Volkswagen prodělává na Phaetonu nemalé částky

Dle neoficiálních informací to vypadá, že německá automobilka Volkswagen na svůj model Phaeton zrovna hrdá nebude. První pokus vstoupit do segmentu luxusních limuzín se příliš nepovedl.

Po kvalitativní stránce není vozu moc co vytknout a i techniku nabízí srovnatelnou, ovšem nulové renomé v segmentu se neodpouští. Volkswagen tak zdaleka neprodává tolik Phaetonů, jak by si představoval a nyní přišly informace ohledně ekonomické výhodnosti.

Automobilka na jednom kuse prodělává přes 10 000 eur (přibližně 290 000 Kč) což je opravdu zajímavá suma. Automobilka ji samozřejmě oficiálně nikdy nepotvrdí, ale o podobných číslech se spekuluje již dlouho.

Právě mizerný zájem zákazníků a prodělek se podepisují na tom, že nová generace nabírá menší zpoždění.

Každopádně ztráta okolo 10 000 eur na jednom modelu není u Volkswagenu ničím novým. Když si představíme, že na jednom Veyronu tratí okolo 4 milionů eur a to i přesto, že stojí 1 mil. eur, pak je Phaeton s trochou nadsázky vlastně úspěšný model.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků