Volkswagen pro Londýn: elektrické taxi

Německý koncern by rád zaplavil britskou metropoli svými produkty. Zkouší to s novým provedením londýnského taxi.

Slavné londýnské taxíky (byť často již s japonskou mechanikou) byly po celá desetiletí v podstatě doménou anglických továren. Slavné buclaté, černě lakované vozy se staly spolu s klasickými autobusy „double decker“ nebo červenými telefonními budkami ikonami místních komunikací. Ale to by se mohlo v budoucnu změnit, stále přísnější emisní limity totiž již nepřejí konvenčním dieselům. Volkswagen je ale připraven a přichází se studií EV Taxi Concept, ta vychází z budoucího minivozu Up! a v balení vzdáleně připomínajícím konvenční taxíky by mohla vyřešit problémy s emisemi v britské metropoli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jistě tušíte, o pohon studie Volkswagen EV Taxi Concept se stará elektromotor zásobovaný li-ionovými akumulátory. Výkon 115 koní (86 kW) by měl stroji zajistit dosažení více než dostatečné rychlosti 121 km/h a teoretický dojezd na jedno nabití se má přiblížit hranici 300 km. Následné dobití baterií na 80 % jejich kapacity má podle automobilky Volkswagen trvat zhruba jednu hodinu.

Tyto hodnoty zní trochu jako science fiction a automobilka je nepodložila upřesněním technického řešení, berme je tedy s rezervou. Faktem nicméně je, že karoserie stroje EV Taxi Concept prakticky postrádá převisy, což usnadní manévrování, ale také zajistí dostatečný prostor pro dva cestující vzadu a jejich zavazadla. Běžně v Londýně na zadním sedadle sice jezdí pasažéři tři, nicméně jde o slušný výsledek v porovnání s délkou vozu jen 3,7 m. 

Interiér působí moderním, ale též jednoduchým dojmem a zajišťuje posádce náležitý komfort a jízdu „na úrovni“. Na palubě najdeme dva dotykově ovládané informační displeje (jeden určený pro cestující vzadu) i klimatizaci.

Studie EV Taxi Concept od Volkswagenu zatím neplní všechna kritéria určená pro vozidla londýnské taxislužby, ale naznačuje, jakým směrem by se vývoj v této oblasti mohl v dohledné době ubírat. Uvidíme, jak se na německou novinku budou tvářit Britové...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Volkswagen  EV Taxi Concept
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků