Volkswagen pro Londýn: elektrické taxi

Německý koncern by rád zaplavil britskou metropoli svými produkty. Zkouší to s novým provedením londýnského taxi.

Slavné londýnské taxíky (byť často již s japonskou mechanikou) byly po celá desetiletí v podstatě doménou anglických továren. Slavné buclaté, černě lakované vozy se staly spolu s klasickými autobusy „double decker“ nebo červenými telefonními budkami ikonami místních komunikací. Ale to by se mohlo v budoucnu změnit, stále přísnější emisní limity totiž již nepřejí konvenčním dieselům. Volkswagen je ale připraven a přichází se studií EV Taxi Concept, ta vychází z budoucího minivozu Up! a v balení vzdáleně připomínajícím konvenční taxíky by mohla vyřešit problémy s emisemi v britské metropoli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jistě tušíte, o pohon studie Volkswagen EV Taxi Concept se stará elektromotor zásobovaný li-ionovými akumulátory. Výkon 115 koní (86 kW) by měl stroji zajistit dosažení více než dostatečné rychlosti 121 km/h a teoretický dojezd na jedno nabití se má přiblížit hranici 300 km. Následné dobití baterií na 80 % jejich kapacity má podle automobilky Volkswagen trvat zhruba jednu hodinu.

Tyto hodnoty zní trochu jako science fiction a automobilka je nepodložila upřesněním technického řešení, berme je tedy s rezervou. Faktem nicméně je, že karoserie stroje EV Taxi Concept prakticky postrádá převisy, což usnadní manévrování, ale také zajistí dostatečný prostor pro dva cestující vzadu a jejich zavazadla. Běžně v Londýně na zadním sedadle sice jezdí pasažéři tři, nicméně jde o slušný výsledek v porovnání s délkou vozu jen 3,7 m. 

Interiér působí moderním, ale též jednoduchým dojmem a zajišťuje posádce náležitý komfort a jízdu „na úrovni“. Na palubě najdeme dva dotykově ovládané informační displeje (jeden určený pro cestující vzadu) i klimatizaci.

Studie EV Taxi Concept od Volkswagenu zatím neplní všechna kritéria určená pro vozidla londýnské taxislužby, ale naznačuje, jakým směrem by se vývoj v této oblasti mohl v dohledné době ubírat. Uvidíme, jak se na německou novinku budou tvářit Britové...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen  EV Taxi Concept
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků