Volkswagen připravuje další pecku na bázi Golfu V

Po představení dvojice luxusních SUV Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne chystá německý koncern VW další vůz pro volný čas, tentokráte na základě připravovaného Golfu páté generace.

Tento 4400 mm dlouhý „Mini-Touareg“ bude konkrétně sdílet techniku s dalším členem rodiny nového Golfu, tím je velkoprostorový (MPV) Touran. Díky kratší karoserii a 16palcovým pneumatikám nabídne malé SUV dostatek zábavy i mimo vozovku. Lehkým „off-road“ výletům bude rovněž napomáhat pohon na všechny čtyři kola (4Motion) se známou spojkou Haldex, která automaticky rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Dalším pomocníkem jest elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Malé SUV Volkswagenu (vlevo) nezapře svůj rodokmen,
vycházející z velkého Touaregu (vpravo). Záď "baby-touaregu"
mně osobně připomíná sesterský model Cayenne od Porsche.
 

Motorová paleta pravděpodobně znalce „lidových“ vozítek nijak nepřekvapí. Ze zážehových jednotek jsou k dispozici čtyřválce s přímým vstřikem paliva (FSI) v objemových variantách 1.6 litru (85 kW/115 koní) a 2.0 litry (110 kW/150 k). Vrcholem pak bude šestiválec 3.2 litru z Golfu R32 o výkonu 176 kW/240 k. Pro ekonomicky smýšlející řidiče budou v nabídce samozřejmě i legendární turbodiesely (TDI). Nejslabším bude 1.9 TDI o výkonu 74 kW/100 k, pro náročnější klientelu jsou připraveny nové 2.0 TDI s čtyřventilovou technikou ve dvou výkonových variantách: 100 kW/136 k a 132 kW/180 k.

Veškerý výkon bude na vozovku (i mimo ni) přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, nebo alternativního automatu. Na trhu by se tohle SUV mělo objevit v roce 2005 v ceně od 25 000 EUR. Tak jak se vám líbí?

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků