Volkswagen: rekordní prodeje užitkových vozů

S celkovým počtem 488 700 vozů dosáhla společnost Volkswagen Commercial Vehicles v roce 2007 znovu rekordních prodejních čísel. I uplynulý rok tak by dalším rokem růstu (o 10,7 %) ve srovnání s předchozím obdobím (441 500 dodaných vozů). Rekordní rok zaznamenal Volkswagen také také v Česku, kde je s 6640 registrovanými vozy lídrem trhu užitkových vozidel.

Prodeje našich produktů na mezinárodních trzích přesvědčivě potvrzují, že tempo růstu, kterého naše značka dosahuje, je nejen intenzivní, ale zároveň i trvalé,“ uvádí předseda představenstva Volkswagen Commercial Vehicles Stephan Schaller. „Rok 2007 je třetím rokem za sebou, v němž jsme dosáhli dvouciferného růstu celkového prodeje.“

Modelové řady Caddy, T5 a Crafter vyráběné v Evropě zaznamenaly v roce 2007 se souhrnným počtem 384 500 dodaných vozů (proti 360 252 v předchozím roce) zvýšení prodeje o 6,8 %. Individuálně dosáhly jednotlivé modelové řady následujících výsledků:

Caddy: nárůst o 7,7 % na 147 250 vozů (v předchozím roce
136 660)

Řada T5 (Transporter, Caravelle, Multivan a California): nárůst
o 5,2 % na 191 250 vozů (předchozí rok 181 750)

Crafter: nárůst o 10,4 % na 46 200 dodaných vozů (předchozí rok 41 800).

Podobné zvýšení bylo zaznamenáno i u dodávek lehkých užitkových vozů vyráběných v Brazílii:

T2: zvýšení o 28,8 % na 24 500 prodaných vozů (v předchozím roce 19 000)

Saveiro: nárůst o 30,7 % na 32 950 dodaných vozů (předchozí rok 25 200)

V roce 2007 dodal Volkswagen svým zákazníkům 46 500 vozů ve třídách těžkých nákladních vozů a autobusů, které jsou vyráběny v Brazílii, Mexiku a Jižní Africe, což znamená nárůst o 25,8 % (proti předcházejícímu roku s dodávkou 37 000 vozů). Z nich bylo 38 600 nákladních vozů – zvýšení o 27 % (předcházející rok 30 240), zatímco dodávky autobusů vzrostly o 20,5 % na 7900 kusů (v předchozím roce 6563).

Pokračování v rekordních dodávkách na mezinárodní trhy dokazuje, že stále větší počet zákazníků oceňuje přidanou hodnotu, kterou naše vozy nabízejí v technické i v ekonomické oblasti,“ říká Harald Schomburg, člen představenstva Volkswagen Commercial Vehicles odpovědný za marketing a prodej. „V minulém roce dosáhly naše výrobky nových prodejních rekordů na 37 exportních trzích.“

V západní Evropě vzrostly dodávky společnosti Volkswagen Commercial Vehicles o 6,6 % na 288 400 vozů (rok předtím 270 700), zatímco dodávky do východní Evropy se zvýšily o 31,8 % na celkem 40 300 vozů (předchozí rok 30 600). Dodávky do Německa zůstaly se 122 048 prodanými vozy přibližně na rekordní úrovni roku 2006, v němž bylo dosaženo čísla
123 032. Nejsilnějšími exportními trhy v Evropě jsou Velká Británie (30 400 vozů proti 26 800 v roce předchozím, což znamená nárůst o 13,4 %) a Nizozemsko (25 000 vozů proti 19 800 v roce předchozím, to znamená zlepšení o 26,5 %). Zákazníkům v Jižní Africe bylo dodáno
100 300 lehkých i těžkých užitkových vozů, což se znamená nárůst
o 28,8 %).

Také v České republice dosáhly užitkové vozy Volkswagen zvýšení počtu dodaných vozů na 6640 tj. růstu o 10,6 %. Volkswagen se tak stal jedničkou mezi importéry užitkových vozů na český trh. Hlavními tahouny loňského roku byly modely Transportér s meziročním nárůstem registrací o více jak 11% a Crafter, jehož odbyt se zvýšil oproti roku 2006 o více než 50 %.

Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků