívěs o hmotnosti až 2200 kg, kdežto Tayron až 2500 kg.