Volkswagen připravuje pro Up! nový vznětový dvouválec

Jeden z nejvyšších mužů vývoje značky Volkswagen Ulrich Hackenberg potvrdil, že již příští rok bude spuštěna výroba vznětového dvouválce určeného pro nejmenší modely koncernu.
Volkswagen připravuje pro Up! nový vznětový dvouválec

Pokud jste považovali zážehový dvouválec Fiat TwinAir jen za extrémní produkt doktríny jménem downsizing, jiným bylo jasné, že je jen otázkou času, kdy budou značku Fiat ve dvouválcích následovat i další výrobci. A prvním z nich se stává koncern VW Group, který však připravuje dvouválec vznětový.

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

A tím následuje spíše indickou značku Tata, která na začátku letošního roku oznámila, že opatří svůj modernizovaný model Tata Nano dvouválcovým dieselem s objemem 700 ccm. V případě Volkswagenu má jít o vznětový dvouválec odvozený z agregátu pohánějícího ultrahospodárný model Volkswagen XL1, jehož výroba mimochodem má být v omezené sérii zahájena již během roku 2013.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Up! bude jedním z prvních sériových vozů, které vznětový dvouválec dostanou

Podle Hackenberga se se zástavbou tohoto motoru do modulární podlahové plošiny MQB počítalo od začátku, proto je pravděpodobné, že se vznětový dvouválec časem objeví také v jiných modelech koncernu VW Group. Potvrzena byla zatím jeho instalace také do připravovaného kompaktního SUV Volkswagen Taigun, jenž se nakonec vyrábět bude, a to zřejmě v roce 2015.

Ale s ohledem na univerzální platformu MQB je však také docela možné, že se časem vznětových dvouválců dočkáme třeba také pod kapotou Volkswagenu Golf VII. S tříválci je to již prakticky hotová věc…
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků