Volkswagen připravuje pro Up! nový vznětový dvouválec

Jeden z nejvyšších mužů vývoje značky Volkswagen Ulrich Hackenberg potvrdil, že již příští rok bude spuštěna výroba vznětového dvouválce určeného pro nejmenší modely koncernu.
Volkswagen připravuje pro Up! nový vznětový dvouválec

Pokud jste považovali zážehový dvouválec Fiat TwinAir jen za extrémní produkt doktríny jménem downsizing, jiným bylo jasné, že je jen otázkou času, kdy budou značku Fiat ve dvouválcích následovat i další výrobci. A prvním z nich se stává koncern VW Group, který však připravuje dvouválec vznětový.

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

A tím následuje spíše indickou značku Tata, která na začátku letošního roku oznámila, že opatří svůj modernizovaný model Tata Nano dvouválcovým dieselem s objemem 700 ccm. V případě Volkswagenu má jít o vznětový dvouválec odvozený z agregátu pohánějícího ultrahospodárný model Volkswagen XL1, jehož výroba mimochodem má být v omezené sérii zahájena již během roku 2013.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Up! bude jedním z prvních sériových vozů, které vznětový dvouválec dostanou

Podle Hackenberga se se zástavbou tohoto motoru do modulární podlahové plošiny MQB počítalo od začátku, proto je pravděpodobné, že se vznětový dvouválec časem objeví také v jiných modelech koncernu VW Group. Potvrzena byla zatím jeho instalace také do připravovaného kompaktního SUV Volkswagen Taigun, jenž se nakonec vyrábět bude, a to zřejmě v roce 2015.

Ale s ohledem na univerzální platformu MQB je však také docela možné, že se časem vznětových dvouválců dočkáme třeba také pod kapotou Volkswagenu Golf VII. S tříválci je to již prakticky hotová věc…
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků