Volkswagen připravuje další pecku na bázi Golfu V

Po představení dvojice luxusních SUV Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne chystá německý koncern VW další vůz pro volný čas, tentokráte na základě připravovaného Golfu páté generace.

Tento 4400 mm dlouhý „Mini-Touareg“ bude konkrétně sdílet techniku s dalším členem rodiny nového Golfu, tím je velkoprostorový (MPV) Touran. Díky kratší karoserii a 16palcovým pneumatikám nabídne malé SUV dostatek zábavy i mimo vozovku. Lehkým „off-road“ výletům bude rovněž napomáhat pohon na všechny čtyři kola (4Motion) se známou spojkou Haldex, která automaticky rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Dalším pomocníkem jest elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Malé SUV Volkswagenu (vlevo) nezapře svůj rodokmen,
vycházející z velkého Touaregu (vpravo). Záď "baby-touaregu"
mně osobně připomíná sesterský model Cayenne od Porsche.
 

Motorová paleta pravděpodobně znalce „lidových“ vozítek nijak nepřekvapí. Ze zážehových jednotek jsou k dispozici čtyřválce s přímým vstřikem paliva (FSI) v objemových variantách 1.6 litru (85 kW/115 koní) a 2.0 litry (110 kW/150 k). Vrcholem pak bude šestiválec 3.2 litru z Golfu R32 o výkonu 176 kW/240 k. Pro ekonomicky smýšlející řidiče budou v nabídce samozřejmě i legendární turbodiesely (TDI). Nejslabším bude 1.9 TDI o výkonu 74 kW/100 k, pro náročnější klientelu jsou připraveny nové 2.0 TDI s čtyřventilovou technikou ve dvou výkonových variantách: 100 kW/136 k a 132 kW/180 k.

Veškerý výkon bude na vozovku (i mimo ni) přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, nebo alternativního automatu. Na trhu by se tohle SUV mělo objevit v roce 2005 v ceně od 25 000 EUR. Tak jak se vám líbí?

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků