Volkswagen pro Londýn: elektrické taxi

Německý koncern by rád zaplavil britskou metropoli svými produkty. Zkouší to s novým provedením londýnského taxi.

Slavné londýnské taxíky (byť často již s japonskou mechanikou) byly po celá desetiletí v podstatě doménou anglických továren. Slavné buclaté, černě lakované vozy se staly spolu s klasickými autobusy „double decker“ nebo červenými telefonními budkami ikonami místních komunikací. Ale to by se mohlo v budoucnu změnit, stále přísnější emisní limity totiž již nepřejí konvenčním dieselům. Volkswagen je ale připraven a přichází se studií EV Taxi Concept, ta vychází z budoucího minivozu Up! a v balení vzdáleně připomínajícím konvenční taxíky by mohla vyřešit problémy s emisemi v britské metropoli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jistě tušíte, o pohon studie Volkswagen EV Taxi Concept se stará elektromotor zásobovaný li-ionovými akumulátory. Výkon 115 koní (86 kW) by měl stroji zajistit dosažení více než dostatečné rychlosti 121 km/h a teoretický dojezd na jedno nabití se má přiblížit hranici 300 km. Následné dobití baterií na 80 % jejich kapacity má podle automobilky Volkswagen trvat zhruba jednu hodinu.

Tyto hodnoty zní trochu jako science fiction a automobilka je nepodložila upřesněním technického řešení, berme je tedy s rezervou. Faktem nicméně je, že karoserie stroje EV Taxi Concept prakticky postrádá převisy, což usnadní manévrování, ale také zajistí dostatečný prostor pro dva cestující vzadu a jejich zavazadla. Běžně v Londýně na zadním sedadle sice jezdí pasažéři tři, nicméně jde o slušný výsledek v porovnání s délkou vozu jen 3,7 m. 

Interiér působí moderním, ale též jednoduchým dojmem a zajišťuje posádce náležitý komfort a jízdu „na úrovni“. Na palubě najdeme dva dotykově ovládané informační displeje (jeden určený pro cestující vzadu) i klimatizaci.

Studie EV Taxi Concept od Volkswagenu zatím neplní všechna kritéria určená pro vozidla londýnské taxislužby, ale naznačuje, jakým směrem by se vývoj v této oblasti mohl v dohledné době ubírat. Uvidíme, jak se na německou novinku budou tvářit Britové...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen  EV Taxi Concept
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků